مهدی کلهر که صلاحیتش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم توسط شورای نگهبان احراز نشد در بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد که پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
 
به گزارش ایسنا، متن بیانیه کلهر به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
"پروردگارا ما را بر آنچه مورد رضایت و محبت توست موفق بگردان."
 
ایرانیان عزیز، هموطنان گرامی.
 
هرکس که به پیشرفت، رفاه و خوشبختی ایرانیان می‌اندیشد و در این راه گام می‌زند، انقلابی است و هرکس برای تحقق سه شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" تلاش می‌کند، انقلابی است.
 
امروز، انقلاب اسلامی ایران با تمام نشیب و فرازها همچنان قدرتمندانه به سمت قله‌های علم و معرفت و افتخار به پیش می‌رود. آنچه تاکنون این کاروان معرفت‌طلب و عدالت‌خواه را از گزند دشمنان و درندگان محافظت نموده، هم‌دلی و هم‌فکری و هماهنگی و غیرت اسلامی و ملی تک تک ایرانیان در سراسر جهان است که در تمام زمان‌ها و سرزمین‌ها، همسو با کاروان‌سالار انقلاب اسلامی، دست در دست یکدیگر از گردنه‌ها و پرتگاه‌ها، با هوشیاری و همراهی باورنکردنی عبور کرده‌ایم.
 
امروز اصرار رهبر عزیز انقلاب اسلامی ایران بر شرکت حداکثری عموم ایرانیان در انتخابات 96، برای مصونیت بیشتر این کاروان درخشنده‌ی تمدن‌ساز از گزند دسیسه‌ها، توطئه‌ها وحوادث روزگار است.
 
بنده به عنوان یک سرباز ساده‌ی عرصه‌ی پژوهش و سرباز ساده‌ی پهنه‌ی فرهنگ و هنر و به عنوان نماینده‌ی یک ذوق و سلیقه فرهنگی سیاسی از جامعه‌ی درحال پیشرفت‌مان، با تجربه‌ی اجرایی بیش از سه دهه در سطوح مختلف در زمینه‌های فرهنگی، هنری، عمرانی، سیاسی و... به عرصه انتخابات 96 نه از سر تفنن، بلکه با جدیت ورود کرده و برای حل مسائل و مشکلات راه‌کارها و برنامه‌هایی را با کمک کارشناسان باتجربه فراهم نمودم. (که البته مثل گذشته در اختیار خدمتگزاران این آب و خاک عزیز قرار خواهم داد.)
 
امروز که این بار از دوش بنده برداشته شده خدای را شکر می‌کنم و برای تحقق شرکت حداکثری هموطنان عزیز در انتخابات 96 تلاش خواهم نمود.
 
در پایان، از شورای محترم نگهبان و تمام دست‌اندرکاران در رسانه‌ها و نیز سازمان صداوسیما بابت اطلاع‌رسانی و ایجاد همدلی و همداستانی انتخابات 96 سپاسگزاری می‌نمایم و همچنین از تمام ایرانیان عزیز که به این خدمتگزارشان در عرصه‌ی انتخابات 96 اعتماد فرمودند و این خادم کوچک را مورد لطف و محبت قرار دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم همدلی و همزبانی و همفکری‌مان برای اعتلای این تمدن نوپا و درخشنده، همچنان تداوم داشته باشد و متواضعانه از همه‌ی ایرانیان عزیز می‌خواهم که با حضورشان در پای صندوق‌های رای در جای جای جهان، جمهوری اسلامی ایران و مردمسالاری دینی را تقویت نمایند.
 
باتقدیم احترام و دوستی
 
مهدی کلهر
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا