یزدفردا:تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: قالیباف می خواهد ستاد فرماندهی ایجاد کند و دنبال یک نوسازی آمرانه شدید است. حال آنکه نسل تمدنی چنین نگاهی را نمی پسندد چون صرفا با بازسازی، تمدن ایجاد نمی شود.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از خبر فوری، ابراهیم فیاض، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره آن که شورای وحدت نیروهای انقلاب می خواهد پرچم خود را در انتخابات مجلس یازدهم به قالیباف بسپارد، می گوید: قالیباف فرمانده است و در شهرداری هم به جای شهردار بودن، فرماندهی کرد؛ او با این نوع نگاه توفیقی به دست نمی آورد.

مشروح گفتگو

سرلیست هر جریان سیاسی در حوزه انتخابیه تهران یک نماد برای کل کشور محسوب می شود و شورای وحدت نیروهای انقلاب می خواهد این جایگاه را در اختیار قالیباف قرار دهد، به نظر شما اصولگرایان با این راهبرد می توانند لیست خود را در نگاه جامعه کارآمد نشان دهند؟

آقایان نمی خواهند انقلاب نسلی را به رسمیت بشناسند. نسل انقلاب و نسل جنگ جای خود را به نسل تمدن ساز داده اند؛ به عبارت دیگر یک نسلی انقلاب کرد و کشور را به استقلال رساند، یک نسل جنگ کرد و کشور به قدرت جهانی تبدیل شد. حالا رسیدیم به جایی که یک نسل می خواهد تمدن سازی کند و چون رویکردش با نسل جنگ و نسل انقلاب قبل از فرق دارد آن دو نمی خواهند نسل تمدن ساز را به رسمیت بشناسند بنابراین در این بین گسل ایجاد شده است.

حالا آیا آقای قالیباف می تواند پاسخگوی خواسته های نسل تمدن ساز باشد؟ خیر او نمی تواند. چون او همیشه فرمانده بوده است. زمان شهرداری هم در واقع فرمانده تهران بود نه شهردار تهران. سال ۹۲ هم دیدیم که او انتخابات ریاست جمهوری را در تهران باخت. در واقع او دارد راه احمدی نژاد می رود البته به شدت بدتر.

با این اوصاف که شما می فرمایید، جنس شخصیتی آقای قالیباف با حوزه تقنین و قانونگذاری نمی خواند؟

بله، چون فقط فرماندهی، فرماندهی و فرماندهی می داند.

یعنی به جای ریاست جمهوری و مجلس به فکر بازگشت به پادگان باشد؟

دقیقا، چون می خواهد ستاد فرماندهی ایجاد کند و دنبال یک نوسازی آمرانه شدید است. حال آنکه نسل تمدنی چنین نگاهی را نمی پسندد چون صرفا با بازسازی، تمدن ایجاد نمی شود. مثال روشنش شوروی است. شوروی با آن همه تکنولوژی و پیشرفت، تمدن شد؟ خیر تازه در مقابل تمدن غرب فروپاشی کرد.

لیستی که آقای قالیباف در صدر ان قرار دارد آیا شکست می خورد؟

اگر نتواند نگاه نرم افزاری ارائه دهد شکست می خورد. من هم نشانه ای ندادم که بخواهند چنین نگاهی را تعریف کنند یا اراده ای برای این کار داشته باشند. یعنی دنبال تعریفش هم نیستم. معتقدم باید دنبال تکنوکراسی بومی باشیم تا تکنوکراتهای بومی با کمترین هزینه و کمترین ضربه به ارزش ها بتوانند ایران را در کمترین زمان رشد دهند و بحران بیکاری و خانواده را حل کنند.

 

منبع: نامه نیوز

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا