دومین هفته از دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا امروز آغاز شده و تیم ملی ایران صدرنشین مطلق گروه اول این مسابقات در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به مصاف تیم ملی چین رفته است،این بازی در نیمه نخست به رغم میدان داری و فرصت های ایران، بدون گل خانمه یافت ولی در آغاز نیمه دوم دروازه چینی ها توسط طارمی باز شد.با گزارش زنده این بازی حساس همراه باشید.
هفته هفتم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ورزشگاه آزادی تهران
سه شنبه 08/01/96 ساعت 16:30 - تماشاگر حدود 100هزار نفر
داور: محمد تاکی(سنگاپور) ، کمک ها: لی زیلیانگ و رونی کوه مین کیات (سنگاپور) 

تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری(79-رامین رضاییان)، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد(71-سردارآزمون)
سرمربی: کارلوس کی روش
 
گزارش زنده/ دقیقه10 : ایران 0 - چین 0 / جدال یوزها با اژدهای زرد با حمایت یکصدهزار هوادار
  
تیم ملی چین
ژنگ چنگ، می فانگ، جیانگ ژیپنگ، ژانگ لینپنگ، ژانگ ژی ژه، فنگ ژیائوتینگ، ژانگ  یانینگ، ژانگ ژی، وو ژی، گائو لین و یو دابائو
سرمربی: مارچلو لیپی

شرح گل دقیقه 46/ ایران1-چین صفر/ گل توسط مهدی طارمی/ توپ ارسالی در چند رفت و برگشت در شلوغی محوطه جریمه چین به طارمی رسید و این بازیکن با یک ضربه درجا باپای چپ توانست دومین گل مهم خود در این رقابت‌ها را به ثمر برساند.


 

دقیقه 4: پاس عمقی رضاقوچان‌نژاد در محوطه جریمه چین به طارمی رسید اما مدافع آخر چینی ها با یک تکل به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 8: سعید عزت الهی توپ را از میانه میدان گرفت و تا پشت محوطه جریمه چین پیش برد تا پاس کونته او فرصت شوتزنی را نصیب قوچان نژاد کند. شوت سهمگین گوچی را چنگ به سختی به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 9 : پس از ارسال کرنر و طی رفت وآمد میلاد محمدی با ضربه روپای خود می توانست برای ایران پیام آور شادی باشد اما این ضربه وی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. 
 
دقیقه 20: بازی گروهی و هماهنگ هافبک‌های تیم ملی در نهایت می‌رفت تا با شوت محکم جهانبخش، شادی بخش شود اما توپ روی سقف دروازه چین فرود آمد و ضربه او در حالت بسیار خطرناک از روی دروازه به اوت رفت.
 
دقیقه 29: مهدی طارمی با پاس توی در ، به محوطه جریمه چین نفوذ کرد اما پشت به دروازه با یک چرخش سریع اقدام به شوت زنی از زاویه بسته کرد اما ضربه اش با اختلاف از بالای دروازه راهی خارج شد.
 
دقیقه 37: پاس عالی شجاعی به پشت مدافعان چین درون شش قدم نصیب محمدی پیش تاخته شد اما ضربه تکضرب میلاد را گلر چینی ها به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 41: کار تیمی زیبا و کلاسیک ایران با شروع شجاعی و نفوذ جهانبخش کلید خورد تا با پاس به بیرون، توپ برای ضربه نهایی در اختیار شجاعی قرار گیرد و شوت سنگین کاپیتان ایران را چنگ بار دیگر به کرنر فرستاد.
 
دققیه 42: ایران می توانست روی کرنر گل نخست را به ثمر برساند اما خطر از بیح گوش چینی ها عبور کرد.
 
دقیقه 42: کرنر ارسالی از سوی جهانبخش با قیچی زیبای طارمی در حالت بسیار خطرناک از روی دروازه چین راهی اوت شد.
 
دقیقه 65: ضربه ایستگاهی چینی ها از جناح راست دفاع ایران ارسال شد و به شکل خطرناکی را اوت شد.
 
دقیقه 75: چینی ها می توانستند در موج دوم یک ضدحمله دروازه ایران را با خطر مواجه کنند اما تکل بموقع پورعلی گنجی دروازه بیرانوند را نجات داد.
 
دقیقه 77: چینی‌ها که برای جبران گل خورده جلو کشیده بودند، این بار روی یک ضربه کرنر و ضربه سر مدافع شماره سه این تیم روی دروازه ایران خطرساز شدند.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا