امنیت و بهداشت مردم از جمله مهمترین و اساسی ترین مسائل حاکمیتی

 

به گزارش امیررضازاده خبرنگار یزدفردا: مهندس شاکری شمسی فرماندار یزد در جلسه شورای بهداشت و سلامت یزد که با حضور مدیران و مسئولین اجرایی شهر یزد برگزار شد گفت : امنیت و بهداشت مردم از جمله مهمترین و اساسی ترین مسائل حاکمیتی در شهرها،استان ها و کشور به شمار می رود.

وی ، تشدید نظارت های بهداشتی به ویژه درخصوص عرضه محصولات غذایی  ، تولید گوشت و عرضه انواع مواد گوشتی مختلف را از جمله موارد قابل پیگیری دستگاه های نظارتی و اجرایی اعم از دامپزشکی ،شهرداری و غیره دانست.

فرماندار یزد افزود : کلیه اقدامات مربوط به تأمین بهداشت و سلامت مردم باید به تحقیق های مستمر ، کارشناسی وعلمی تخصصی انجام شود.

وی از مدیران و مسئولین دستگاه های مختلف دولتی عضو شورای بهداشت و سلامت یزد خواست با سرعت عمل و دقت کافی اقدامات انجام شده خود را برای ارائه گزارش در شورای بهداشت و سلامت برنامه ریزی کنند.   

 شاکری شمسی خاطرنشان کرد، مدیران و مسئولین شهر و استان موظف هستند تمام توان خود را برای هموار کردن مسیر تأمین بهداشت و سلامت مردم به کار گیرند و در صورت عدم انجام وظایف محوله به هر دلیلی باید با قدرت و شهامت در محضر مردم حاضر و به دلیل کم کاری از مردم عذر خواهی کنند.

شاکری در ادامه استان و مدیران یزدی را الگوی بسیار مناسب و ارزنده ای برای دیگر شهر ها و استان ها دانست و افزود: شهر یزد می تواند به عنوان الگویی بزرگ در بحث تأمین بهداشت و سلامت شهری برای دیگر شهرهای استان و کشور باشد.

دکتر احرام پوش مدیر کل بهداشت و سلامت استان یزد در خصوص عمرمفید مردم در ایران گفت :قبل از انقلاب اسلامی عمر مفید زنان و مردان ایرانی 50تا 60 سال بوده است ، که به برکت جمهوری اسلامی و اقدامات درمانی و بهداشتی بسیار گسترده عمر مفید در ایران ، برای زنان به بیش از 75 سال و برای مردان به بیش از 73 سال افزایش یافته است .

دکتر احرام پوش عمر مفید مردم را در کشورهای پیشرفته بیش از 90 سال عنوان کرد و اضهار کرد این مهم با همبستگی دستگاه های مختلف اجرایی و پژوهشی محقق خواهد شد .

مدیرکل بهداشت و سلامت استان یزد مهمترین دلایل آلودگی هوا در استان یزد را ریزگردهای محلی از منابع طبیعی و منابع مصنوعی که توسط وسایل نقلیه غیر استاندارد ، منازل ، صنایع و کارخانجات به وجود می آید عنوان کرد .  

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا