اعضاي باند 5 نفره سارقان اينترنتي که با گزينش افراد ساده لوح و افتتاح حساب از طريق آنها اقدام به کلاهبرداريهاي چند صد ميليوني به صورت گسترده در سطح کشور مي کردند از سوي ماموران پليس فتا ساوجلاغ استان البرز شناسايي و دستگير شدند .
سرهنگ «محمدي» فرمانده انتظامي شهرستان ساوجبلاغ در خصوص جزئيات اين خبر گفت:در پي دريافت پرونده شکايت از دادسراي عمومي و انقلاب اين شهرستان به پليس فتا ، مبني بر برداشت غير مجاز از حساب بانکي، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران اين پليس قرار گرفت.
وي اظهار داشت : در بررسي پرينت حساب هاي بانکي مشخص شد که تمامي وجوه که به صورت اينترني از شاکيان کسر شده به چندين عابر بانک با شماره حساب هاي جداگانه اما به نام يک فرد واريز شده است .
سرهنگ محمدي گفت : کارشناسان اين پليس با بکارگيري شيوه هاي کشف نوين جرم و کارهاي اطلاعاتي صاحب کارت هاي عابر بانک به نام «م- ح» را شناسايي و با انجام تحقيقات ميداني منزل نامبرده در يکي از مناطق ساوجبلاغ شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد .
نامبرده پس از انتقال به پليس فتا با اظهار بي اطلاعي از سرقت هاي اينترنتي در خصوص جزئيات افتتاح حسابهاي بانکي و دريافت عابر بانک بيان داشت که به علت مشکلات مالي در خواستش را با يکي از دوستانش مطرح کرده که او نيز با معرفي فردي به نام «د- ب» به او وعده داد که با مراجعه به وي مشکل ماليش حل خواهد شد .
متهم «م-ح» ادامه داد : پس از مراجعه به فرد مورد نظر او از من خواست تا با افتتاح 7 حساب مختلف و گرفتن عابر بانک و تحويل آنها به اين فرد در ازاي اين کار مبلغ 700 هزار تومان دريافت کرده و موضوع را با کسي در ميان نگذارم .
سرهنگ محمدي اظهار داشت : با راهنمايي هاي اين فرد و پيگيريهاي شبانه روزي ماموران پليس فتا مشخص شد که متهم اصلي همان «د- ب» مي باشد که با سوء استفاده از سادگي و نياز مالي اين فرد او را وادار به افتتاح حساب کرده و از طريق رابطينش در استان هاي مختلف با خريد کالا از افراد بازاري و گرفتن شماره حساب آنها جهت واريز وجه و يا باکشاندن افراد به پاي دستگاههاي کارت خوان نه تنها پولي به حساب آنها در ازاي خريد کالا واريز نمي کردند بلکه از حساب آنها مبالغي را نيز به صورت اينترنتي سرقت کرده و به حسابهايي که افتتاح کرده و به نام م- ح بود واريز مي کردند .
با ردگيري هاي ماموران متهم رديف اول در يکي از استان غربي شناسايي و دستگير شد كه در بازجويي ماموران ، رابط خود با اعضاي باند را معرفي که همزمان با دستگيري رابط اين افراد ساير اعضاي باند که سه نفر بودند شناسايي و دستگير شدند .
وي افزود : اعضاي اين باند 5 نفره کلاهبردان اينترنتي با اعتراف به صدها ميليون سرقت اينترنتي از حساب هاي بانکي در سراسر کشور در خصوص شيوه کار خود اقرار کردند که با شناسايي طعمه هايشان که اغلب افراد ساده لوح و نا آشنا به مسائل اينترنتي و دنياي مجازي بودند با جلب اعتماد آنها و برانگيختن حس طمع در اين افراد اقدام به کلاهبرداري هاي گسترده مي کردند .
فرمانده انتظامي شهرستان ساوجبلاغ در پايان به شهروندان توصيه كرد : براي انتقال پول از طريق کارت به کارت فقط دانستن شماره کارت براي انتقال دهنده وجه کفايت مي کند و نيازي به اطلاعات ديگر در اين خصوص نمي باشد و براي فردي که قرار است پول به حسابش واريز شود ، حضور در پاي دستگاه کارت خوان در هنگام انتقال وجه به هيچ عنوان ضرورتي ندارد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا