مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: 2 دختر خردسال حدود 2 و هشت ساله به علت سقوط در چاه در منطقه حصارحاج شمسعلی شهر همدان جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: 2 دختر خردسال حدود 2 و هشت ساله به علت سقوط در چاه در منطقه حصارحاج شمسعلی شهر همدان جان خود را از دست دادند.

محمدرضا بیاناتی بیان کرد: شواهد و اظهارات گویای این است که 2خواهر هنگام بازی در داخل حیاط منزل مسکونی به داخل چاه سقوط کرده و به علت غیبت طولانی مدت آنها خانواده نگران شده و متوجه سقوط آنها در داخل چاه می شوند.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: ساعت 17 و هشت دقیقه روز گذشته (یکشنبه) گزارش سقوط این 2 خواهر به داخل چاه به آتش نشانی اطلاع رسانی می شود.
وی افزود: عوامل آتش نشانی مستقر در ایستگاه 12 و 18 در کمتر از چهار دقیقه در محل حادثه حضور یافته و عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: ابتدا کودک حدود 2 ساله که بر روی آب شناور بود توسط آتشنشانان از داخل چاه خارج شده و به مدت 15 دقیقه نیز عملیات سی پی آر بر روی آن صورت گرفت.
بیاناتی بیان کرد: با وجود تلاش آتشنشانان ولی علائم حیاتی این کودک بازنگشت و کودک توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
وی ادامه داد: با پایان یافتن عملیات خارج کردن این کودک از داخل چاه، خانواده این کودک مدعی شدند یکی دیگر از فرزندانشان نیز مفقود شده که احتمال می رود وی نیز در داخل چاه سقوط کرده باشد.
وی بیان کرد: تیم های آتشنشانی دوباره وارد چاه شده و کودک هشت ساله که به زیر آب رفته بود را از چاه خارج کرده و توسط خودروی آتش نشانی آن را به بیمارستان منتقل کردند.
وی گفت: عملیات امداد و نجات این 2 کودک پس از 31 دقیقه تلاش به اتمام رسید و چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه 12 نیروی آماده باش در این عملیات مشارکت داشتند.
حدود 2 هزار عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط آتشنشانی همدان در 6 ماه نخست امسال انجام شده که یک هزار و 377 مورد از این تعداد مهار آتش بوده است.

شهر همدان دارای 9 ایستگاه آتش نشانی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا