یزدفردا:محمد اسلامی گفت: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ پروژه عمرانی به‌رغم مشکلات مالی دچار رکود نشود و از انواع و اقسام الگوهای مالی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده می‌کنیم.

 ‌ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم افتتاح بازسازی و مرمت مسجد جامع ساری گفت: خدا را شاکرم که در بهره‌برداری پروژه‌ای حاضر شدم که حدیت وصل و معنویت برای بشریت به دنبال دارد. آتش‌سوزی مسجد جامع ساری دل مردم ساری، مازندران و حتی ملت ایران را متاثر کرده بود و به لطف خدا، همت مردم، متدینین و مسئولان شهر و استان این مکان مذهبی در مدت یکسال تجدید بنا و بازسازی شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه کار برای این مسجد پیمانکاری و درآمدزایی نبوده است، اظهار کرد: پیمانکار این پروژه با اقدام نیک اندیشانه باقیات و صالحاتی برای خود و خانواده‌اش به جا گذاشته است. پس از آتش‌سوزی کار مرمت مسجد جامع ساری با سرعت و قدرت آغاز شد. این مسجد پس از آتش‌سوزی مانند بعضی از آثار تاریخی به فراموشی سپرده نشد و در مدت حدود یک سال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه مرمت مسجد جامع ساری شاهد همدلی و هماهنگی همه نهادها بودیم، ادامه داد: امروز در کشور نیز به همدلی و هماهنگی همه نهادها نیاز داریم، اگر وحدت در کشور وجود داشته باشد قطعا دشمن شکست می‌خورد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دشمن همواره روی یک نقطه عدم وحدت و سستی متمرکز شده و هرجا که غفلت کرده‌ایم به ما ضربه زده است. امروز با تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان و اطلاعاتی که برخی خائنان در اختیارشان قرار می‌دهند، مواجه هستیم، اما امروز ایران اسلامی قدرتمندتر از هر مبداء تاریخی است.

عضو کابینه دوازدهم با اشاره به حضور در اجلاس بین‌المللی خزر و دیدار با هفت نخست وزیر حاشیه خزر و دیگر کشورها افزود: آنان معتقدند بودند که هیچ‌کس تابه‌حال مقابل آمریکا توان ایستادگی نداشت، اما جمهوری اسلامی ایران مقابل آمریکا ایستاده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دشمن برای ما هزینه ایجاد کرده است، اما نقطه مهم آن است که سفارتخانه آمریکا برای کشور و ملت ما تصمیم‌گیری نمی‌کند. این درحالی است که سفارتخانه آمریکا در کشورهای دیگر، دولت را ساقط و برای آن کشور تصمیم‌گیری می‌کند. دشمنان همواره آرزوی ضربه زدن به کشور را در سایه وحدت و همدلی ما به گور خواهند برد.

اسلامی با بیان اینکه راه برون‌رفت از شرایط کنونی آن است که ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم اظهار کرد: تمام تلاش در وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ پروژه عمرانی به‌رغم مشکلات در منابع مالی، دچار رکود نشود و از انواع و اقسام الگوهای مالی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی بر لزوم تقویت بخش خصوصی برای سازندگی کشور تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از تولیدات ساخت داخل از برنامه‌های ما است و امروز تمام شرکت‌های تولیدکننده را فعال کردیم تا تولید داخل رونق یابد. برای مثال در گذشته از دانش بومی برای صنعت لکوموتیوسازی کشور استفاده نشده است، اما امروز تمام شرکت‌های تولیدکننده لکوموتیو فعال شده و به مدار تولید آمدند.

گفتنی است:مسجد جامع ساری که سه هزار سال پیشینه پرستشگاهی دارد و از آن به‌عنوان پرستشگاه کهن یاد می‌شود در مرکز شهر ساری قرار دارد. این مسجد جامع تاریخی سال گذشته در آتش‌سوزی مهیب به‌صورت کامل در آتش سوخت و بخش اعظمی از آن تخریب شده بود. این بنا با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از یک سال مرمت، افتتاح شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا