سخنگوی هیات رئیسه مجلس از دستور ریاست مجلس به روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس برای برگزاری جلسات فشرده به منظور ریل گذاری مجلس برای تحقق راهبرد مورد نظر رهبری مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا:بهروز نعمتی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید"، گفت: بنا به دستور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سال پیش رو برنامه منسجی برای ریل گذاری در جهت تحقق راهبرد مورد نظر مقام معظم رهبری تدارک دیده شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس دستور رئیس مجلس، کمیسیون های تصمیم گیرنده در حوزه صنایع و امور اقتصادی مجلس شامل کمیسیون اقتصادی، کمیسیون انرژی، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون عمران، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات موظف شده اند برنامه های خود را در جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی به اطلاع هیات رئیسه مجلس برسانند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، جلسات فشرده ای با حضور هیات رئیسه کمیسیون های مربوطه برگزار خواهد شد و نتایج آن در فواصل زمانی منظم به اطلاع ملت رسانده می شود تا ملت در جریان آخرین تصمیمات نمایندگان خود قرار بگیرند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به منابع و صنایع مولد داخلی کشورمان راهبردی است که بیش از گذشته و به طور جدی مورد توجه نمایندگان قرار خواهد گرفت و ما در این راه تلاش می کنیم میزان تولیدات صنعتی کشورمان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: مجلس در سال 96 تلاش خواهد کرد که مبانی اقتصادی ایران اسلامی را تقویت کند و به سمتی حرکت کنیم که سرمایه گذاران خصوصی در جهت حمایت از صنایع به طور جدی تر وارد عرصه های اقتصادی شوند.

نعمتی گفت: مرکز  پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با توجه به نقشی که در حوزه های مطالعاتی و کار کارشناسی دقیق دارد ماموریت یافته با اقتصاددانان و منتقدان جلسات فشرده ای را در جهت برنامه ریزی و ارائه مشورت به نمایندگان برگزار کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا انتقاداتی به سیستم اقتصادی کشور وارد است که با لحاظ کردن نظر کارشناسان ذی ربط باید آنها را رفع کرد.

 

عزم جدی مجلس در سال "اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید"

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باتوجه به مجموعه اقداماتی که در سال گذشته در جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی انجام داده بود در سال پیش رو به طور جدی تر از گذشته وارد عمل خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم گفت: سازوکار تدوین شده برای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید" به این صورت است که تیم منسجمی از کمیسیون های مختلف تشکیل خواهد شد که موضوعات مربوطه را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی تصریح کرد: در کنار اقدامات کمیسیون های اقتصادی مجلس،  کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس که اعضای هیات رئیسه آن مشخص شده اند به طور جدی تر فعالیت خواهد داشت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسائل و مشکلاتی که مخل تولید و اقتصادمقاومتی هستند در تدوین قوانین به طور جدی مورد توجه مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: مسئله قاچاق که مورد اشاره مقام معظم رهبری است هم مورد توجه ویژه قرار می گیرد تا محصولات ایرانی در مقابل سودجویی قاچاقچیان کالا حمایت شوند.

 

منبع: خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا