معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر دوستان در این مناظره بحث‌های توسعه‌ای و اصلی را مطرح کردند سخن می‌گویم و اگر به جاده خاکی زدند نیز پاسخشان را می‌دهیم.
 
به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مناظره سوم کاندیداها، گفت: اینکه ما چه مسائلی را در آن مناظره مطرح کنیم، قرار نیست از الان بگویم، بلکه در همان جلسه مطرح خواهیم کرد.
 
وی افزود: سومین مناظره درباره اقتصاد است و من امیدوار هستم که صداوسیما سوال‌هایی مطرح کند که واقعاً سوال‌های اصلی و جدی و در رابطه با توسعه کشور باشد و هم اینکه کاندیداها درباره همان سوالات صحبت کنند.
 
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه به هر حال ما برای هر حالتی در مناظره آمادگی داریم، اظهار داشت:‌ اگر دوستان در بحث‌های اصلی صحبت کنند، ما هم در همان زمینه با آنها صحبت می‌کنیم و اگر به جاده خاکی زدند ما هم پاسخ‌شان را می‌دهیم.
 
جهانگیری در پاسخ به این سوال که در مناظره دوم از روی متن می‌خواندید و درخشش نداشتید؛ آیا استراتژی شما بود؟ گفت:‌ این کار تغییر استراتژیک نبود، بلکه یک تغییر تاکتیکی بود تا دوستان یک‌ دفعه موتور نسوزانند.
 
وی ادامه داد: من فکر می‌کنم سیاست‌مدار در این رده هیچ چیز برایش مهمتر از صداقت و راستگویی با مردم نیست. ما حداقل در همین منطقه خودمان دیده‌ایم که رئیس‌جمهور اسبق آمریکا دروغی را به مردم خود در جهان گفت که در عراق سلاح کشتار جمعی وجود دارد و مبنای آن دروغ حمله به آمریکا شد و هنوز هم مردم عراق آرامش پیدا نکرده‌اند و ده‌ها گروهک تروریستی در منطقه شکل گرفته و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته آن دروغ 6 هزار میلیارد دلار به مردم آمریکا خسارت زده است.
 
جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا حکم انفصال از خدمات دولتی را در کارنامه دارد؟ اظهار داشت: من یک بار هم گفتم، اگر کسی نقطه‌ای خاکستری نه تیره در زندگی من پیدا کرد، من دست آن شخص را می‌بوسم.
 
اصلاً این مدارک را به دستگاه قضایی ارائه دهند. لطفی که خداوند به مسئولان می‌کند این است که پس از هشت سال یک دوره کنار برود و شخص بعدی که بیاید به قول معروف شروع به شخم زدن می‌کند. اینها هر چه شخم زدند که چیزی راجع به زندگی من و فرزندانم پیدا کنند، نتوانستند و آمدند حکمی جعلی را در دیوان محاسبات درست کردند که هم دادستان و هم رئیس دیوان مصاحبه کردند که چنین حکمی در دیوان محاسبات وجود ندارد.
 
معاون اول رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا از کسانی که چنین اتهامی را مطرح کردند، شکایت می‌کند یا خیر؟ گفت: من چنین کاری را انجام نمی‌دهم.
 
جهانگیری در پاسخ به این سوال که گفته شده شما هفته آینده انصراف خواهید داد؟ اظهار داشت: من تا این لحظه چنین تصمیمی نگرفته‌ام.
 
وی درباره اعلام اموال و دارایی‌های خود به مردم، اظهار داشت: من تا به حال 5 یا 6 مرتبه اموال خودم را به قوه قضاییه اعلام کرده‌ام. هر کسی در زندگی خود چیزی دارد و قرار نیست هر کسی به صرف اینکه کاندیدای انتخابات شود بیاید و برای مردم جار بزند که چه چیزی دارد و چه چیزی ندارد. اینها سنت‌هایی است که ما باید ببینیم آیا درست است که آن را دنبال کنیم یا نه؟
 
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ وقتی دستگاه قضایی وجود دارد، به همان جا اعلام می‌شود؛ حالا اینکه به مردم اعلام شود خانه من 200 متر است یا 300 متر چه فرقی به حال مردم می‌کند.
 
اصل موضوع این است که قوه قضائیه از این موضوع اطلاع داشته باشد و در ابتدای مسئولیت من لیست اموال من را بگیرد و در انتهای دوره مسئولیت نیز مجدداً این لیست را دریافت کند تا ببیند بر درآمد یا اموال من به صورت غیرطبیعی افزوده شده یا خیر و اگر تخلفی صورت گرفته با من برخورد کند وگرنه از دست مردم که کاری برنمی‌آید.
 
همین آقای شهردار، معاونانش و خودش و شهردارهای مناطقش طبق قانونی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در دی‌ماه تصویب کرده باید لیست اموال‌شان را به قوه قضائیه ارائه کنند و حالا شما ببینید که از دی‌ماه تا امروز لیست اموال خود را به قوه قضائیه ارائه داده‌اند یا خیر.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا