رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: با هدف مبارزه با بیماری ویروسی      تب برفکی که در صورت شیوع می تواند به صورت خطرناکی منجر به مرگ و میر بالای دام و خسارات شدید اقتصادی شود فاز سوم و در واقع آخرین فاز واکسیناسیون سراسری رایگان تب برفکی در سال 92 در استان یزد با موفقیت اجرا شد.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: با هدف مبارزه با بیماری ویروسی      تب برفکی که در صورت شیوع می تواند به صورت خطرناکی منجر به مرگ و میر بالای دام و خسارات شدید اقتصادی شود فاز سوم و در واقع آخرین فاز واکسیناسیون سراسری رایگان تب برفکی در سال 92 در استان یزد با موفقیت اجرا شد.

دکتر سید خلیل موسوی تصریح کرد: در طی اجرای فاز سوم در سال 92 جمعاً 36492 راس گاو وگوساله با همکاری بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی بر علیه بیمای تب برفکی واکسینه شده اند.

وی در پایان از همکاری دامداران و اجرای موفقیت آمیز فازهای واکسیناسیون تب برفکی در سال 92 ابراز خشنودی نمود و افزود: امیدواریم با تداوم روند واکسیناسیون سالیانه و تعامل سازنده دامداران با کارشناسان دامپزشکی شاهد مهار کامل این بیماری در سال های آتی باشیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا