مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد با اشاره به تصمیم اخیر شورای نظارت و ارزیابی این دانشگاه درخصوص آسیب‌شناسی شیوه‌ی تدریس اعضای هیأت علمی، معرفی الگوهای برتر در این زمینه را گام مؤثری به سوی بهبود و ارتقای شیوه‌های نامناسب و ضعیف توصیف کرد.

دکتر علی‌اصغر علمدار یزدی با تأکید بر اهمیت نتایج ارزشیابی اعضای هیأت علمی در کسب امتیازات مختلف علمی و پژوهشی نظیر جذب، ارتقا و ترفیع، گفت: با توجه به اینکه امتیاز ارزشیابی هر یک از اعضای هیأت علمی در هر نیمسال تحصیلی بر اساس برآیند دیدگاه‌های دانشجویان در سامانه جامع گلستان تعیین می‌شود، اعضای شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد در نشست اخیر خود که با حضور سرپرست این دانشگاه، تشکیل شد، تصمیم گرفتند با نظرخواهی از مدرسانی که شیوه تدریس آنان با استقبال بسیار بالا یا احیاناً بسیار پایین دانشجویان مواجه شده است، نقاط قوت و ضعف شیوه‌ های مختلف تدریس و تعامل با دانشجویان را شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد در این فرآیند قرار نیست در ساختار نظام ارزشیابی یا مؤلفه‌های آن هیچ تغییری صورت گیرد بلکه اعضای شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه بر این باورند که با معرفی الگوهای برتر و استفاده از تجارب آنان می‌توان ایده‌های نو و شیوه‌های کارآمد تدریس را شناسایی و جایگزین شیوه‌های نامناسب و ضعیف کرد.

آقای دکتر علمدار با بیان اینکه فرآیند صحیح و مؤثر تدریس و تعامل مناسب با دانشجویان بسترساز پویایی و رشد خلاقیت‌های علمی و عملی آنان است، خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد برای بهبود این فرایند از هیچ کوششی فروگذار نخواهدکرد.

وی همچنین از همه دانشگاهیان درخواست کرد هرگونه دیدگاه و پیشنهاد خود را در این زمینه به پست الکترونیک دفتر نظارت و ارزیابی به نشانی arzyabi@yazd.ac.irاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید   ارسال کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا