حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نمازجمعه طبس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فعالان عرصه فناوری، اظهار کرد: آنچه یک ملت را به عزت و سربلندی می رساند، علم و دانش است.

وی افزود: همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند «اصل مذاکره خوب است» اما تیم مذاکره کننده همچنان بر حقوق ملت ایران پایدار باشند و اجازه ندهند دشمن با شانتاژ بی ارزش بتواند اعتلای علمی کشور را محدود کند.

امام جمعه طبس همچنین قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران را اقدامی حقیرانه و ننگین دانست و تصریح کرد: اتحادیه اروپا که خود دارای ضعف فراوان در حوزه های اقتصادی و سیاسی است و سبب اختلاف بین اروپاییان می باشد، چگونه امروز به خودش اجازه می دهد برای یک ملت مقتدر مانند ایران راه تعیین کند؟

حجت الاسلام مهاجریان مقدم قطعنامه اتحادیه اروپا را خزعبلات و مزخرفات خواند و بیان کرد: خداوند دشمنان مسلمانان را از احمق ترین افراد قرار داده و امروز قطعنامه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران مصداق این حماقت است و اتحادیه اروپا حماقت خود را در قطعنامه ای ننگین سند زد.

وی برای عوامل فتنه 88 که امروز مورد حمایت قطعنامه ننگین اتحادیه اروپا قرار گرفته اند ابراز تاسف کرد و گفت: اروپاییان در این قطعنامه دنبال آزادی هم جنس بازی در ایران و رفع حصر عوامل فتنه شده اند و این افراد در داخل کشور امروز باید خجالت بکشند، توبه کنند و به دامن مردم و انقلاب برگردند.

امام جمعه طبس به نحوه تبلیغات انصراف از یارانه در صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: یارانه حق مردم است اما خود ملت می دانند که بهتر است در جای ضروری تر استفاده شود اما نوع نگاه رسانه ملی به انصراف از یارانه، تحقیر محرومان جامعه است و کسی حق ندارد این ذهنیت را ایجاد کند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم از ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان طبس تشکر کرد و افزود: این ستاد به نحو مطلوبی انجام خدمت کرد اما از همت و تلاش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طبس نیز تقدیر و تشکر می شود که به حق این فریضه الهی را در ایام نوروز زنده نگه داشت و اثرات مطلوب آن را نیز در مجامع و اماکن عمومی شهر دیدیم.

تسلیت وفات حضرت ام البنین (س)، گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای، توصیه به تقوی و صداقت در رفتار مومنان، پرهیز از اختلاف بین مسلمانان، توجه به سبک زندگی قرآنی و اسلامی، توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان و برخورد نرم با این گروه سنی از دیگر محورهای سخنان امام جمعه طبس بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا