تجمیع آرای انتخابات تا این لحظه ‎

اعلام نتایج انتخابات غیر رسمی ریاست جمهوری تا این لحظه 2.30 به بعد شماره پایگاه خبری یزدفردا (خبر به روز می شود

تجمیع آرای انتخابات تا این لحظه
‎روحانی            14 میلیون               
‎رییسی               10میلیون               

هاشمی طباء  137

میرسلیم  

  با عنایت به پایان شمارش آراء در بسیاری از حوزه های سراسر کشور واعلام رسمی آراء توسط وزارت کشور اخبار غیر رسمی منتشر نخواهد شد و پس از اعلام آراء توسط وزارت کشور در همین صفحه نتایج به روز خواهد شد

 

از سوی نماینده روحانی در ستاد انتخابات کشور

 

میزان مشارکت چند استان بزرگ کشور اعلام شد


میزان مشارکت مردم در چند استان بزرگ کشور در انتخابات تا این لحظه اعلام شد.

 

مستقر در ستاد انتخابات کشور، احمد ترک نژاد نماینده حسن روحانی در ستاد انتخابات کشور آمار و میزان مشارکت مردم در چند استان بزرگ کشور در انتخابات روز گذشته، تا این لحظه را اعلام کرد.

 

این آمار به شرح زیر است:

 

*تهران: 5740315

 

*اصفهان:2560347

 

*خراسان رضوی: 3329596

 

*فارس:2442678

 

*خوزستان: 2147139

 

*آذربایجان شرقی: 2009871

 

*آذربایجان غربی: 1598198

نتایج اولیه و غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری از برخی کشورهای خارجی، روستاها و برخی شهرهای کوچک در حالی به تدریج اعلام می شود که گفته شده است رقابت جدی بین دو کاندیدا در جریان است. این خبر شامل آمار، اطلاعات و اخبار غیررسمی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری است و برای قطعیت آن باید منتظر آمار مراجع قانونی و رسمی ماند.

کد خبر: ۶۹۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱ 20 May 2017

 

 

انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم روز جمعه 29 اردیبهشت ماه با مشارکت بیش از 70 درصد از مردم در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

 
به گزارش «تابناک»، در این دوره از انتخابات مشارکت کنندگان آراء خود را برای انتخاب رئیس جمهور دوره دوازدهم از بین چهار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که به ترتیب عبارت بودند از «حسن روحانی»، «سید ابراهیم رئیسی»، «سید مصطفی میرسلیم» و «سید مصطفی هاشمی طباء» به صندوق های اخذ رأی ریختند.

 

 

 

بر اساس این خبر، میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به بیش از 40 میلیون نفر رسید و از مرز 70 درصد گذشت. در حالی که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال 92 حدود 72.2 درصد بوده و 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر در آن مشارکت داشته اند.

 

 

 

مشارکت دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در حالی به بیش از 70 درصد رسیده است که تنها در دوره های سوم با 74.26، دوره هفتم با 79.92 و در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری با 84.83 درصد مشارکت مردم در انتخابات بیش از این دوره بوده است. البته با توجه به افزایش میزان دارندگان صلاحیت برای شرکت در انتخابات، تنها در این دوره از انتخابات است که آمار مشارکت کنندگان به بیش از 40 میلیون نفر رسیده است.

 

 

 

بنا بر اعلام مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان، شمارش آرای صندوق‎ها در سراسر کشور در شعب اخذ رای آغاز شده است. اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست جمهوری است.
 
بنا بر توافق مجریان و ناظران این انتخابات؛ آرای چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری آقایان روحانی، رئیسی، میرسلیم و هاشمی طبا به تدریج اعلام می شود.

 

 

 

بر مبنای آخرین گزارش ها از ستاد انتخابات کشور، گفته می شود تاکنون یکی از 2 کاندیدای اصلی در رقابت با دیگری با اختلاف پیش افتاده است.

 

«سید مصطفی میرسلیم» و «سید مصطفی هاشمی طباء» هم رقابت نزدیکی برای قرار گرفتن در جایگاه سوم باهم دارند.


کانال یزدفردا

http://telegram.me/joinchat/COfpWjxqnmOowVY1j4IZPw

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا