معاون وزیر جهاد کشاورزی از کافی بودن تولید و ذخایر گوشت مرغ در کشور خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین این محصول پروتئینی استراتژیک در شب عید نداریم و به محض نیاز اقدام به توزیع ذخایر گوشت مرغ منجمد در استان‌های مختلف خواهیم کرد.
حسن رکنی اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۲ هزار تن ذخیره گوشت مرغ منجمد در شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و به غیر از ۱۵۰۰۰ تن گوشت قرمز ذخیره شده توسط بخش خصوصی ذخایر دولتی نیز کافی است و هیچ مشکلی در عرضه این محصولات در صورت نیاز وجود ندارد و البته طی ماه گذشته و امسال نوسان چندانی در بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ وجود نداشته و روند قیمت‌ها به گونه‌ای بوده که به سمت تعادل قیمتی حرکت کرده است.
 
به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا ،وی افزود: هم‌اکنون آمادگی کاملی وجود دارد تا هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد به قیمت ۵۵۰۰ تومان در سردخانه تحویل داده شود و حداکثر قیمت این محصول برای مصرف‌کننده نیز کیلویی ۵۹۰۰ خواهد بود که عرضه آن از ابتدای اسفند آغاز شده است اما از آنجا که نیاز چندانی به عرضه این محصول احساس نشد و وضعیت متعادل‌تری نسبت به سال گذشته در بازار گوشت مرغ مشاهده شد، کمتر از ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد عرضه شده است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی و امور دام ادامه داد: در سال جاری در اکثر بازه‌های زمانی قیمت گوشت مرغی که به دست مصرف‌کننده می‌رسید، کمتر از کیلویی ۷۵۰۰ تومان بود و امروز قیمت این محصول در میدان بهمن به عنوان یک شاخص در پایتخت کیلویی ۶۴۰۰ تومان عرضه شد و در میادین سطح شهر نیز قیمت این محصول کمتر از ۷۰۰۰ تومان بود.
 
رکنی با بیان اینکه آمادگی عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد در ایام تعطیل نیز وجود دارد و شرکت پشتیبانی و امور دام به صورت هر روزه در حالت آماده‌باش قرار دارد، گفت: این محصولات هم‌اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های بهاره نیز عرضه می‌شود.   
 
وی با اشاره به اینکه برآوردهای تولید محصولات دام و طیور در سال جاری تا بیش از ۹۵ درصد محقق شدند اعلام کرد: در بخش طیور نیز ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار تن گوشت مرغ پیش‌بینی شده بود که ۲ میلیون و ۹۲ هزار تن یعنی ۹۶ درصد برآوردها محقق شده است که این میزان نیز برای تخم‌مرغ با تولید ۹۴۱ هزار تن، ۹۹ درصد بوده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا