یزد فردا:مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد از برگزاری نشست مقدماتی برای حصول توافق و امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه‌های یزد و بین المللی چابهار خبر داد.

آقای دکتر سید محمود زنجیرچی که چهارشنبه گذشته بیستم فروردین ماه جاری به همراه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رییس پردیس خودگردان دانشگاه یزد به چابهار سفر کرده بود، در خصوص نتایج این سفر گفت: با توجه به علاقه‌مندی مسؤولان دانشگاه چابهار برای ارتقای همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه یزد، نشستی با حضور هیأت رییسه آن دانشگاه و نمایندگان دانشگاه یزد برگزار شد که انتظار می‌رود پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی دو دانشگاه، به عقد تفاهم‌نامه همکاری بیانجامد.

وی با اشاره به برخی از توانمندی‌های دانشگاه بین المللی چابهار گفت: این دانشگاه از سال 1381 تاکنون موفق به برگزاری 2 دوره کارشناسی ارشد ام.بی.ای. با همکاری "دانشگاه سندرلند"، 2 دوره کارشتاسی ارشد آمایش سرزمین با همکاری "دانشگاه پاریس" و 2 دوره کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک با همکاری دانشگاه "لولای سوئد" شده است.

آقای دکتر زنجیرچی گفت: سه مرکز رشد در چابهار وجود دارد که به علت منطقه آزاد تجاری بودن از بستر مناسبی برای توسعه برخوردار است و طرح های پژوهشی منطقه آزاد می تواند زمینه‌های مناسبی را برای همکاری اعضای هیات علمی فراهم آورد. آقای دکتر زنجیرچی، همچنین صنعت گردشگری چابهار را بستر مناسب دیگری برای رشد و توسعه فعالیت‌های علمی و اقتصادی برشمرد. به گفته وی در این جلسه همچنین پیشنهاد شد پردیس شماره 2 دانشگاه یزد در چابهار تاسیس شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا