مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه در تبلیغات انتخاباتی شاهد تهمت، دروغ و تخریب دیگران هستیم، کلمه‌ای که دردآور است این است که می‌گویند ۳۸ سال مردم را زندان و اعدام بردید، دستاوردهای ۳۸ سال را با همه برکات و ثمرات آن زیر سؤال بردن است
 
به گزارش تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به‌پیش رو بودن انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: همه باید در انتخابات شرکت کنند، چراکه انتخابات سرنوشت‌ساز است و هرکسی حق دارد که در مدیریت جامعه دخالت کند.
 
وی بابیان اینکه این امر هم حق و هم تکلیف است، گفت: یک سری از شرایط مربوط به شورای نگهبان است،  و باید کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان رد شوند، بعد از اینکه افراد از غربال شورای نگهبان گذشتند کاندیداها به میدان آمده و باید باصداقت، درستی و پاکی اقدام به تبلیغ کنند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه دروغ گفتن، گمراه کردن مردم و تهمت زدن از سوی کاندیداها  حرام است، گفت: متأسفانه در تبلیغات انتخاباتی شاهد تهمت، دروغ و تخریب دیگران هستیم، کلمه‌ای که دردآور است این است که می‌گویند 38 سال مردم را زندان و اعدام بردید، این کار دستاوردهای 38 سال را با همه برکات و ثمرات آن زیر سؤال بردن است.
 
آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: این انقلاب با یک نظام ولایی به وجود آمد، در 38 سال نظامی با این دستاوردها به وجود آمده است، و نباید این دستاوردها را که زیر نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده را زیر سؤال برد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم  با اشاره به آیه‌ای از سوره حدید گفت: همه پیغمبران حدید داشتند، و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند، اسلام نیز همان‌طور که تبلیغاتی دارد حدید نیز دارد، این حرف سنگین است که بگوییم 38 سال اعدام و زندان را انجام می‌دادید.
 
وی با اشاره به امضای سند 2030 یونسکو که در آن آمده آموزش‌ و پرورش باید بر اساس اصول صورت گیرد، گفت: این سند بافرهنگ، مذهب و دین ما مغایرت دارد، کار به‌جایی رسید که مقام معظم رهبری چند روز قبل با یک دل دردآمیزی این مسئله را بیان کردند.
 
آیت‌الله نوری همدانی امضای این سند را مغایر ارزش‌های دینی دانست و گفت: حوزه علمیه قم در برابر چنین جریانی ساکت نمی‌ماند از همین رو باید هوشیار و بیدارباشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا