شهردار تهران گفت: متاسفانه کشور در بحران اقتصادی به سر می‌برد که این چالش بزرگ اقتصادی، همه مردم ایران را ناراحت کرده است.

 شهردار تهران گفت: متاسفانه کشور در بحران اقتصادی به سر می‌برد که این چالش بزرگ اقتصادی، همه مردم ایران را ناراحت کرده است.

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف دقایقی پیش در یادواره شهدای مدافعان حرم مازندران با تسلیت ایام شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) اظهار داشت: در این روز بزرگ امام هشتم شیعیان و ولی نعمت ملت ایران عزادار است.

مردم متدین، شهیدپرور و ولایتمدار مازندران همواره عاشق ولایت و امامت بوده و هستند
وی افزود: مردم متدین، شهیدپرور و ولایتمدار مازندران همواره عاشق ولایت و امامت بوده و هستند و مهم‌ترین ویژگی مردم مازندران ولایتمداری است.

قالیباف با اشاره به اینکه توفیق حضور در یادواره شهدای مدافع حرم مازندران افتخاری بوده که خداوند متعال نصیب کرده است، تصریح کرد: یاد شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم، شهدای خان‌طومان که در محاصره کامل با دشمن جنگیده و در سرزمین غربت با مظلومیت جنگیدند و هنوز پیکر مطهر آنان به مام وطن نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز نا امنی همه کشورهای منطقه را فرا گرفته است، افزود: به برکت خون شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس استان نظیر شهیدان طوسی و نوبخت‌ها امروز کشور ما در منطقه نا امن خود یک جزیره امنیت، آرامش و ثبات است.

قدرت بالای ایران در روابط بین‌المللی و منطقه‌ای‌ به مدد مظلومیت شهداست‌
وی با بیان اینکه قدرت بالای ایران در روابط بین‌المللی و منطقه‌ای خود برقرار کرده به مدد مظلومیت شهدا بوده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم وامدار ارزش‌های شهدا باشیم.

قالیباف با اشاره به اینکه افتخارآفرینی که مردم این سرزمین و ملت از گذشته دور تاکنون داشته و جزیره باثباتی در ایران ایجاد شده است، افزود: متاسفانه کشور در بحران اقتصادی به سر می‌برد که این چالش بزرگ اقتصادی، همه مردم ایران را ناراحت کرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردان مردی در مقابل تجاوز دشمن ایستاده و خم به ابرو نیاوردند و هرگز نشکستند، گفت: متاسفانه امروز آن مردان مرد در درون خانواده خود می‌شکنند و فرو می‌ریزند و این سزاوار این ملت و این مردم نیست.

ایران کشور فقیری نیست؛ اما مردمی فقیر و ضعیف در حوزه اقتصادی دارد‌
قالیباف با اشاره به اینکه ایران کشور فقیری نیست بلکه این کشور مجموعه نفت و گاز آن نخستین کشور دنیا از حیث هستیم، تصریح کرد: ایران سرزمینی ثروتمند و مردمی فقیر و ضعیف در حوزه اقتصادی دارد.

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ایران در دوران دفاع مقدس در زمینه دفاعی و امنیتی دارای ضعف‌هایی بوده و به نوعی وابسته بودیم، گفت: قدرت پرتاب موشک توسط  نیروهای مسلح ایران قبل از پایان جنگ صورت گرفته و قدرت پرتاب ماهواره در مدار اکنون در حوزه دفاعی ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت علمی و فنی بالایی بوده و می‌تواند در ردیف 5 کشور برتر دنیا قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه از حیث اقتصادی در ردیف 5 کشور آخر دنیا قرار داریم.

خودروهای تولید داخل در کشور به تابوت متحرک تعبیر باید شود
قالیباف با بیان اینکه سرعت تولید علم در ایران 15 برابر بیشتر از دنیاست، افزود: متاسفانه خودروهای تولید داخل در کشور به تابوت متحرک تعبیر باید شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بکر متعدد در مازندران‌ تصریح کرد: مازندران ظرفیت قطب کشاورزی شدن را در کشور دارد و در حوزه مرکبات این استان باید رشد یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مرکبات مازندران در زمستان به دلیل فاسد شدن به رودخانه‌ها هدایت شده است، تصریح کرد: مازندران در بخش صنعتی نیز رشد و رونق مکفی نداشته است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری در جامعه‌ افزود: سوءمدیریت و سوءتدبیر برای اداره کشور وجود دارد و مردم را از حوزه اقتصاد بیرون راندیم و به جای اینکه همه مردم را مانند دوران دفاع مقدس وارد عرصه دفاع از کشور ‌کنیم اکنون تنها 4 درصد مردم از ظرفیت پولی و اقتصادی در کشور استفاده می‌کنند.

مسئولان ‌از 25 سال قبل قول احداث آزاد‌راه تهران ـ شمال را داده بودند
قالیباف با بیان اینکه 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در طول سال‌های اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: 25 میلیارد دلار در کشور قاچاق و کالای غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استکبار جرأت ورود جلیقه انفجاری را به ایران ندارد‌، گفت: متاسفانه در شرایطی است که سالانه 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان متعددی از 25 سال قبل قول احداث آزاد‌راه تهران ـ شمال را داده بودند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز این پروژه بزرگ افتتاح نشده است.

قالیباف با بیان اینکه تفکر مربوط به 70 سال قبل در حال اداره اقتصاد است، تصریح کرد: کشور باید با نگاه نسل چهارمی اداره شود چرا که دنیا با این تفکر به جلو می‌رود و اگر این روند را ادامه دهیم نتیجه آن افزایش بیکاری، گرانی و رکود در جامعه است.

ایران کشوری ثروتمند بوده ولی در حوزه اقتصادی همچنان علیل است

شهردار تهران با اشاره به اینکه ایران کشوری ثروتمند بوده ولی در حوزه اقتصادی همچنان علیل است، یادآور شد: در ایران می‌توانیم 5 میلیون اشتغال ایجاد کرد و جوانان بیکار را وارد بازار کار کرد.

قالیباف با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و کارتن‌خوابی در جامعه افزایش یافته و مجموعه کانون خانواده از هم پاشیده شده است، تصریح کرد: در 29 اردیبهشت امسال می‌خواهیم تمشیت امور اجرایی کشور را ‌به دست کسی بسپاریم که از ظرفیت عظیمی‌ کشور ‌استفاده‌ و با اقتصاد مردمی نه اقتصاد خصولتی‌ بتواند کشور را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه ملت باید در روز 29 اردیبهشت اراده مردم بر این مهم تعلق گیرد که "کار را جایگزین شعار ‌و عمل را جایگزین حرف" کند، تصریح کرد: باید افتخار را به ایرانی برگردانیم و ایرانی در سایه اسلام ‌زندگی کند و قراری که با انقلاب اسلامی داشتیم برای ملت رفاه دنیوی و سعادت اخروی آنان را فراهم کنیم.

عمر متوسط نیروهایی که در برج میلاد فعالیت دارند ‌35 سال ‌است

قالیباف با اشاره به توقف مسکن و ساخت و ساز در کشور طی سال‌های اخیر‌ افزود: این کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی است‌.

شهردار تهران با بیان اینکه عمر متوسط نیروهایی که در برج میلاد فعالیت دارند ‌35 سال بوده است، تصریح کرد: بیکاری در جوانان تحصیلکرده در رشته‌های فنی و مهندسی بیش از 40 درصد ‌است‌.

در این مراسم از پدر شهید مدافع حرم مازندران، شهید سید رضا طائر تجلیل شد. قالیباف قرار است تا دقایقی دیگر با آیات عظام طبرسی، معلمی و نظری دیدار کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا