در جلسه ای که با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری یزد و آموزش و پرورش برگزار شد، با تأکید بر اهمیت همکاری های فی مابین، بررسی اجرایی آن در قالب تفاهم نامه نیز به انجام رسید.

 شهردار یزد در جلسه کارگروه تخصصی، نوسازی و پشتیبانی آموزش و پرورش که با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری و مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش و شهرداری در محل سالن جلسات شهرداری مرکزی تشکیل شده بود بر نوشتن تفاهم نامه ای بین شهرداری یزد و آموزش و پرورش که اجرایی باشد سفارش کرد و خاطرنشان نمود در جلسه دیگری بندهای تفاهم نامه نهایی و عملیاتی شود.

مهندس عظیمی زاده در این جلسه اظهار داشت: تفاوت شهرداری یزد با سایر شهرداریها در این است که باید خدمات گسترده ای را در پهنه جغرافیایی وسیع ارائه کند.

وی گفت: امروزه از شهرداریها انجام فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی نیز انتظار می رود.

شهردار منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نحوه کسب اعتبارات شهرداریها تشریح نمود که شهرداریها از اعتبارات دولتی بهره مند نیستند و صرفاً منابع درآمدی آنها بسته به عوارضی است که وصول می کنند و از سوی شهروندان ساکن در آن شهر تأمین می شود.

وی همچنین ادامه داد: شهروندان انتظار دارند که درآمدهای حاصله از شهروندان در همان شهر هزینه شود.

شهردار یزد با بیان اینکه ما نمی توانیم وظیفه خود را در قبال پرورش فراموش کنیم، یکی از اشکالات نظام آموزشی را خوب پرورش ندادن در مقابل خوب آموزش دادن دانست و گفت: دانش آموزان را خوب آموزش می دهیم اما پرورش خوبی نداریم.

وی همچنین آمادگی شهرداری را در حمایت از طرحهای پژوهشی مرتبط با مدیریت شهری اعلام کرد.

عظیمی زاده در این جلسه خبر از تخصیص اعتبار، برای ایجاد دومین پارک آموزش ترافیک داد و اعلام نمود تا از طریق شهرداری و با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، آموزشهای ترافیکی به دانش آموزان داده شود.

شهردار یزد پیشنهاد داد برنامه ریزی برای ورزش در محلات مانند هفت سنگ و... با محوریت مدارس و محلات انجام شود که این خود عاملی برای تزریق شادابی به دانش آموزان و اجتماع می باشد.

وی با تأکید بر اینکه حسابهای فی مابین شهرداری و آموزش و پرورش و ساختمانهایی که ساخته می شود مشخص باشد، اعلام آمادگی کرد یکسری کارهایی که نیاز است در مدارس اجرا شود و استفاده از بیلبوردهای شهرداری در مواردی خاص، به صورت مشارکتی و در قالب تفاهم نامه به انجام برسد.

در این جلسه کارشناسان آموزش و پرورش با بیان موضوع همیار شهردار خاطرنشان کردند که در راستای همیار پلیس می توانیم همیار شهردار را انجام دهیم.

مبحث شادی در جامعه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که خاطرنشان شد ایجاد آرامش را باید از مدارس شروع کرد، زیرا اگر بتوانیم در مدارس ایجاد شادی کنیم آثار آن در آینده اجتماع ظاهر می شود.

همکاری در بخش آموزش شهروندی دانش آموزان ،آموزش آتش نشانی، اجرای طرح شهردار کوچولو و آموزش بازیافت زباله ها در مدارس هم از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

استفاده دانش آموزان دبیرستانی از موتورسیکلت نیز از مشکلات مطرح شده در این جلسه بود که کارشناسان آموزش و پرورش خواستار اندیشیدن تدابیری برای هماهنگی ساعت وسایل نقلیه شهری از جمله اتوبوس با ساعت مدارس شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا