شهرستان خاتم به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود از مبادی ورود و خروج دام استان یزد به شمار می رود. به همت نیروی انتظامی و همکاری شبکه دامپزشکی خاتم، در 6 ماه دوم سال 92 تعداد 1000 راس دام سبک که فاقد هر گونه گواهی بهداشتی حمل بوده اند کشف و توقیف شده است.

دکتر مجتبی آغاز ضمن اعلام این خبر گفت: با استناد به قوانین سازمان دامپزشکی کل کشور هر گونه عبور و مرور و نقل و انتقال دام زنده و فراورده های خام دامی در داخل کشور مستلزم کسب مجوزهای بهداشتی لازم و طی مراحل بهداشتی- قرنطینه ای می باشند.

وی افزود: تحت همین عنوان و با هدف تأمین سلامت شهروندان محترم و جلوگیری از شیوع بیماری های خطرناک و واگیر دام و مشترک بین انسان وحیوان، شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم به صورت فعال با همکاری نیروی انتظامی در تمام طول ایام سال هرگونه محموله دام که قصد ورود به استان و یا خروج از آن را داشته باشد بررسی و در صورت عدم احراز شرایط و گواهی نامه های بهداشتی دام های مذکور را توقیف می نماید.

وی در خصوص سرنوشت دام های توقیف شده اذعان داشت: دام های توقیفی بنا بر قوانین و آیین نامه های جاری در صورتی که کشتار آن ها مجاز تشخیص داده شود برای ذبح به کشتارگاه اعزام و در غیر اینصورت با رعایت ضوابط بهداشتی به عنوان عامل تهدید بر علیه بهداشت عمومی به صورت اصولی معدوم می گردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا