مناظره‌های زنده، گفت‌وگو در شبکه‌های مختلف، برنامه‌‌های رادیویی و ... از جمله بخش‌های مختلفی است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند برای تبلیغ برنامه‌های خود استفاده کنند، در این میان مستندهای انتخاباتی هم وجود دارد که در دوره‌های گذشته، جذابیت بالایی برای مردم داشته است.
 
به گزارش تسنیم، هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند دو مستند را برای پخش در سیمای جمهوری اسلامی تهیه کند. در سال‌های گذشته کارگردان‌های مطرحی چون مجید مجیدی، کمال تبریزی، فریدون جیرانی، بهروز شعیبی، جواد شمقدری و ... مستندهای انتخاباتی را ساخته‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی یکی از 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری این دوره است. محمدعلی فارسی و مهدی نقویان دو کارگردانی هستند که مستندهای انتخاباتی رئیسی را می‌سازند.
 
محمدعلی فارسی فارغ التحصیل فیلمنامه نویسی از دانشکده صداوسیما است. او از سال 67 به‌عنوان دستیار کارگردان و تدوین‌گر، همکاری با شهید آوینی را در تولید مجموعه تلویزیونی «سراب» آغاز کرد و پس از تأسیس «روایت فتح» به‌همراه جمعی از جهادگران به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد. فارسی پس از شهادت آوینی در بهار سال 72 مسئولیت معاونت تولید مؤسسه روایت فتح را تا سال 81 عهده‌دار شد. او در سال گذشته داور بخش مسابقه مستند سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر بود.
 
کارگردان مستندهای انتخاباتی رئیسی مشخص شد
محمدعلی فارسی
 
فارسی در کارنامه خود آثار گوناگونی چون مهاجران، گلستان آتش، شلمچه، ماه و خورشید، سراب2، تصویرگران جنگ، پایان انتظار، قصه‌های جنگ، غواصان، کبوتران امید، حقیقت گمشده، فانوس رو به باد، رستاخیز، خلوت دل، معلم و ... را به ثبت رسانده است.
 
کارگردان مستندهای انتخاباتی رئیسی مشخص شد
مهدی نقویان
 
مهدی نقویان در اولین تجربه مستند سریالی‌اش سراغ موضوع انقلاب اسلامی رفت و نتیجه آن مجموعه جذاب «در برابر طوفان» شد. این مستند در 10 قسمتِ سی‌دقیقه‌ای از شبکه یک و مستند سیما پخش شد. او پیش از این مستندهای «برادران»، «رمز و راز ملکه»، «گاو خشمگین»، «بازی»، «زخم تازه» و ... را ساخته بود که تقریباً تمام آنها مورد توجه جشنواره‌های سینمای مستند قرار گرفته است.
 
نقویان اکنون درحال کار به‌روی اولین فیلم سینمایی‌اش است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا