اولین جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد در سال 93 به ریاست محمود شاکری شمسی فرماندار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد ، محمود شاکری شمسی در اولین جلسه شورای بهداشت شهرستان یزد در سالجاری که با حضور مدیران و مسئولین اجرایی شهرستان برگزار شد با بیان اینکه  امنیت و بهداشت مردم از جمله مهمترین و اساسی‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد اظهار داشت: بهداشت و سلامت در شهرستان یزد از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار بوده که در این خصوص مسئولین ذیربط باید با همکاری و همراهی یکدیگر در جهت مرتفع نمودن برخی از مشکلات موجود گام بردارند.

فرماندار یزد تشدید نظارت‌های بهداشتی به ویژه در ارتباط با عرضه محصولات غذایی، تولید گوشت و عرضه انواع مواد غذایی را خواستار شد و افزود: تمام فعالیتهایی که در راستای بهبود وضعیت بهداشت و سلامت مردم انجام می پذیرد باید کارشناسی و تخصصی شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولین شهرستان باید با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی تمام توان خود را برای هموار کردن مسیر تأمین بهداشت و سلامت مردم به کار گیرند.

شاکری شمسی و مدیران یزدی را الگوی بسیار مناسب و ارزنده‌ای برای دیگر شهر‌ها و استان‌ها دانست و افزود: شهرستان یزد می‌تواند به عنوان الگویی مناسب در بحث تأمین بهداشت و سلامت شهری برای دیگر شهرهای استان و کشور باشد.

در این جلسه همچنین دکتر احرامپوش عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: توسعه پایدار زمانی وجود می‌آید که به صورت هماهنگ، متوازن، پایدار و سلامت محور انجام شود.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی عمر مفید زنان و مردان ایرانی 50تا 60 سال بوده است، که به برکت جمهوری اسلامی و اقدامات درمانی و بهداشتی بسیار گسترده عمر مفید در ایران، برای زنان به بیش از 75 سال و برای مردان به بیش از 73 سال افزایش یافته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عمر مفید مردم را در کشورهای پیشرفته بیش از 90 سال عنوان کرد و گفت: این مهم با همبستگی دستگاه‌های مختلف اجرایی و پژوهشی محقق می‌شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا