همه چیز در مورد رحیم مشایی و اسراییل

یزدفردا :رحیم مشائی معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری از خبر سازترین افراد نزدیک به احمدی نژاد است که بارها مخالفانش جشن برکناری اورا گرفته اند اما او هنوز هم مورد حمایت احمدی نژاد است و با تمامی فشارهای وارده از پست خود تکان نخورده است به هر صورت این چهره خبر ساز را بهتر بشناسیم

معرفی


نام و نام‌خانوادگي:اسفنديار رحيم مشايي
تاريخ تولد : آبان 1339
محل تولد: رامسر
تحصيلات: مهندس الكترونيك ( دانشگاه صنعتي اصفهان )
عنوان شغلي: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري
سابقه فعاليت:
•مدير كل اجتماعي وزارت كشور
•مدير شبكه راديو پيام
•مدير شبكه راديو تهران
•معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران
•رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران
مسئوليتهاي فعلي :
•معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري
•رييس مركز مطالعات جهاني شدن
•جانشين رييس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور
•عضو شوراي نظارت بر صداوسيما
•عضو شوراي فرهنگي دولت
•نماینده رییس ‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران
•عضو کميسيونهاي اقتصاد وفرهنگي دولت

مشایی چه گفت که همه را ناراحت کرده؟

اسفنديار رحيم مشايي، در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري كه در محل مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد اظهار داشت: دوره آنكه كسي بخواهد ديني را بر دنيا حاكم كند گذشته است دنياي امروز گوش‌هايش بيشتر از هميشه تاريخ باز است كه زيباترين پيامها را بشنود.
وي ادامه داد: امروز منطق الهي و انساني، دامنه ساز و افق‌پرداز در دنيا خريدار دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: ظرفيت جز از شناخت انسان جهان را شناخت. ما هيچ قدرتي براي توصيف 50سال آينده بشر نداريم.
مشايي ادامه داد: هر منطقي كه بتواند در آينده نزديك ادبياتي داشته باشد كه 3 عنصر آدم، خدا و جهان را با هم تنظيم كند از نظر آيين و مكتب، آينده از آن اوست.
وي افزود: در آينده نژاد و كشور معنا ندارد. آينده از آن انسان‌هاست. هر منطقي كه به خط كشي بين انسانها بينجامد منطقي است كه در دنيا خريدار ندارد. نمي‌توان منطقي را بزك كرد و به مردم ارائه داد.
معاون رئيس جمهوري تأكيد كرد: ما با هيچ كس در دنيا جنگ نداريم ما در 8 سال جنگ فقط دفاع كرديم و حتي يك روز هم نجنگيديم.
مشايي ادامه داد: ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست اين افتخار است البته ما دشمن داريم و ناجمردانه ترين دشمنيها در دنيا به ملت ايران صورت مي‌گيرد. ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي دانيم.
وي در ادامه به رونق بخش خصوصي در گردشگري كشور تأكيد كرد و گفت: پيش از اين بخش خصوصي قدرتمندي در گردشگري كشور نداشتيم اما امروز دولت از اين بخش حمايت مي‌كند و راه را براي آنها بازي مي‌كند.
مشايي در پايان اظهار اميدواري كرد كه در گردشگري به روزي برسيم كه ديگر كسي براي ورود به ايران نياز به ويزا نداشته باشد.
توضیح
آنچه بیشتر همه را نگران کرد تاکیید ایشان بر کلمه مردم برای اسراییل است چرا که تا دولتی نباشد مردمی وجود ندارد یعنی ما اصلا دولت اسراییل را نمی شناسیم که با مردم آن دوست باشیم

کوثری: نمایندگان با مشايي شوخی ندارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس با هیچ کس شوخی ندارند، خواستار مشخص شدن هر چه سریعتر وضعیت اسفندیار رحیم مشائی شد.
محمد اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در همایش "مقاومت از نیل تا فرات" سخن می گفت، با اشاره به اظهار نظر اخیر معاون رئیس جمهور مبنی بر دوستی با ملت اسرائیل تصریح کرد: در این خصوص بیانیه ای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرائت شد که متن آن در کمیسیون امنیت ملی تهیه شده و در آن نمایندگان نسبت به این موضوع اعلام انزجار کرده و آن را امضا و در مجلس شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

وی افزود: نمایندگان مجلس با هیچ کس در هیچ مسئولیتی شوخی ندارند چرا که محو اسرائیل جزء سیاست های راهبردی انقلاب است که امام (ره) همواره در سخنان خود بر آن تاکید می نمودند چرا که رژیم جعلی صهیونیستی با قدرت زور و سلاح سرزمین مظلوم فلسطین را غصب کرده است.

کوثری تصریح کرد: اگر هر مسئول یا غیر مسئولی مطالبی را مطرح کند که خلاف سیاست های راهبردی نظام باشد نه تنها نمایندگان بلکه مردم نیز در مقابل او ایستادگی خواهند کرد تا هر مسئولی اگر آگاهی ندارد مطالعه کرده و سپس مطلبی را مطرح نموده و یا مسئولیت بپذیرد. اگر خدایی ناکرده سخنان اخیر مشائی بر اساس آگاهی باشد باید با شدیدترین وجه ممکن نسبت به این سخنان واکنش نشان داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما برای مقابله با بی عدالتی ها هزاران شهید داده ایم، ادامه داد: این اسرائیل نه تنها مردمش جعلی هستند بلکه دولتش هم جعلی است چرا که آنها به اسم یهود اراذل و اوباش اروپا را در سرزمین های اشغالی اسکان داده اند، بنا براین نه تنها بامردم اسرائیل دوست نیستیم بلکه از آنها متنفریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوالی درباره واکنش نمایندگان در خصوص نامه مشائی به رئیس کمیسیون فرهنگی مبنی برسست عنصرخواندن مخالفین اظهارنظرهای اخیرش،اظهارداشت: این به معنای همان پافشاری مشائی بر مواضع خود است لذا باید هر چه زودتر تکلیف این آقا مشخص شود.

وی یادآوری کرد: اگر مسئولی مطلبی را مطرح می کند که در رسانه ها انعکاس می یابد حتما باید نسبت به آن توجه داشته باشد بنابراین از دکتر احمدی نژاد می خواهیم که تکلیف این مسئله را هر چه زودتر مشخص کنند تا روح امام و شهدا از ما شاد باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود جنگ 33 روزه لبنان را یکی از پدیده های سیاسی ونظام جهان طی دو سال گذشته دانست و گفت: مخالفت ما با رژیم غاصب صهیونیستی حداقل مربوط به سال 1342 است چرا که این رژیم با ترفندهای مختلف در بخشی از مناطق غربی آسیا اسکان یافتند و به ترتیب با ترفندهای مختلف با حمایت برخی قدرتهای مستکبر این سرزمین ها را غصب نمودند.

وی با اشاره به بحث فلسطین افزود: مطالبی از سوی افرادی که مسئولیت دارند بیان می شود که خلاف سخنان و مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که این امر باعث به درد آمدن دلهای آزادیخواه شده است

واکنش شریعتمداری در روزنامه کیهان

حسین شریعتمداری بالاخره پس از مدتی از گذشت موضوع، طی مقاله‌ای در شماره امروز کیهان به احمدی‌نژاد هشدار داد تاخیر در بركناری مشایی ضربه غیرقابل جبرانی به جایگاه ایشان می‌زند و دوستداران دولت نهم را اگر با ناامیدی مواجه نكند، به یقین آزرده خاطر خواهد كرد.

شریعتمداری در یادداشت خود با اشاره به ددمنشی های غاصبان سرزمین فلسطین نوشته است: بعد از اظهارات سخیف آقای رحیم مشایی معاون رئیس جمهور كه صهیونیست‌های وحشی، آدمكش و غاصب را «مردم اسرائیل»! نامیده و به نمایندگی خود خوانده از سوی دولت و مردم ایران! از دوستی با آن اراذل و اوباش سخن گفته بود، انتظار از جناب آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم آن بود كه به حضور ایشان در جایگاه معاونت رئیس جمهوری پایان دهند، این انتظار از آنجا قوت بیشتری می گرفت كه آقای دكتر احمدی نژاد نشان داده اند با هیچیك از اعضای دولت تعارف و رودربایستی ندارند و چنانچه عملكرد یا مواضع هر یك از آنها را با بینش و منش ترسیم شده از سوی دولت ناهمخوان ببینند در بر كناری آنها كمترین تردیدی به خود راه نمی دهند. عزل چند وزیر و معاون طی چند سال اخیر-صرفنظر از درستی یا نادرستی آن- گواه روشنی بر اعتقاد رئیس جمهور به این رویه است.

در ادامه این سرمقاله با اشاره به حضور پررنگ رحیم مشایی در کنار رئیس جمهور در خلال برخی برنامه های رسمی احمدی نژاد آمده است: برخلاف انتظار به حق مردم و مخصوصاً علاقمندان به رئیس جمهور محبوب و منتخب، آقای دكتر احمدی نژاد به حضور مشایی در پست معاونت رئیس جمهور خاتمه نداد، بلكه اصرار آقای مشایی بر تكرار «هزارباره» نظر خود از یكسو و حضور پررنگ وی در كنار رئیس جمهور محترم در سفر تركیه و سپس به هنگام پرتاب موشك ماهواره بر «سفیر امید» كه بر صفحه تلویزیون به نمایش درآمد، آب سردی بود بر انتظار منطقی و برحق مردم از ریاست محترم جمهوری و سوال این است كه چرا...؟!

مگر آنچه آقای مشایی به عنوان معاون رئیس جمهور اظهار داشته است، با نظرات صریح حضرت امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب در تضاد آشكار نیست؟ مگر نظر وی با یكی از اصلی ترین خطوط استراتژیك نظام كه سرزمین فلسطین را متعلق به مردم فلسطین و صهیونیست‌های ساكن این سرزمین را، اراذل و اوباش غارتگر و غاصب و آدمكش می داند تناقض ندارد؟ آیا آنچه آقای مشایی بر زبان آورده و با استقبال گسترده محافل آمریكایی، صهیونیست‌ها و ضدانقلابیون داخلی و خارجی روبرو شده است با مواضع صریح ضدصهیونیستی آقای دكتر احمدی نژاد در تعارض نیست؟ و دهها «مگر» و «آیا»ی دیگر كه فهرست كردن آنها نیز به درازا می كشد.

بنابراین برادر عزیزمان جناب آقای دكتراحمدی نژاد كه بر همخوانی و همراهی اعضای كابینه با بینش ومنش انقلابی و اسلامی دولت اصرار دارند و حضور اعضای ناهمخوان- به تشخیص خود- در كابینه را حتی در سطح وزیر بر نمی‌تابند، چگونه و با كدام تحلیل به حضور آقای مشایی در جایگاه معاونت رئیس جمهور پایان نداده اند؟

شریعتمداری ادامه حضور مشایی را در کابینه دولت نهم تناقضی آشکار با نظرات رئیس جمهوری دانسته و نوشته است: ریاست محترم جمهوری علاوه بر پاكدستی، مردم دوستی، فداكاری، ساده زیستی و دهها ویژگی قابل تقدیر و كم نظیر دیگر، بخش اعظم محبوبیت خویش را از تاكید بر آموزه‌های امام راحل(ره) ، رهبرمعظم انقلاب و ایستادگی شجاعانه در مقابل زورگویی قدرت‌های استكباری و مخصوصاً مواضع ضدصهیونیستی خود، كسب كرده اند و مواضع آقای مشایی - دستكم- با بخش اخیر از مواضع و عملكرد دكتر احمدی نژاد نه فقط همخوانی ندارد بلكه در تقابل نیز هست. و صد البته شایسته نیست شخصی مانند آقای مشایی در جایگاه معاون رئیس جمهور حضور داشته باشد و از این جایگاه با دشمنان تابلو دار مردم و نظام نرد دوستی باخته! و سخنانی كه فراتر از حد و اندازه اوست بر زبان آورد.

حضور آقای مشایی در كابینه نه فقط جفا به احمدی نژاد، بلكه تضییع حقوق مسلم و قطعی مردمی است كه از رئیس جمهور منتخب خود انتظار دیگری دارند، ضمن آن كه حضور وی به موقعیت برجسته و منحصربه فرد دولت اسلامی در میان ملت‌های مسلمان آسیب جدی می رساندو بدیهی است كه نباید و نمی توان به وی اجازه داد از حیثیت مردم مسلمان ایران، نظام اسلامی و امام و رهبری و دولت اصولگرا برای تبلیغ دیدگاههای صهیونیست پسند خود مایه بگذارد.

شریعتمداری در ادامه حداقل زیان ابقای مشایی را آزرده خاطرشدن طرفداران احمدی نژاد دانسته و ادامه داده است: جناب آقای احمدی نژاد باید به این نكته توجه داشته باشند كه تاخیر در بركناری آقای مشایی-اگرچه اكنون نیز دیر شده است- ضربه احتمالا غیرقابل جبرانی به جایگاه برجسته ایشان می زند و دوستداران واقعی ریاست محترم جمهوری را اگر با ناامیدی مواجه نكند، به یقین آزرده خاطر خواهد كرد، كه متاسفانه كرده است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه با اشاره به برخی اخبار منتشره درباره برکناری مشایی که با تکذیب و واکنش تند سازمان تحت مدیریت مشایی مواجه شد نوشت: دیروز خبرهایی شنیده می شد كه از تصمیم قطعی آقای احمدی نژاد در بركناری آقای مشایی حكایت می كرد ولی این خبرها اندكی بعد از انتشار تكذیب شد كه امید است همین امروز با اقدام قاطع و قابل انتظار از ریاست محترم جمهوری، آن تكذیب، تكذیب شود.

شریعتمداری در پایان تاکید کرده است: و بالاخره، این خواسته دوستداران واقعی احمدی نژاد است كه به دلسوزی و پاكبازی ایشان در خدمت به اسلام و نظام و مردم ایمان دارند و نمی خواهند كمترین آسیبی به وجهه دوست داشتنی ایشان وارد شود.

گفتنی است در پی اظهارات رحیم مشایی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی ضمن اعلام مخالفت خود با اینگونه اظهارات نوشتند: چه لزومي دارد كساني كه اين گونه فكر مي‌كنند جزء همكاران رئيس جمهور محترم باشند، هنگامي كه 200 نفر از نمايندگان مردم به چنين كاري اعتراض كنند مفهومش اين است كه بيش از دو سوم مردم اين كشور با چنين شخص و چنين افكاري مخالفند. انصاف ايجاب مي‌كند تعصب‌هاي جناحي را كنار بگذاريم و به سرنوشت و منافع كشور و نظام بينديشيم و بر انديشه امام (ره) در اين زمينه استوار باشيم.

نامه مشایی به حداد عادل


در فرهنگ كشورمان هرگز جايي براي واژه «اسراييل» وجود نخواهد داشت
27 مرداد 1387
برادر گرامي جناب آقاي حداد عادل
رياست محترم كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي
با سلام و احترام
نظر به طرح برخي پرسش ها و ابهامات نسبت به بيان اينجانب در موضوع دوستي ايران با همه مردم جهان و از جمله مردم سرزمين‌هاي اشغالي از سوي برخي از اعضاي محترم آن كميسيون لازم است نكاتي چند را مزيد استحضار ياد آور شوم.
1) موضع نظام جمهوري اسلامي ايران در قبال رژيم اشغالگر قدس در عين قاطعيت بسيار منطقي است. مخالفت صريح ايران با رژيم مذكور از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي مبتني بر مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم بوده و در تمام دوران گذشته به روشني بيان و تعقيب شده و در آينده نيز قابل تغيير نيست.
رژيم مذكور فاقد مشروعيت سياسي و قانوني است و از اين رو امكان شناسايي و رسميت دادن به آن بكلي منتفي است. سياست كلي جمهوري اسلامي در اين باب روشن است. چنانچه مقام معظم رهبري بارها و از جمله در هفته جاري در ديدار با سفراي جمهوري اسلامي ايران تصريح فرمودند و آن اين است كه بايد با برچيده شدن رژيم نامشروع مذكور، امكان تعيين سرنوشت به مردم فلسطين داده شده تا آنان اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي و... خود آزادانه به تعيين سرنوشت خويش اقدام و نظام سياسي حاكم بر سرزمينشان را انتخاب نمايند.
اين سياست روشن اسلامي و انقلابي ايران عزيز است و همه دولت‌ها بايد در همين چارچوب عمل كرده و تدابير لازم را براي دفاع ازحقوق حقه مردم فلسطين اتخاذ نمايند.
دولت نهم راسخ تر از هميشه خود را موظف به اين امر خطير دانسته و سرسوزني از اين موضع الهي و انساني عقب ننشسته و نخواهد نشست و به مقاومت محقانه مردم فلسطين متعهد و نسبت به پيروزي نهائي مردم مظلوم فلسطين يقين داشته و آن را قريب الوقوع مي داند.
2) سير مقاومت مردم فلسطين و تداوم انتفاضه در حالي صورت گرفته است كه استكبار جهاني هزينه بسياري براي بقا و توسعه اشغالگري پرداخته است و اكنون يقين دارم كه به لطف الهي و عنايات امام عصر (عج) نتايج مقاومت بزرگ مردم فلسطين و لبنان و پشتيباني هاي مسلمانان و آزاديخواهان جهان و بويژه حمايت هاي معنوي ملت رشيد و انقلابي ايران در تمام ساليان دراز گذشته مانع از تحقق منويات پليد صهيونيسم جهانخوار شده است، بلكه اكنون به جرأت مي توان گفت كه فلسفه وجودي رژيم غاصب و اشغالگر بكلي منتفي است و از مدت‌ها پيش، يكبار با پيروزي انقلاب اسلامي ايران و يكبار ديگر در پايان جنگ سي و سه روزه با شيبي تندتر در سرازيري سقوط و انهدام و در آستانه محو و نابودي قرار گرفته است و به اعتقاد اينجانب چنانچه در گذشته بارها بر آن تصريح كرده‌ام، اسرائيل مرده است، تنها تشييع آن را به تأخير انداخته‌اند. نتيجه بخش بودن اين مقاومت تاريخي حقيقت درخشان و در عين حال مباركي است كه در سايه ايمان به خدا و باور مندي به مكتب جهاد و شهادت به دست آمده است. حقيقتي كه امروز بر همگان و از جمله مستكبران جهان و نيز سركردگان خود فروخته برخي كشورها آشكار و منكشف است.
3) مواضع بر حق و صريح رئيس محترم جمهوري در قبال رژيم منحوس مذكور كه موجبات روشني چشم و شادي قلب همه مستضعفان عالم و بويژه مسلمانان جهان شده، يكي از افتخارات دولت نهم است. بويژه كه با طرح سوالات اساسي در موضوع هولوكاست و پرده برداشتن از منويات صهيونيسم جهاني اثبات عدم مشروعيت رژيم اشغالگر را در منظر جهانيان جلوه گر ساخت و بي پايگي و بي اساس بودن ساختار آن را به ادبياتي عالمگير بدل ساخت؛ بطوري كه امروز دامنه فهم جهاني از مكري تاريخي به شدت گسترش يافته و علاوه بر سرزمين‌هاي اسلامي ديگر سرزمين‌ها را درنورديده است و اكنون جهانيان دريافته‌اند كه چرا بايد طرح هرگونه پرسشي نسبت به يك حادثه كه در حدود هفتاد سال گذشته روي داده است، امروز موجب نگراني شديد قدرت‌هاي فاسد باشد تا آن را جرم دانسته و راه ورود پژوهشگران و انديشمندان حقيقت ياب را درباره چند و چون آن حادثه ببندند، و اجازه گفتگو در آن باب را به احدي ندهند. آنان در تمامي سالهاي گذشته و بويژه پس از طرح ترديد در ماهيت هولوكاست كوشيدند تا با طرح اتهام واهي دشمني ايران با يهوديان، اذهان را از كشف واقعيت مكر خود منحرف سازند و بدين ترتيب بجاي مشتي صهيونيست، جامعه بزرگتري را در برابر مبارزان و مجاهدان حقيقت جو قرار داده و با سوء استفاده از نفوذ و قدرت يهوديان، هزينه هاي مبارزه با صهيونيسم را افزايش دهند. اين البته موضوع مهمي است كه مجاهدان و نيز رهبران جمهوري اسلامي ايران بخوبي آن را شناخته و تا حد ممكن در عمل مورد توجه قرار دادند. اكنون يكبار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه ايران و اسلام خواستار همزيستي مسالمت آميز بين پيروان همه اديان است چنانچه در طول تاريخ و نيز اكنون، نمونه بارز و برجسته‌اي از اين مسالمت بوده است.
پيام ايران به مردم همه جهان پيام دوستي و مهر است و بين مردمان و قدرتمداران و سردمداران تفاوت قائل است. دامنه اين نيك انديشي و دقت نظر تا بدانجا گسترده است كه همواره حتي مردم يهودي و مسيحي سرزمين هاي اشغالي را نيز شامل بوده است. چنانكه مقام معظم رهبري در تبيين راهبرد منطقي جمهوري اسلامي ايران جهت حل مسئله فلسطين ... در جهت تعيين تكليف يهوديان و مسيحيان ساكن سرزمين هاي اشغالي ريختن آنان به دريا و يا آتش زدن آنان را كه از ناحيه برخي شخصيت هاي سياسي شهير عرب مطرح شده بود، با ذكر نام آنان مطرود دانستند.
امروز بر اساس نظر كارشناسان و از جمله بيان رياست محترم جمهوري در ديدار با سفرا در هفته جاري بسياري از ساكنان غير مسلمان اين سرزمين (كه عمدتاً از عناصر فقير و ضعيف بوده و از نقاط مختلف دنيا و از جمله آفريقا و با اميدهاي واهي بدانجا كوچ داده شده اند) نيز از داشتن امنيت و آرامش مأيوس و از رژيم منحوس مذكور ناراضيند. مبارزه با ظلم وظيفه همگان است و ياري رساندن به ظالمان نيز مشاركت در ظلم است.
از اين رو همه پشتيبانان صهيونست‌ها در داخل و خارج سرزمين‌هاي اشغالي، شريك جنايات صهيونيست‌ها بوده و بطور طبيعي مشمول مبارزه و جهاد براي احقاق حق مبارزان فلسطيني و لبناني در بازپس‌گيري سرزمين اشغال شده خود هستند.
در عين حال در مقام تبليغ و ارشاد، اين صداي انقلاب اسلامي ايران بلكه انقلاب جهاني اسلام است كه با اعلام دوستي جهاني همگان را به همراهي براي توسعه عدالت براي تحقق صلح پايدار جهاني فرا مي‌خواند. بديهي است در چنين مقامي در دنيا همه حق دارند اين پيام را بشنوند تا بلكه با رجوع به فطرت آن را باور كنند و به مكتب رحمت پيامبر خاتم (ص) بگروند رژيم منحوس علاوه بر عدم مشروعيت سياسي از مقبوليت اجتماعي نيز برخوردار نيست.
سوء استفاده و بلكه استفاده اجباري و يا اكراهي رژيم از بخش زيادي از مردم يهودي آن سرزمين نمي تواند هرگز مبنايي براي مقبول جلوه دادن آن رژيم باشد و چنانچه پشتيباني سياسي و نظامي قدرت هاي بزرگ از رژيم مذكور برداشته شود همگان خواهند ديد كه صهيونيست‌ها در همان سرزمين تا چه اندازه حقير و تنها باقي خواهند ماند. اين نكته مهمي است كه توجه به آن يك ضرورت و استفاده از آن در جهت تفكيك در صفوف و تضعيف جبهه دشمن نشانه تدبير و خردورزي در مبارزه است زيان ناشي از موجوديت رژيم اشغالگر، فراگير و جهاني است و ادامه ماندن آن به صلاح هيچكس جز صهيونيست هاي ضد بشريت نيست و خسارات ناشي از اراده صهيونيست‌ها پيش از هر كس متوجه مردمي است كه در سرزمين‌هاي اشغالي زندگي مي كنند، از اين رو مبارزه جهاني با رژيم مذكور به نفع صلح جهاني و از جمله به صلاح همان مردم است.
بديهي است كه صلح امروز از طريق مبارزه مردم فلسطين و فرداي پيروزي با پذيرش حق انتخاب فلسطينيان (اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي) در تعيين سرنوشت خود ميسر است. مقاومت رو در روي فلسطينيان، مجاهدات و مبارزات حزب الله لبنان و ساير نيروها و پشتيباني هاي جهاني و از جمله حمايت‌هاي معنوي هميشگي ايران از مواضع آن مجاهدان ضمن آنكه هدف مشترك مبارزه با صهيونيسم جهاني را دنبال مي كند، اما هر كدام ادبيات خود را دارند و اين مسئله مهم و در عين حال روشني است.
ايران اكنون درگير جنگ با هيچ كشوري نيست و بناي حمله به هيچ يك از كشورها را نداشته و ندارد. ولي چنانچه از هر ناحيه اي مورد تهاجم قرار بگيرد قاطعانه و بي محابا از خود دفاع خواهد كرد و توانايي كامل براي دفاع از خود را دارد. ايستادگي ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس درس بزرگي براي همگان بود كه چون نام خدا را ببري و بر آن ايستادگي كني فرشتگان بر تو نازل مي‌شوند و بدين ترتيب شاهد نصرت و پيروزي را در آغوش خواهي كشيد.
ملت ايران ملتي مومن، آبديده، آزموده، مقتدر و در عين حال بسيار مهربان و بشردوست است. پيام اين ملت به همه جهان نفي جنگ و خشونت، اقامه عدل و قسط و توسعه صلح و آزادي براي كمال و تحقق كرامت بشري است. اين پيام جهاني است و استثنا بردار نيست. اين منطق رحمت براي عالميان است. منطق مكتب جهان بين و جهانگير اسلامي است كه از رهگذر تبليغ صحيح و موثر و پاسخگويي به نيازهاي نوين بشر جهاني مي شود.
امروز بسيار خرسنديم كه فرصت و فضا براي بيان زيباترين و مترقي ترين پيام فراهم آمده است. در هنگامة تحيّر فلسفه ها و مكاتب مادي، ديدگاه اسلام ناب محمدي (ص) كه در مكتب حياتبخش تشيع جلوه گري دارد فرصت مي يابد تا خود را به جامعة جهاني معرفي كند.
امروز ايران مسئول است تا براي ارائه ثروت عظيمي كه خدا در جريان تاريخ به او سپرده است، با دنياي انساني، هرچه بيشتر و گسترده تر ارتباط يابد و از رهگذر تعامل عالمانه و الهي – انساني، انديشه هاي تابناك و كارساز خود را براي ارضاي درون آدميان و ادارة امور جامعة بشري عرضه نمايد. جامعه اي كه امروز بيش از هر زمان ديگري تشنگي خود را فرياد مي كند. امروز ديگر نظامات سياسي جهاني نمي توانند فقر و ضعف خود را بپوشانند و ملت ها و جوامع مأيوس از آنها در جستجوي حقيقت، آشكارا آنها را بر نمي تابند. اعتراضات گسترده مردم در دنيا و حتي آمريكا نشانة جدا شدن روزافزون مردم از اردوگاهي است كه زورمداران دهها سال و بلكه چند قرن روح و جسم مردم را در آن به زنجير كشيده اند. درك اين حقيقت و استفاده از اين فرصت، مسئوليت سنگين همه حق طلبان و مردم آزاده و مومن است و دراين ميان سهم مردم و علماي اين سرزمين بيش از ديگران است.
و اما سخن پاياني آنكه بكارگيري نام اسرائيل پس از عبارت "حتي" صرفا و صرفاً براي بيان فراگير بودن پيام دوستي ملت ايران به همه آحاد مردم در جهان است. بديهي است اين كلمه امروز نه تنها در منظر نگاه سياسي ملت ما بلكه در دنيا منفورترين واژه اي است كه شناخته مي شود. اين واژه امروز يادآور نژاد پرستي، نگاه ضد بشري، خيانت و خشونت و مكر و فريب است و اينجانب با همه دلسوزان همعقيده ام كه در فرهنگ اين سرزمين هرگز جايي براي اين واژة سياسي وجود نخواهد داشت. و هرچند برخورد سياسي برخي سست عنصران و واماندگان و منفعلان و بريدگان راهي براي شكاف در صفوف انقلابيون و ارزشمداران جستجو كرده است، اما اين مكري است كه به نتيجه نخواهد رسيد. و آفتاب حقيقت درخشان تراز آن است كه پاره ابري را ياراي ايستادگي در برابر آن باشد.

نکته جالب اینکه هنوز مشایی بر سر حرف خود هست چراکه متن گفته هایش را در سایت شخصی خود به قوت نگه داشته است


مطالب همانهایی است که در صدر این صفحه با عنوان
مشایی چه گفت که همه را ناراحت کرده؟    آمده است  برای دیدن صفحه اصلی سایت آقای مشایی اینجا را کلیک کنید


آخرین تلاشها برا ی ماندن



حضرت آيت الله نوري همداني با درخواست ملاقات اسفنديار رحيم‌مشايي موافقت نكرد.



به گزارش فارس، حضرت آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد با درخواست اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي ملاقات موافقت نكرد.

اسفنديار رحيم مشايي كه امروز به قم سفر كرده است از آيت الله نوري همداني درخواست ملاقات كرده بود كه با مخالفت اين مرجع تقليد مواجه شد.

من هنوز استعفا نکرده ام
اسفنديار رحيم مشايي، معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره شايعات مطرح شده درباره استعفاي وي گفت: استعفا نكرده‌ام.

اسفنديار رحيم‌ مشايي در گفت‌وگوي اختصاصي با فارس هر گونه خبر منتشر شده درباره استعفاي خود را تكذيب كرد.
وي در پاسخ به اين‌كه اگر موضوع استعفا مطرح نيست اين اخبار چگونه منتشر شده‌اند، گفت: اطلاعي ندارم و بايد از كساني كه اين اخبار را منتشر مي‌كنند اين موضوع را پرسيد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره طرح موضوع بركناري خود نيز اظهار بي‌اطلاعي كرد.
مشايي گفت: هنوز هيچ استعفايي به رياست جمهوري نداده‌ام.
موضوع استعفاي مشايي طي روزهاي اخير در برخي منابع خبري تبديل به موضوع روز شده است.

استعفاي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پي اظهارات وي در خصوص دوست شمردن مردم اسرائيل مطرح شده است.

یزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا