در آستانه میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) و در راستای تعظیم شعائر اسلامی و ادای احترام به ساحت مقدس ائمه اطهار(س)، آیین غبارروبی مرقد منور حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

این مراسم با نوای دلنشین حاج "رضا آتش فراز" مداح اهل بیت(ع) از اعضاء مجمع‌الذاکرین آستان مبارک ادامه یافت و در پایان زائران و مجاوران پذیرایی شده و نبات متبرک به آنها اهدا شد.

بر اساس این گزارش؛ امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) از جمله امامزادگانى است که مورخان ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم (ع) دانسته ‌‌اند که بر همین اساس ایشان برادر هشتمین پیشوای شیعیان جهان هستند.

در آن زمان که فرزندان علی (ع) و شیعیان، سخت تحت تعقیب عمال عباسی بودند، حسین ‌بن موسی(ع) که نوجوانی بیش نبود نیز از ظلم و ستم خلفا در امان نبود و همراه دیگر فرزندان موسی ‌بن جعفر (ع) مدتها متواری بوده و در خفا به سر برده است تا آنکه در سرزمین طبس به دست عمال عباسی به درجه رفیع شهادت نائل می ‌شود، بر اساس برخی اسناد بنای اولیه این بارگاه در قرن پنجم احداث و بعدها در قرن سیزدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

در زلزله سال 1357 به کلی ویران شد، اما با همت آستان قدس رضوی بقعه مرکزی و رواق ‌های گرداگرد آن بازسازی شد و اکنون بنایی کاملا مطلوب و درخور شان این امامزاده و در راستای رفاه حال زائران با به کارگیری طرحی جامع احداث شده است.

این امامزاده منزلگاهی برای مسافرانی است که از شهرهای جنوبی و شرقی به مشهد سفر می کنند و در اطراف صحن و سرای این امامزاده 150 اتاق مفروش و با امکانات اولیه تجهیز شده و در خدمت زائران است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا