فرمانده انتظامي استان يزد ضمن حضور در جمع نمازگزاران مسجداعظم، حمايت ­ها و پشتيباني مردم را موجب قوت و دلگرمي پليس دانست.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار "منوچهرامان اللهي" در جمع نمازگزاران مسجد اعظم يزد گفت: موضوع نظم و امنيت اجتماعي از مسائل اصلي و نياز همگاني است و هر گونه اخلالي در انجام اين ماموريت باعث ايجاد مشكل براي مردم خواهد شد.

وي ادامه داد: آنچه كه پايه امنيت و نظم اجتماعي است در اكثر موارد و عمده آن بسته به شرايط جامعه، اقشار،افراد ، رفتار، عملكرد در حوزه هاي مختلف و همچنين تعامل بين دستگاههاي مربوطه و مردم  دارد لذا بيشترين ارتباط و تعامل كه مردم خواهان آن هستند و مي توان گفت بيشترين توقع مردم در خصوص امنيت از پليس است.

سردار امان اللهي با اعلام اين مطلب كه، همگان با عناوين مختلف با وظايف و ماموريتهاي پليس سرو كار دارند لذا گستردگي ماموريت پليس باعث ايجاد امنيت و حساسيت فوق العاده اي شده  و مجموعه انتظامي براي انجام وظايف خود در جامعه از تمامي امكانات و ابزار استفاده خواهد كرد افزود: امنيت پايدار با مشاركت تمامي اقشار جامعه ايجاد مي شود.

فرمانده انتظامي استان يزد تصريح كرد: چنانچه اقشار مختلف جامعه از شرايط درك درستي داشته باشند و به موضوعات اجتماعي توجه و مشاركت كنند از بروز بسياري از جرايم جلوگيري خواهند كرد و لذا حسن نظر، حمايت ­ها و پشتيباني مردم موجب قوت و دلگرمي پليس است.

وي  يكي ديگر ازاقدامات پليس را آموزش همگاني و پيشگيري از معضلات اجتماعي  دانست و گفت: بسياري از جرايم  و مشكلات اجتماعي به علت ندانم كاري و آگاهي نداشتن از عواقب آنبه و جود مي آيد و آموزش همگاني پليس تاثيرات بسياري را بر روي افراد جامعه داشته است و لذا بايد همگان در اين خصوص با حساسيت ، دقت و توجه وارد شوند و كمك كنند تا با ارتقاء سطح آگاهي افراد جامعه ، از انحرافات ، مسائل و مشكلات و معضلات اجتماعي در امان باشند.

امان اللهي  در ادامه مواضع ايران اسلامي را به حق دانسته و تاكيد كرد پافشاري بر حوزه ارزشهاي ديني و استقلال سياسي در دنيا و عدم همراهي با بسياري از برنامه هاي استكبار جهاني باعث ايجاد تؤطئه هاي آمريكا و برخي از كشورهاي غربي  شده وعنوان كرد: بايد هوشمندي و توجه لازم راداشته باشيم و مردم هم با توجه به تغييرات در حوزه هاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي، مناسبات درون خانواده ها و ... مي بايست با دنبال كردن مسائل مختلف اجتماعي، موضوعات مربوط به نظم و امنيت اجتماعي را نيز فرا بگيرند.

فرمانده انتظامي استان يزد افزود كه در سايه عنايات خداوند متعال و با همكاري و همراهي مردم استان يزد و همچنين تلاش ماموران پليس، در حوزه امنيت و جرايم ، شرايط مناسبي را داريم و توفيقات خوبي را بدست آورده ايم و همچنين در حوزه پيشگيري هم كارنامه قابل قبولي داشته ايم به نحوي كه در سرقت هاي مهم و جرايم خشن شاهد كاهش هستيم.

لازم به ذكر است در پايان  اين مراسم، سردار امان اللهي به سوالات نمازگزاران در حوزه نظم و امنيت پاسخ داد و به مشكلات آنها رسيدگي كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا