رييس پليس فتا استان قم در خصوص سايت هاي جعلي هشدار داد و گفت: اين سايت ها ترفندي شده تا کلاهبرداران از طريق آن ها با ارسال پيامک "برنده شدن در قرعه کشي" به نيت خود برسند.

،‌سرهنگ "حسن محمد رضايي" در مصاحبه با خبرنگار ما اظهارداشت: اخيراً کلاهبرداران از طريق تحريک شهروندان به وسيله پيامک مبني بر برنده شدن در قرعه کشي و يا غيره جهت دريافت جايزه سايت هاي جعلي معرفي مي کنند.
وي ادامه داد: کلاهبرداران شهروندان را وادار به وارد کردن حساب خود در درگاه جعلي که شبيه به درگاه بانک طراحي شده مي کنند که اين کار باعث به سرقت رفتن اطلاعات، رمز حساب و در نتيجه خالي شدن حساب توسط سودجويان و کلاهبرداران مي شود.
رييس پليس فتا قم از همشهريان خواست در صورت مواجهه با اينگونه پيامک ها، قبل از دادن اطلاعات حتماً با شماره تلفن 2182235 اداره مبارزه با جرائم سايبري پليس فتا استان تماس و از صحت موضوع مطلع شوند.
محمد رضايي در خاتمه با اشاره به اينکه هيچ برنده اي در قرعه کشي از طريق پيامک مطلع نمي شود تاکيد کرد: جهت دريافت جايزه و وجه نيازي نيست افراد اطلاعات حساب و رمز کارت بانکي خود را در اختيار کسي قرار دهند و رمز کاملاً شخصي و محرمانه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا