سارقان حرفه اي كه اقدام به سرقت اينترنتي از حساب 180 نفر كرده و به صورت اينترنتي گوشي هاي مدل بالاي تلفن همراه را خريداري مي كردند توسط كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
،سرهنگ"سيد مصطفي مرتضوي"سرپرست پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فرد يا افراد ناشناسي به صورت روزانه از يكي از فروشگاه هاي اينترنتي اقدام به خريد گوشي هاي مدل بالاي تلفن همراه كرده و هر بار خود را با نام جديدي معرفي مي كنند، موضوع به صورت ويژه در دستور كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.
وي افزود: در ادامه تحقيقات علمي و تخصصي كارآگاهان مشخص شد كه فرد يا افراد ناشناسي از حساب هاي بانكي مردم بدون اطلاع آنها به صورت اينترنتي سرقت كرده و وجوه سرقتي را از طريق درگاه خريد اينترنتي يكي از سايت هاي فروش گوشي هاي تلفن همراه مصرف كرده و با پرداخت مبلغ آن گوشي هاي مدل بالاي تلفن همراه مورد نظر خود را به صورت پيك دريافت مي كنند.
اين مقام مسئول عنوان داشت: با تلاش ماموران اين پليس سرانجام دو نفر در اين رابطه دستگير كه در بررسي سوابق آنها مشخص شد كه هر دو چندين فقره سابقه كيفري در زمينه تهيه و ساخت سايت هاي فيشينگ در اينترنت و برداشت غير مجاز از حساب مردم هستند و تا كنون به حساب 180 نفر دستبرد زده اند.
سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه متهمان از مهرماه سال 92 تا كنون توسط كارآگاهان پليس فتاي استان هاي گيلان، مركزي و اصفهان تحت تعقيب بودند گفت: متهمان به منظور عدم شناسايي خود با استفاده از سرويس اينترنت يكي از هتل ها از فروشگاه هاي اينترنتي گوشي تلفن همراه گوشي هاي مويابل گرانقيمت را خريداري و گوشي ها را در مكان هاي مختلفي تحويل گرفته و سپس آنها را زير قيمت به فروش مي رساندند تا از اين طريق به منافع مادي خود برسند .
رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه مالباختگاني كه از آنها سرقت شده از موضوع بي اطلاع بودند اظهار داشت: خوشبختانه با دستگيري اين مجرمان حرفه اي از دستبرد به حساب هاي بانكي بسياري از افراد ديگر جلوگيري شد.
اين مقام انتظامي بيان داشت: متهمان پس از اينكه به ارتكاب كلاهبرداري اينترنتي از طريق فيشينگ و برداشت غير مجاز از حساب بانكي 180 نفر از مردم اعتراف كردند جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل و با قرار صادره روانه زندان گرديدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا