محمد رضا شوق الشعرا

تبصره هایی بر نشستی که در آن حاضر نبودیم
اولین نشست خبری معاون سیاسی و  امنیتی استانداری یزد
مدیران استان از نقد سازنده استقبال می کنند!؟
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه:رشد سياسي،ارتقاء نشاط اجتماعي و تحقق امنيت پايدار اولويت هاي سال آينده 
در پایان اولین نشست خبری معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد، که طبق فراخوان عام سایت استانداری، هر کسی رسیده بود در آن شرکت کرده و قیافه و نام بعضی از حاضران برای عده ای غریب و ناآشنا می نمود، به هر کسی که آمده بود، از نام و رسانه اش نپرسیدند و موقع خروج یک کارت بانک ............. ...!؟
بازهم در این جلسه، متاسفانه یکی از اصحاب پرمدعای رسانه یزد، در غیاب مدیران سابق، دوباره عقده ها و کینه هایش را خالی کرد، و بجای اشاره به مسائل و معضلات و مشکلات مهم فعلی استان، از گذشته «بد» گفت و انتقاد کرد، امید آنکه یک روز همین حرف ها را پشت سر فعلی ها به بعدی ها نزند!!! و اما تا کی این بدگویی ها در جلسات مدیران فعلی استان باید ادامه داشته باشد؟
 اصحاب رسانه حداقل در حضور مدیران و مسئولان، حرمت خودشان را نگه نمی دارند، لااقل حرمت رسانه و قلم را پاس بدارند، که ارزش قلم و رسانه بمراتب خیلی بیشتر از کوچک اندیشی آنان می باشد
 از خودمان می پرسیم: چگونه می شود در نشست نبود و از نشست انتقاد کرد؟
 وقتی نشست های خبری معاونان استاندار اینگونه با فراخوان عام در سایت استانداری «برگزار» می شود، و روزنامه ها و دو روزنامه ها و هفته نامه ها و ماهنامه ها و خبرگزاری ها «فله ای» دعوت می شوند، بازخورد و نتیجه این نشست ها بهتر ازینی که هست نخواهد بود، و حداقل اینکه نشست خبری روابط عمومی با نشست خبری استاندار و معاونین استاندار باید تفاوت زیادی داشته باشد، و طی یک رتبه بندی منطقی و تحلیلی و پژوهشی، افراد خاصی بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی و فقط با در نظر گرفتن عملکرد، به نشست خبری استاندار و معاونین استاندار دعوت شوند. اینکه فلان کارشناس روابط عمومی فلان اداره مدام در نشست های خبری شرکت کرده و در نهایت خبری ازین نشست ها بجز آنچه که روابط عمومی استانداری ارائه می دهد، جایی درج نمی شود چه افتخاری برای برگزار کنندگان نشست دارد؟ معاون سیاسی و امنیتی استانداری همین نشست را مورد معیار و سنجش قرار داده و ببیند که رسانه های دعوت شده چگونه خبر این نشست را پوشش می دهند و مهمتر اینکه در پایان خبر نشست هایی که در سایت استانداری درج می شود، نام خبرنگار و رسانه شرکت کننده نیز درج شود! متاسفانه وقتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری شان جایگاه خود را نگه نداشته و  با حضور مدیرکل روابط عمومی و قائم مقام روابط عمومی نشست برگزار می کند، باید که به خیلی چیزها شک کرد.
اینکه نشست های خبری همچون گذشته با حضور سیاهی لشگرهای مطبوعاتی و رسانه ای برگزار شود، بسود مدیران است، چرا که نقد و خطری آنان را تهدید نمی کند، و اما اگر مبنی بر تغییر فضا و ایجاد دگرگونی است، اینگونه راه گذشته را ادامه دادن خطاست!
شاید اگر فرصتی و مجالی دست داد، روزی با استاندار و معاونان او گفتگو و مصاحبه ای انجام دادیم، و اما تا رسیدن آن روز، شاید که فاصله زمانی بسیاری باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا