دبیر کل حزب مردم‌سالاری اظهار کرد: این حزب هیچگاه عرصه را ترک نمی‌کند و در این انتخابات نیز رویکرد کلی ما حمایت از حسن روحانی است.
 
به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در مراسم افتتاح دفتر حزب مردم‌سالاری در شهرستان رباط‌ ‌کریم، با اشاره به عدم احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان، گفت: مسئولیت بار سنگینی است و من بسیار خرسندم که شورای نگهبان این بار را از دوش من برداشتند، چون نگاه حزب مردم‌سالاری به قدرت نگاه امانتداری است و نه کسب طعمه لذیذ، اما ناراحتم که پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی هنوز با این حجم از مشکلات در زمینه ثبت‌نام و نحوه احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری مواجهیم.
 
وی افزود: در این زمینه بهتر است حزب‌گرایی نهادینه شود و افراد از سوی یک حزب یا جمعی از احزاب معرفی شوند. در کل امیدوارم شورای نگهبان براساس سیاست‌های کلی انتخاباتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری شاخص‌های دقیق رجل سیاسی- مذهبی و مدیر و مدبر بودن را بیان کند تا فقط افراد واجد صلاحیت ثبت‌نام کنند و شورای نگهبان هم پاسخگو باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: چهره‌هایی مثل احمدی‌نژاد که دارای پرونده‌های فراوان در کمیسیون اصل نود هستند اساسا چرا نباید تعقیب قضایی شوند تا نیازی به عدم احراز صلاحیت نباشد.
 
دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره نوع فعالیت این حزب در انتخابات آینده، گفت: این حزب هیچگاه عرصه را ترک نمی‌کند و در این انتخابات هم رویکرد کلی ما حمایت از حسن روحانی است.
 
کواکبیان ادامه داد: در انتخابات شورای اسلامی شهرها هم تاکید دارم که با جدیت حضور یابید، چه در سطح کاندیداتوری و چه در سطح شهروندی، چراکه عرصه انتخابات باید پرشور باشد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص هدف ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: حزب مردم‌سالاری یکی از معدود احزاب تشکل یافته و پایبند به تشکیلات خود است که همه تصمیمات در این حزب توسط خردجمعی و با نظر اعضای شورای مرکزی اتخاذ می‌شود. ثبت‌نام بنده با نظر هم حزبی‌ها انجام شد و اگر در ادامه روند انتخابات مجددا حزب به بنده تکلیف می‌کرد که به نفع کسی کناره‌گیری کنم قطعا این کار را انجام می‌دادم. در آینده هم با اتکاء بر قانون و رعایت اصول حزبی خود فعالیت خواهیم داشت، ضمنا در مجلس هم می‌کوشیم که قوانین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود.
 
در این مراسم ولی درویشی، عضو شورای مرکزی و دبیر حزب‌ مردم‌سالاری شهرستان رباط‌ کریم و پرند، با اشاره به روند ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ تحزب آن طوری که شایسته است در کشور ما نهادینه نشده است.
 
وی افزود: در این روند عدم احراز صلاحیت افرادی همچون دکتر کواکبیان که بی‌شک ظرفیت‌های فراوانی جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشت مایه تاسف است.
 
حبیبی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری نیز در این مراسم اظهار کرد: اعضای حزب مردم‌سالاری همواره با حضور حداکثری در جریان انتخابات تاثیر خود را در این رویداد نشان داده‌اند.
 
وی در خصوص رد صلاحیت دبیرکل حزب مردم‌سالاری، اظهار کرد: شورای محترم نگهبان با عدم احراز صلاحیت دکتر کواکبیان نعمت حضور فردی متخصص و برآمده از قانونی‌ترین ساختار ممکن برای اداره کشور را از مردم دریغ کرد.
 
رضا شمسی‌پور مسئول کمیته استان حزب مردم‌سالاری نیز گفت: احزاب می‌توانند تاثیر فراوانی در رشد و توسعه یک جامعه داشته باشند و باید بتوانیم فرهنگ تحزب را در کشور نهادینه کنیم. خرسندم که اعلام کنم امروز دویست و هشتاد و یکمین دفتر حزب مردم‌سالاری در کشور در شهرستان رباط‌ کریم افتتاح شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا