طریقه از بین بردن چروک با کانسیلر/ چرا پوست اطراف چشم استعداد بیشتر برای ایجاد چروک دارد؟

اگر پوست خشکی دارید، اول از همه باید به سراغ کرم مرطوبکننده بروید به خصوص برای زیر چشمها که احتمالا بیشتر هم خشک شدهاند.کانسیلری کرمی یا مایع که یک تا دو درجه روشنتر از رنگ پوست باشد برای پوشاندن سیاهیهای زیر چشم مناسب است. کانسیلر را از گوشه داخلی چشم در حوالی استخوان گرد زیر چشم بزنید، یادتان باشد که بهتر است که تنها به زیر خود چشم اکتفا نکنید بلکه باید کانسیلر از زیر پلک تا حدود نیم سانت زیر استخوان حدقه چشم را بپوشاند و به سمت شقیقهها محو شود. برای اینکه نتیجه بهتری بهدست بیاید از برسهای مخصوص کانسیلر استفاده کنید.

اصلاحکنندههای چشم سر بسیار ظریفی دارند و میتوان با آن خیلی دقیق منطقهای که میخواهیم را رنگ بزنیم. با این اصلاح کننده باید روی تیغه داخلی بینی به سمت چشم را کانسیلر بزنید. اگر خطوط قابل مشاهدهای زیر چشم دارید یا پوست این قسمت چروک خورده است باید با اصلاح کننده چشم روی این چروکها را بپوشانید تا دیگر فرورفته نباشد و پوست بالا بیاید و صاف شود. زدن روشنکننده به گوشه خارجی چشم را فراموش نکنید تا چشمها کمیبرجستهتر جلوه کنند.

با استفاده از انگشت میانی آرام به زیر چشم ضربه بزنید تا کانسیلرها جذب پوست شوند، یادتان باشد که نباید دست یا انگشت را روی پوست بکشید بلکه باید به طور ضربهای به سمت بیرون، کانسیلرها را پخش کنید و بعد همین حرکت را به طور برگشتی به سمت بینی تکرار کنید و تا جایی این کار را ادامه دهید که کاملا کانسیلر جذب پوست شود.

حالا با پودری که تن زرد دارد به طور کامل زیر چشم را بپوشانید تا نه تنها کانسیلر بهتر خود را نشان دهد بلکه دوام آن نیز بیشتر شود. البته پودر نمیگذارد کانسیلر رگه رگه شود و چروکهای زیر چشم مشخص شوند. برای این کار بهتر است از برسی با نوک گرد استفاده کنید(همانند برسهایی که برای سایه به کار میبرید) چراکه با استفاده از این برسها میتوان خیلی دقیقتر مواد آرایشی را روی پوست پخش کرد.

هرگونه قرمزی اطراف بینی را هم میتوانید با کانسیلر بپوشانید، کافی است برسی را که سر بسیار ظریف دارد انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی به گوشههای بینی دسترسی داشتهباشید و تمام قرمزی‌‌ها و تیرگیها را با رنگ پوست هماهنگ کنید.

حالا به سراغ خطوط دور لب بروید، استفاده از کانسیلر در این منطقه کاری می کند که لبها برجستهتر و زیباتر جلوه کنند، همچنین وجود کانسیلر در این منطقه باعث میشود که رژ لب پخش نشود.با مداد روشن کننده چشم ، دوسوم قسمت پایینی لب را روشن کنید تا لبها برجسته و زیباتر جلوه کنند.

 

درمان چروک دورچشم
 

وجودآمدن چروکها اطراف چشم از اولین نشانه های گذشت سن وورود به سن میانسالی و بزرگسالی است. چرا چروکها اول اطراف چشم ایجاد میشوند؟
 چرا پوست اطراف چشم استعداد بیشتر برای ایجاد چروک دارد؟
1-پوست اطراف چشم نازک است
2-پوست اطراف چشم بیشتر در معرض نورخورشید است

3-ما معمولا ً برای بیان حالات روحی و هیجانی(خندیدن گریستن) ازعضلات اطراف چشم استفاده میکنیم.انقباض مکرر این عضلا در طول زمان بتدریج منجر به ایجاد چین وشکنج اطراف چشم میشود.
بخصوص وقتی با گذشت سن بافت کلاژن اطراف چشم تحلیل میرود و بافت زیر پوستی اطراف چشم نازک میشود، خطوط ناشی از انقباض عضلات صورت خود را بیشتر نشان میدهد.

4-چشم ها تحمل نورزیاد را ندارند.بدنبال مواجهه با نور مستقیم خورشید عضلا اطراف چشم منقبض میشوند تا نورکمتری به درون چشم برسد. انقباض مکرر این عضلات چروکهای دورچشم را تشدید میکند
5-پاک کردن مکرر آرایش دورچشم: براخی افراد از آریش چشم و پوست اطراف چشم استفاده میکنند.آرایش چشم و مواد آرایشی به خودی خود ضرر ندارند.اما پاک کردن مکرر آنها بویژه با صابون منجر به خشکی پوست اطراف چشم و بیشتر دیده شدن چروکها میشود.بنابراین اگر مقید به پاک کردن کامل آرایش دورچشم چندباردرروز می باشید بهتر است اصلا ازآرایش چشم اسفاده نکنید.

6-لاغر شدن و کاهش وزن:بدنبال کاهش وزن اول چربی های اطراف چشم آب میشوند.بخصوص اگر این کاهش وزن در سنین بالا وبیموقع باشد،باعث پدیدار شدن چروکهای اطراف چشم میشود.بنابراین حفظ متناسب وزن بنحوی که مجبور نشویم در سنین بالاتر که کلاژنهای بافت زیر پوستی اطراف چشم تحلیل رفته و نازک شده اند،وزن کم کنیم برای جلوگیری از ایجاد چروکهای دورچشم ضروری است.
7-بخش مهمی از علل ایجاد چروک دراطراف چشم ذاتی وژنتیکی است.

 راه درمان چروک دورچشم چیست؟
با توجه به مطالب بالا اولین قدم دوری ازآفتاب است. استفاده از کرمهای ضد آفتاب در پوست اطراف چشم برای چشم ضرر ندارد.البته ممکن است برخی افراد بدنبال مالیدن کرم ضد آفتاب اطراف چشم دچارا شک ریزش شوند.این افراد معمولا ً به ماده بنزوفنون درون ضدآفتابها الرژی دارند. وبهتر است از مواد ضد آفتاب فاقد بنزو فنون استفاده کنند.

آیا کرمهای دورچشم در پیشگیری و درمان چروکهای دورچشم اثر دارند؟
همه آنها اثر ندارند. فقط برخی از آنها مؤثرند. پوست اطراف چشم خشک است بنابراین کرمهائی که خاصیت آبرسانی ومرطوب کنندگی داشته باشند بانرم کردن پوست دورچشم ظاهر چروکها را بهتر میکنند. بنا براین باید همیشه از آنها استفاده کرد. برخی از کرمهای دورچشم حاوی مواد لایه بردار ملایم هستند.بخصوص این نوع کرمها در درمان چروکهای ریز و ظریف اثر دارند.برخی از این کرمها دارای مواد ضد چروک غیر لایه بردار هستند.از جمله این مواد میتوان به ماده ماتریکسیل اشاره کرد.

البته اثر بخشی این مواد هنوز بطور مشخص از لحاظ علمی ثابت نشده است.اما بنظر میرسد بی اثر نباشند.بهرحال هیچ کدام از این کرمها رو چروکهای عمیق و چروکهائی که در اثر انقباض عضلات پوست اطراف چشم ایجاد میشوند اثر ندارند.
مؤثرترین روش درمان چروکهای اطراف چشم تزریق بوتاکس ویا دیسپورت است.چروکهائی که هنگام خندیدن ا یجاد میشوند، بتدریج عمیق شده و در حالت عادی نیز نمایان میمانند..بعداز چند ماه(معمولا ٌ بین چهار تا شش ماه )اثر بوتاکس از بین میرود اما چروکها هم از چها ماه قبل نازک تر و ضعیف تر هستند.معمولا ً تزریق بوتاکس نیاز به تکرار دارد.

از لیزر نیز میتوان در درمان چروکهای اطراف چشم استفاده کرد.بخصوص در افرادیکه پوست روشن دارند و چروکهای عمیق آنها با بوتاکس بطور کامل محو نشده برای درمان با لیزر کاندید مناسبی هستند.بهترین نتیجه از درمان همزمان بوتاکس و لیزر بدست می آید.ابتدا باید باتزریق بوتاکس عضلات اطراف چشم بیحرکت و سپس لیزر انجام شود.
تزریق بوتاکس یا دیسپورت اطراف چشم مهارت خاصی می طلبد. اگر مقدار تزریق شده کم یا بیشتر از نیاز باشد نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد.حتما باید این کار توسط متخصص پوست انجام شود.

صرف هزینه زیاد برای خرید کرمهای گران قیمت دورچشم همیشه فایده ندارد.اگر دنبال یک راه واقعی ومؤثر برای درمان چروک دورچشم هستید حتما ٌ با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا