فرارو- رقابت کاندیداها با نزدیک شدن به روز جمعه که زمان برگزاری مناظره سوم تلویزیونی که آخرین تلاش‌ها برای جذب آرای می‌باشد وارد مرحله حساسی شده است. برای آگاهی خوانندگان محترم بسته خبری آماده کرده‌ایم که شامل مهمترین اخبار و رویدادهای انتخاباتی می‌باشد.
 
 
اگر به جاده خاکی زدند ما هم پاسخشان را می‌دهیم
اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در مناظره سوم انتخاباتی چه مطالبی را مطرح خواهد کرد، گفت: اینکه ما چه مسائلی را در آن مناظره مطرح کنیم قرار نیست از الان بگوییم، بلکه در همان جلسه مطرح خواهیم کرد.
 
اهم اظهارات معاوون اول رییس جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید؛

  •     سومین مناظره درباره اقتصاد است و من امیدوار هستم که هم صداوسیما سوال‌هایی مطرح کند که واقعاً سوال‌های اصلی جدی و در رابطه با توسعه کشور باشد و هم اینکه کاندیداها درباره همان سوالات صحبت کنند. به هرحال ما برای هر حالتی در مناظره آمادگی داریم.
  •     اگر دوستان در بحث‌های اصلی صحبت کنند ما هم در همان زمینه با آنها صحبت می‌کنیم و اگر به جاده خاکی زدند ما هم پاسخشان را می‌دهیم.
  •     {درباره کمرنگ شدن در مناظره دوم} تغییر استراتژی ندادم، بلکه تغییر تاکتیک دادم که خیلی دوستان یکدفعه موتور نسوزانند. در مناظره سوم آن چیزی که هستم، ظاهر می‌شوم.
  •     سیاستمدار در این رده هیچ چیز برایش مهمتر از صداقت و راستگویی با مردم نیست، حداقل در منطقه خودمان دیده‌ایم که رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یک دروغ به مردم خودش و مردم دنیا گفت که در عراق سلاح کشتار جمعی وجود دارد؛ مبنای آن دروغ شد حمله به عراق و امروز منطقه ما تبدیل شده به محل جولان دهها گروهک‌های تروریستی و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته است آن دروغ ۶۰۰۰ میلیارد دلار به مردم آمریکا خسارت زده است. بنابراین در این رده حرف دروغ زدن به مردم خیلی خسارت می‌زند.
  •      اگر یک نقطه خاکستری در زندگی من پیدا و مطرح کردند، من دستشان را می‌بوسم و اگر مدرکی یافتند، به قوه قضائیه بدهند.
  •     {در خصوص اظهارات لیلاز مبنی بر انصراف جهانگیری}؛نه چنین تصمیمی مطرح نیست.
  •     من تا به امروز ۶ بار اموالم را به قوه قضائیه اعلام کرده‌ام؛ هرکسی در زندگی‌اش چیزی دارد. اگر کسی بیاید کاندیدا شود و به مردم جار بزند که من این دارایی را دارم، اینها سنت‌هایی است که گذاشته می‌شود. ما باید ببینیم این سنت اخلاقی درست است بگذاریم یا خیر و بعد نتیجه آن چیست؛ اینکه مردم بدانند خانه من ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر است، چه تغییری به وجود می‌آید؟
  •     اینکه گفته می‌شود اموال به قوه قضائیه اعلام شود، به خاطر این است که بدانند از ابتدا تا انتهای مسئولیت من چه اموالی به دارایی‌هایم اضافه شده است که آیا اموال من به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کرده است یا خیر که اگر تخلفی صورت گرفته، جلوگیری کنم.
  •     همین آقای شهردار و معاونانش طبق قانونی که مجمع تشخیص دی ماه تصویب کرده است، لیست اموالشان را به قوه قضائیه بدهند؛ حال باید دید از دی ماه تا امروز لیست اموالشان را به قوه قضائیه داده‌اند یا خیر.
 
 
 
روحانی: می‌توان یارانه را تا 500 هزار تومان بالا برد، اما مانند ونزوئلا تورم 800 درصد می‌شود
حسن روحانی صبح امروز در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تالار شهید مدرس ساختمان مشروطه اظهار داشت: وارد یک دوران مهم به نام انتخابات شده‌ایم، همه انتخابات‌ها برای ما اهمیت دارد به خصوص این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که به صورت همزمان برگزار می‌شود، اهمیت مضاعفی دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: این انتخابات در یک شرایط بسیار مهمی واقع می‌شود؛ باید توجه داشت که مردم در سال‌های 90 و 91 دچار یأس و سردرگمی بودند و نمی‌دانستند کشور به چه سمتی می رود، در عرصه خارجی موضوعاتی مانند اختلاف با سایر کشورها مطرح بود و نمی‌دانستند باید برای روزهای سخت و حتی جنگ آماده شوند یا خیر.

وی افزود: در عرصه داخلی نیز بدهی‌های عظیم به بانک‌ها، بانک مرکزی، بخش خصوصی، بخش‌های خصولتی وجود داشت. شرایط تورم نیز کم نظیر بود زیرا در گذشته تورم حدود 46 درصدی کمتر اتفاق افتاده بود علاوه بر این‌ها رکود و رشد منفی بسیار بالا نیز مشکلاتی را به وجود آورده بود، در ابتدا گمان می‌کردیم رشد منفی 5 درصد است ولی بعد از محاسبه متوجه رشد منفی 6.8 درصدی شدیم.

روحانی با بیان اینکه در آن زمان روابط با دنیا قطع شده بود، گفت: در اوایل سال 92 و پیش از آغاز دولت یازدهم یک دستگاهی مدعی بود می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و نفت را به فروش برساند که فروش نفت را بر عهده آن دستگاه قرار داده بودند. بعد از استقرار دولت یازدهم از این دستگاه سوال کردیم که آیا نفت را فروخته‌اید یا خیر که آنها پاسخ دادند نفت به فروش رفته و به زودی پول‌های آن می آید.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دستگاه بعداً ادعا کرد که پول را تحویل گرفته‌ و در یک بانک خارجی است، گفت: نهایتا بعد از 7 ماه پیگیری متوجه شدیم که همه نفت را داخل کشتی قرار داده‌اند و در آب‌های بین‌المللی می‌چرخاندند و پول کرایه کشتی را پرداخت می‌کنند ولی مشتری برای فروش نفت پیدا نشده بود. ادامه را اینجا بخوانید.

 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری
 

جمنا: حتما به کاندیدای واحد خواهیم رسید
مرضیه وحید دستجردی عصر سه شنبه در اجتماع بانوان انقلابی و گردهمایی آینده روشن در کرج، افزود: در صورتی که طبق نظرسنجی ها کاندیداهای مورد نظر جمنا دارای آرای بالا باشند و مشخص شود که این دو با اقبال عمومی مواجه هستند، هر دو در انتخابات شرکت می کنند تا انتخابات به دور دوم برسد.

وی اضافه کرد: هدف ما نه به وضعیت موجود و دولت فعلی است، هدف جبهه این است که مردم به طور واقعی در این کشور حاکم باشند.

وزیر بهداست دولت دهم اظهار داشت: همه باید در این انتخابات شرکت کنند و نگران چیزی نباشند چرا که شرکت در این انتخابات وظیفه همه ما است.

وی تصریح کرد: برنامه های جبهه تنها منحصر به انتخابات 96 نیست، بلکه برنامه ماندگار و پویایی است و قرار است زبان گویای مطالبات مردم در برابر تمام دولت هایی که بر سر کار می آیند، باشد.
 
 وزیر بهداشت دولت دهم در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون این جبهه به کاندیدای واحد نرسیده است، گفت: هر کاندیداهای مورد قبول دارای تجربیات بسیار خوبی در خدمتگزاری به ملت و محبوبیت فوق العاده ای در میان مردم هستند و تحولات صورت گرفته در آستان قدس رضوی نشان دهنده کارآمدی بالایی آقای رئیسی است.

وحید دستجردی ادامه داد: خدمات غیر قابل شمارش آقای قالیباف نیز بر کسی پوشیده نیست. ادامه را اینجا بخوانید.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

رئیسی: مردم را از رقیب نترسانید
حجت الاسلام سیدابراهمی رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  که در ورزشگاه امام علی(ع) زاهدان و در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، با تقدیر از استقبال باشکوه مردم سیستان و بلوچستان، گفت: مردم سیستان و بلوچستان مرزبان جغرافیایی و فرهنگی ایران هستد.

وی با بیان اینکه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری برای دفاع از حقوق مردم همیشه در صحنه ملت ایران است، تاکید کرد: گره‌های اقتصادی که به زندگی مردم زده‌اند، با حضور و همت مردم باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان داری سرمایه‌های بزرگی است که جوانان پرشور و پرتلاش از جمله آن است؛ اگر دولت، مردم و جوانان را به عنوان کلید حل مشکلات مردم قبول داشت، قطعا وضعیت کشور به اینجا نمی‌رسید. کلید این قفل و قفل‌های بسیاری که زده‌اند، مردم و جوانان خلاق خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از تعطیلی گارگاه‌ها و مراکز تولیدی در دولت یازدهم، گفت: ما از اقتصاد دریا هم استفاه نکرده‌ایم، اقتصاد دریایی در برخی کشورهای اروپایی نزدیک به 50 درصد درآمد ناخالص ملی را تامین می‌کند، اما این رقم برای کشور ما حدود 2 درصد است. ادامه را اینجا بخوانید.
 
 جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری
 

 همایش زنان حامی روحانی در تهران
حجت الاسلام حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روز سه شنبه در همایش زنان حامی خود در ورزشگاه شیرودی سخنرانی کرد. برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.
 
 جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری
 
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

 برنامه‌های امروز نامزدها در صداوسیما
حجت‌الاسلام حسن روحانی،سیدمصطفی هاشمی‌طبا،محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم و حجت‌السلام سید ابراهیم رییسی، نامزدهای داوزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه (20 اردیبهشت) از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی درباره برنامه‌هایشان با مردم گفت‌وگو می‌کنند. ادامه را اینجا بخوانید.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

 سخنرانی جلیلی در جمع حامیان رئیسی
گردهمائی حامیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر روز سه شنبه با حضور سعید جلیلی در سالن آمفی تئاتر مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد. برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

کیهان: رای قالیباف نصف روحانی هم نیست
کیهان به نقل از وزیر اطلاعات نوشت: در نظر سنجی‌ها آرای آقای روحانی تقریبا حول 32 تا 36 درصد و آقای قالیباف 15 درصد و حجت‌الاسلام رئیسی نیز 12 درصد بوده که آرای او به سرعت رشد کرده است.

گفتنی است گزارش نظرسنجی تلفنی ایسنا هم افزایش آرای رئیسی در برابر قالیباف را تایید می کند، اما نسبت آرای روحانی را حدود 10درصد بالاتر ارزیابی می کند.
 

جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری  
شعارهای تبلیغاتی نامزدها، بخشی جدایی‌ناپذیر از انتخابات است. برخی شعارها به پیروزی نامزدها کمک می‌کنند و اما برخی دیگر نمی‌توانند به اقبال کاندیداها کمکی بکنند.
 
به گزارش خبرآنلاین، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بار دیگر بحث شعارهای انتخاباتی داغ شده است. یکی به نام «دولت مردم» پا به عرصه انتخابات گذاشته، کاندیدای دیگری شعار «راستی و درستی» می‌دهد و دیگری دم از «کار و کرامت» می زند.
 
در ادوار قبلی نیز شعارهای تبلیغاتی عمدتا برگرفته از خاستگاه‌های سیاسی و طبقاتی نامزدها بود. حتی برخی، شعارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را برای خود برمی‌گزیدند. مثلا «تغییر».
 
اما پرسش اصلی اینجاست که کدام شعارها شانس نامزدها برای پیروزی در انتخابات را افزایش داده و کدام‌ها به شکست او منتهی می‌شود؟ ادامه را اینجا بخوانید.
 
 
 جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری
 
 

 برنامه‎ رئیسی برای اسلامی کردن دانشگاه‏‎ها
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی یکی از کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در گفت‎وگویی با رادیو معارف طی سخنانی اظهار داشت: باید سه نگاه تغییر کند تا این تغییر نگاه منجر به تغییر در عملکرد و نتایج شود؛ نخست نگاه به بیگانه است. ما معتقدیم با همه کشورها باید تعامل داشته باشیم اما این تعامل باید عزتمندانه باشد نه این که منتظر باشیم آنها گره از کار ما بگشایند.
 
می توانیم شورای عالی انقلاب فرهنگی را بزرگترین قرارگاه فرهنگی کشور بنامیم اما باید بدانیم که مشکل کنونی ما مشکل در تصمیم‌گیری نیست بلکه در حوزه اجرا مشکل داریم. به عنوان مثال سندهایی مانند نقش جامع و یا سند مهندسی فرهنگی داریم.
 
اما باید ببینیم این اسناد مهم که به پشتوانه فکری و فرهنگی تهیه شده تا چه میزان اجرایی و عملیاتی شده است. بنابراین باید مصوبات این شورا و اسناد فرهنگی مهمی که مورد تایید شورا قرار می‌گیرد با قدرت اجرایی شود تا تاثیر آن را در کشور ببینیم. اقدام موثر در افزایش تاثیرگذاری شورایعالی انقلاب فرهنگی این است که دولت به طور عام و رئیس‌جمهور به طور خاص در اجرای اسناد شورا نقش داشته باشند.
 
اگر رئیس‌جمهور که خود نقش مهمی در اجرایی شدن اسناد دارد، حضور مستقیم نداشته باشد با مشکل بر می‌خوریم. ادامه را اینجا بخوانید.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

 هبه قالیباف به معاونانش
«هفته قبل گفتم که شهردار در راستای محرومیت‌زدایی از مدیران خود تسهیلات بانکی ٣٥٠ میلیون تومانی به معاونانش داده که دوستان ناراحت شدند، حالا حرفم را اصلاح می‌کنم و می‌گویم این پول هبه بوده است، چون تسهیلات را با سود چهار درصد برمی‌گردانند؛ اما این پولل برنمی‌گردد.
 
به گزارش شرق، از نظر من اینها همه مثل همان حقوق‌های نجومی است که مصوبه داشتند و نسبت به آن معترض شدند. حتی اگر مصوبه هم باشد، باز هم معنی نمی‌دهد که یک معاون شهردار ٣٥٠ میلیون تومان کمک مسکن بگیرد». این بخشی از شفاف‌سازی‌های رحمت‌الله حافظی، عضو اصولگرای شورای شهر تهران است که روز گذشته در نشست خبری خود در مطب محل کارش اعلام کرد.

او همچنین در این نشست خبری درباره آینده سیاسی قالیباف بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران و در پاسخ به اینکه به نظر شما احتمالا او به چه کاری مشغول می‌شود هم گفت: «نمی‌دانم، این مسئله خودشان است، ممکن است برود خلبان ایرفرانس (شرکت هواپیمایی دولتی فرانسه) شود. مگر یک بار نرفت که رفتند او را برگرداندند تا آبروریزی نشود. در‌عین‌حال فکر کنم به نظر نمی‌رسد با این شرایط فرد انتخابی شورای شهر بعدی باشد». ادامه را اینجا بخوانید.
 

 رد درخواست ایران برای برگزاری انتخابات در کانادا
رسانه‌های کانادایی از مخالفت دولت این کشور با درخواست ایران برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کانادا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گلوب اند میل، دولت فدرال کانادا به ایران اجازه استقرار صندوق‌های رأی در این کشور برای انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری ایران را نخواهد داد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل پیش از این در 10 ماه مه با ارسال نامه‌ای به دولت کانادا درخواست استقرار صندوق‌های جمع‌آوری رای در این کشور را مطرح کرده بود تا ایرانی های مقیم کانادا نیز بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری 19 مه ایران شرکت کنند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که این درخواست پذیرفته نخواهد شد زیرا اوتاوا از کشورهای دیگر می‌خواهد تا صندوق‌های اخذ رای خود را در مراکز استقرار هیئت‌هایشان در کانادا مستقر کنند اما ایران در حال حاضر هیچ نماینده‌ای در کانادا ندارد.

وی همچنین تصریح کرد که درخواست ایران دیر ارائه شده بود.
 

 برخورد میرسلیم با منتقدانش!
در حاشیه شعارها و عملکرد میرسلیم، امین منتظری این کاریکاتور را در روزنامه قانون منتشر کرد.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

پیشنهاد جالب زنگنه به قالیباف
وزیر نفت در واکنش به یکی از کاندیداها که وزرای دولت را سرمایه‌دار خوانده بود، پیشنهاد داد دارایی‌هایشان را با یکدیگر معاوضه کنند!

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در واکنش به اظهارات محمدباقر قالیباف، کاندیدای ریاست‌جمهوری مبنی بر این‌که وزرای دولت یازدهم ساده‌زیست نیستند و کاسبند، گفت: من نزدیک به ۲۵ سال سابقه وزارت دارم و از این مدت حدود ۱۲ سال وزیر نفت بوده‌ام، یعنی در وزارتخانه‌ای کار می‌کنم که پردرآمدترین وزارتخانه کشور است و بیشترین گردش مالی را دارد و اگر قرار باشد من کاسب باشم، باید الان بیشترین درآمد و اموال را داشته باشم.

وی افزود: پیشنهاد من به آقای قالیباف این است که اموالمان را باهم معاوضه کنیم! یعنی هرچه من و خوانواده داریم به اسم آقای قالیباف بزنیم و هرچه آقای قالیباف و خانواده شان دارند به اسم من بکنند؛ این کار بسیار ساده است و اگر ایشان آماده اند در اولین فرصت می‌توانیم به محضر برویم و این کار را انجام دهیم و من برای این کار آماده ام.

زنگنه با بیان این‌که قصد دارد با این کار ساده زیستی را نشان دهد، ادامه داد: سی سال است که اموالم را به قوه قضاییه بارها اعلام کرده‌ام و وضعیت اموال من خیلی روشن است. البته ایشان نباید لیست اموال من را ببینند چون ممکن است پشیمان شوند!
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری
 

قالیباف صدای احمدی‌نژاد را هم درآورد!
مسعود ماهینی این کارتون را با عنوان «وعده‌های کپی» در نیش‌خط منتشر کرد.
 
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 
 

هزینه سنگین رای ندان اصلاح طلبان!
چند سالی است که با نزدیک شدن به فصل انتخابات در کشور گروهی بر طبل عدم مشارکت مردم در انتخابات می‌کوبند. برای برخی افراد هم این عدم مشارکت و به اصطلاح شناسنامه سفید داشتن به نوعی کلاس و تفاخر تبدیل شده است.
 
اولین باری که به طور جدی بحث قهر با صندوق رای مطرح شد انتخابات دومین دوره شوراها بود. در آن انتخابات که تایید صلاحیت‌ها حتی شامل ابراهیم یزدی و اعضای مغضوب نهضت آزادی نیز شده بود، اقبال پایین واجدین شرایط، پیروزی اصول‌گرایان‌‌- که با تابلوی آبادگران به میدان آمده بودند - را موجب شد.
 
از دل آن شورا محمود احمدی‌نژاد به شهرداری تهران رسید و امکانات کم‌نظیر شهر تهران در اختیار هدف بزرگ نواصول‌گرایان برای تصاحب صندلی ریاست جمهوری قرار گرفت. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 نمود عریان‌تری از بی‌تفاوتی بخشی از واجدین شرایط بود. جایی که محمود احمدی‌نژاد با نزدیک 17 میلیون رای پیروز انتخابات شد، در حالی که نزدیک به 18 میلیون واجد شرایط رای ندادند.
 
ریشه آن دو اقدام خسارت‌بار را می‌توان در سال‌های پایانی دهه 70 جستجو کرد. جایی که بخشی از نیروهای رادیکال و هزینه‌ساز اصلاحات بحث عبور از خاتمی را مطرح کردند و خواسته‌های فانتزی و غیر قابل تحقق را مطرح و عدم تحقق آنها را دلیل عدم مشارکت می‌خواندند. این گروه چنان جسور شده بودند که در سال 84 علنا بحث عدم مشارکت را مطرح و تبلیغ می‌کردند. ادامه را اینجا بخوانید.
 

دومین شکایت روحانی از رئیسی
دومین شکایت حجت‌الاسلام حسن روحانی از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ارسال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این شکایت بعد از برگزاری دومین مناظره با موضوع اینکه رئیسی نسبت خلاف واقع به حسن روحانی در مورد برداشته شدن یک باره تحریم‌ها بعد از برجام صورت گرفته است.

ستاد روحانی معتقدند که رئیس جمهور تنها به برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای اشاره داشته است.

شایان ذکر است، پیش از این حسن روحانی شکایت خود را از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دیگر نامزد ریاست جمهوری به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با عنوان آنکه رئیسی اظهار داشته است که صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته، ارائه کرده بود.
 

هاشمی‌طباء: با توزیع عمومی یارانه مخالفم
سیدمصطفی هاشمی‌طباء کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: من با توجه به سوابق تخصصی که قبل از انقلاب در سازمان برنامه و بودجه و بعد از انقلاب در کار جهاد سازندگی و بعد در وزارت صنایع و پس از آن در مرکز توسعه صادرات و سازمان تربیت بدنی داشتم و بستری که آقای روحانی با توافق برجام ایجاد کردند، با ایده حفظ ایران وارد عرصه انتخابات شدم.  
 
وی افزود: در حوزه ایجاد اشتغال باید شغل پایدار و زاینده تولید کرد که محصولش قابل فروش باشد. ایجاد مشاغل با توجه به موضوع کشاورزی و گردشگری و ایجاد اتوماسیون در صنایع در هر حال سرمایه‌بر است و برای ایجاد هر شغل حدوداً 200 میلیون تومان سرمایه لازم است و برای ایجاد یک میلیون شغل نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم که می‌تواند از محل سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و تسهیلات بانک‌ها تامین شود.  
 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه‌ها، تصریح کرد: تاکنون حدود 250 هزار میلیارد تومان یارانه داده شده که با این مبلغ می‌شد هزار کارخانه در راستای اقتصاد مقاومتی تاسیس کنیم. امروز در کشور کادر  فنی و صادرکنندگان مجرب داریم مهمترین امر در کشور ما استفاده از سرمایه‌ها و تجمع آنها برای سرمایه‌گذاری است. ادامه را اینجا بخوانید.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

میرسلیم: دنبال گدایی رای نیستم
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه ای برای سه برابر کردن یارانه ندارم ، تصریح کرد: برنامه ای برای سه برابر کردن یارانه ندارم.
 
به گزارش ایسنا، مصطفی میرسلیم در دانشگاه آزاد گفت: برنامه ای برای سه برابر کردن یارانه ندارم. اینقدر بی عقل نبستم که از این حرف ها بزنم. نمی خواهم عوام زده کار کنم دنبال گدایی رای هم نیستم.
 
وی ادامه داد: با افرادی که دست آلوده دارند نمی توان کشور را اداره کرد، ما الان چوب آلودگی و فساد را می خوریم ،ولی بخاطر آبروی نظام از آلودگی ها چیزی نمی گوییم.
 
من با همه دولت‌ها کار کرده ام ولی فکر سیاسی خود را دارم. به دولت‌ها احترام گذاشته ام و با آنها همکاری کرده ام ولی اگر جایی لازم بوده از زبان حزب موتلفه انتقاد کرده ام.
 
میرسلیم تاکید کرد: اگر امروز حزب من را به صحنه آورده، به این دلیل است که کار از کار گذشته و ادامه وضع موجود یعنی تمدید بحران.
 
وی ادامه داد: نگاه دولت به آمریکاست و فقط آمریکا  را قبول دارد، دولت چرا با کشورهای همسایه مذاکره نمی کند؟ کسر شان شان می شود با مقامات افغانستان مذاکره کنند. نتیجه مذاکرات با غرب هم این شده که کشور بازار مصرف کالاهای خارجی شده است.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 

اجتماع هواداران رئیسی در کرمان
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روز سه شنبه در جمع حامیان خود در سالن تلاش شهر کرمان سخنرانی کرد. برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری 
 
جدال شعارها در ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا