یزد فردا: اولین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه زارچ در سال جاری با حضور مدیران کل آموزش و پرورش ، نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان و اعضای شورای آموزش و پرروش در محل بخشداری زارچ تشکیل شد .

به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ،   در اين نشست ، مدیر کل آموزش و پرورش استاناظهار داشت : تمام تلاش آموزش و پرورش ، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و شکوفايی استعدادهای دانش آموزان است .


" احمد شیرزاد "  اظهار داشت : توسعه مشارکت های مردمی  و عدم اتکاء به هزینه های دولتی می تواند عامل تأثیرگذار در اقتصاد آموزش و پرورش و ارائه خدمات بیشتر به دانش آموزان  باشد .

وی ، خاطر نشان کرد : 40 درصد فضاهای آموزشی استان نیاز به بازسازی و تخریب دارد که با کمک خیّرین در جهت رفع آن می باشیم .

شیرزاد ، در جمع مسئولان ذیربط تأکید کرد : موضوع راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، تجهیز کارگاههای آموزشی هنرستان ها و دبیرستان ، اختصاص سوله استخر شنای سرپوشیده دانش آموزی ، تقویت پژوهش سراي  زارچ در کوتاه ترین زمان پیگیری و اقدام شود .

ايشان ، توسعه مدارس غیر دولتی در زارچ را  با توجه به اهداف و سیاست های این مدارس ، خواستار شد .


مدیر کل نوسازی مدارس استان ، ضمن تقدیر از مسئولین ، خیّرین و اولیا در جهت احداث و بازسازی مدارس گفت : در سال جدید تمام تلاش ها در جهت اتمام پروژه های نیمه تمام می باشد .


مهندس " حمید رضا محمدی " ، خاطر نشان کرد : پروژه های نیمه تمام در  زارچ  زیاد است و در سال 93 با کمک مسئولین و خیّرین از پروژه های خاندان " سلمان " و " واحدی " بهره برداری و  نصب سوله استخر سر پوشیده  و بازسازی و تجهیز مدارس انجام خواهد شد .


مدیر کل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان گفت : این نهاد با سابقه 50 ساله با هدف کشف استعدادها و هنرمندی دانش آموزان در کشور ، تأسیس شد و هم اکنون 18 کانون به صورت ثابت و سیّار در استان پذیرای کودکان و نوجوانان می باشد .

وی به پیشینه غنی فرهنگی زارچ اشاره کرد و اظهار داشت : راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر زارچ ضروری می باشد  و در سال 93 شاهد تأسیس و راه اندازی فعّال این کانون در منطقه خواهیم بود .


"عباسعلی دانافر" مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان نيز در اولین نشست شورای آموزش و پرورش زارچ در سال جاری از راه اندازی کانون پرورش کودکان و نوجوانان در زارچ خبر داد .


در اين نشست امام جمعه زارچ ، ضمن تقدیر از خدمات آموزش و پرورش در جهت رشد علمی ، به شعار سال جدید اشاره کرد و گفت : مقوله فرهنگ ، به آموزش و پرورش بر می گردد ، چون تربیت ، اساس و هدف آموزش و پرورش است .                                                       


" حجت السلام و المسلمین دهقان " اظهار داشت : آموزش و پرورش باید  با رویکرد جدید فرهنگی ، حرکت کند و بها دادن به موضوعات پرورشی ، می تواند رشد فرهنگی در جامعه را به دنبال داشته باشد .

 

رئیس شورای آموزش و پرورش زارچ ، ضمن تبریک سال جدید ، از خدمات ارزنده ی آموزش و پرورش منطقه در سال گذشته تقدیر کرد .

" ابوالفضل خوشنویس " گفت : آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی و آموزشی ، دارای جایگاه ویژه و تأثیر گذار در جامعه می باشد و تمام تلاش های مسئولین باید در جهت رفع مشکلات این سازمان باشد .

بخشدار زارچ ، به مشکلات آموزش و پرورش زارچ از جمله مدارس دو نوبته ، ثبت نام دانش آموزان افاغنه ، تکمیل استخر سرپوشیده دانش آموزی ، تکمیل سالن ورزشی دانش آموزی و بهسازی و تجهیز مدارس اشاره کرد. 

خوشنويس ، گفت : منطقه زارچ با توجه به قرار گرفتن در حوزه استحفاظی شهرستان یزد و نزدیک بودن  به مرکز استان ، آمادگی واگذاری زمین جهت احداث ساختمان جدید دانشگاه فرهنگیان استان یزد را دارد .

رئیس اداره آموزش و پرورش زارچ  با اشاره به برگزاري 12 جلسه با 60 مصوبه در سال 92 گفت : با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی توانستیم  70 درصد مصوبات  را اجرایی کنیم  .

 

" محمد کمالی " خاطر نشان کرد :  برگزاری 17جلسه کارگروه پرورشی ، 21 جلسه کارگروه آموزشی و 26 کارگروه برنامه ریزی ، پشتوانه خوبی جهت با کیفیت برگزار شدن جلسات شورا بود .

وی ، به موفقیت ها و اقدامات  آموزش و پرورش منطقه  از جمله پروژه مهر ، سایت همگام مدارس ، ستاد اسکان فرهنگیان زارچ ، برگزاری کارگاههای آموزشی ، تجلیل از دانش آموزان برتر ، تأسیس دبیرستان نمونه دولتی ، تأسیس کانون بازنشستگان و کانون زبان اشاره کرد  .

 

در پایان از " محمد دهقان " آموزگار و مبتکر طرح «  اولی ها در فکر و عمل » از دبستان شهید محمد کریمی و  دانش آموز " محمد حسین باقیان " قهرمان کاراته کشوری از دبستان شهید صمدی با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد .

 

***

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا