به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، حجت الاسلام محمد حسن راستگو در همایش تعلیم وتربیت اسلامی با حضور بیش از هزار دانش آموز مقطع دبیرستان در شهرستان بافق برگزار شد به ضرورت تعلیم وتربیت در دوران نوجوانی اشاره کرد وگفت: از مسائل مهم دوران نوجوانی تعلیم وتربیت است که عدم توجه به آن این مسئله را در آینده سخت تر می کند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: پذیرش در این سنین بالاتر است و  گرفتاریهای فکری آنان کمتر است ودرگیر مسائل اجتماعی واقتصادی نیستند وبا آنها می توان راحت تر مسائل ومفاهیم دینی را عنوان کرد وبا شکوفا کردن اعتقادات نوجوانان مسیر روشن تری برای زندگی مشخص کرد و برقراری روابط دوستانه و صمیمی با نسل جوان و نوجوان در آگاهی بخشی به این نسل مهم است.

حجت الاسلام راستگو بیان داشت:حرکت و برنامه ریزی، تلاش و توان ایجاد می کند و به زندگی، رفتار و اعمال نوجوانان جهت می دهد واگر این حرکت وبرنامه ریزی درست ودقیق باشد نوجوان  را به انجام کارهای برنامه ریزی شده و مثبت وامی دارد و از کارهای بد جلوگیری می کند.

وی گفت: حضور نوجوانان را در کلاسهای اموزشی دینی و تربیتی موجب آشنایی آنها با اصول اعتقادی شده و از انحرافشان جلوگیری می کند.

حجت الاسلام راستگو شناخت نیازهای اصلی نوجوانان مانند نياز به محبت (از طرف اطرافيان)  ،نياز به تعلق خاطر (به گروه ها(  ،نياز به موفقيت (در زندگي و تحصيل)  ،نياز به پذيرفته شدن (احساس ارزشمندی) را وظیفه هر مربی عنوان کرد وگفت: نوجوان آرمان ها و ايده آل های عالی را دنبال می كند و دارای هدف های شخصی  و اجتماعی می شود، قدرت تشخيص و تمييز در نوجوان افزايش می يابد و به موضوع ها و مسائل اخلاقی ، فلسفی و دينی علاقه مند مي شود.

حجت الاسلام راستگو با تاکید به نقش مهم خانواده ها در تعلیم وتربیت اسلامی بیان داشت: خانواده ها با داشتن یک روش تربیتی مشخص وپدر ومادر با خنثی نکردن روش تربیت یکدیگر وآماده سازی فضای خانواده با صفا صمیمیت وبدون جنگ ودعوا برنامه ریزی صحیح واسلامی یرای فرزندان خود داشته باشند.  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا