به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل ، اولین جلسه کار گروه تخصصی پرورشی ، فرهنگی و تربیت بدنی شورای آموزش و پرورش در سال 93 با موضوع بررسی راههای ارتقاء طرح اوقات فراغت دانش آموزان و چگونگی بهره مندی از امکانات سایر دستگاهها ، با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ، نمایندگان برخی از دستگاههای فرهنگی استان و دیگر اعضا در محل سالن شهید ساداتی تشکیل شد.

در این جلسه ، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به اهمیت برنامه ریزی برای ساعات فراغت دانش آموزان به ویژه در فصل تابستان پرداخت و ضمن اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به  مقوله فرهنگ در جامعه ، حرکت و برنامه ریزی در مسیر منویات معظم له را خواستار شد .


" علی سرداری " ، برنامه ریزی مناسب جهت ساعات فراغت جوانان و نوجوانان را از مهم ترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی و به ویژه جنگ نرم دانست.

وی ، در بخش دیگری از سخنان خود ، ایام تابستان را بهترین فرصت برای آموزش دانش آموزان در حوزه های مهارتی ، فرهنگی و اجتماعی دانست و از کلیه اعضاء خواست برنامه های خود را در چارچوب احیاء و تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی و علی الخصوص سبک زندگی بومی و سنتی مردمان سخت کوش استان دارالعباده یزد عملیاتی نمایند .

در ادامه ی جلسه ، حاضرین ضمن بررسی وضعیت اجرای طرح اوقات فراغت در سال قبل ، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه هرچه بهتر برگزار شدن این طرح در سال جاری و همچنین راههای مشارکت هرچه بیشتر سازمان ها و دستگاههای اجرایی استان در این راستا ، ارائه نمودند که مجموع نظرات و پیشنهادات جهت تصمیم گیری نهایی به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان ارائه خواهد شد.

  

***

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا