‌استاندار قزوین گفت: امروز دشمنان در تلاش برای نفوذ در بدنه انقلاب و به ثمر رساندن توطئه‌های خود هستند، ازاین‌رو روحانیت معزز به کمک مسئولان آمده تا در سال جدید با برنامه‌های بهتر بتوانیم از بحران‌های دشمنان ‌عبور کنیم.
 گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون استان با موضوع تشریح عملکرد استان قزوین در حوزه اقتصاد مقاومتی با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان، فریدون همتی استاندار قزوین، داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا ،فریدون همتی استاندار قزوین، در این نشست با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: به دنبال فرمایش و تأکیدات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و نام‌گذاری سال ۹۵ به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» این ستاد توسط دولت شکل گرفت.
 
وی افزود: در طول سال اقدامات بسیاری در این حوزه انجام شد و وزارت‌خانه‌های مختلف برنامه‌های ملی را مصوب و سهم هر استان را در این برنامه‌ها مشخص کردند.
 
همتی بابیان اینکه باید همه‌ساله بر موضوع اقتصاد مقاومتی توجه جدی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید به این مقوله مهم در کنار دیگر حوزه‌ها چون فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و حوزه‌های دیگر تأکید داشت چراکه مبحث بسیار مهم و کاربردی برای کشور محسوب می‌شود.
 
این مسئول ادامه داد: در سال جاری کاهش ۴ درصدی سود در نظام بانکی اعمال شد و همچنین میزان تورم نیز در جامعه کاهش یافت.
 
استاندار قزوین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه کشاورزی در سطح استان اعلام کرد: ۲۰ هزار هکتار از اراضی و باغات کشاورزی قرار است تا پایان سال مالی یعنی تیرماه تحت آبیاری قطره‌ای قرار بگیرد.
 
وی اضافه کرد: داربست کردن باغات انگور، نصب کنتور برای چاه‌های مجاز و پلمپ چاه‌های غیرمجاز از دیگر اقدامات انجام‌شده در سال ۹۵ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.
 
همتی در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال تصریح کرد: در جهت حمایت از بخش تولید از هزار و 100 واحد تولیدی حمایت و تعداد ۱۹ هزار شغل جدید نیز در سطح استان ایجاد شد.
 
این مسئول بابیان اینکه سهم استان قزوین در بخش صادرات ۴۳۰ میلیون دلار پیش‌بینی‌شده بود، اعلام کرد: در این بخش با صادرات ۶۳۰ میلیون دلاری در استان، شاهد رشد و ارتقاء سهم استان قزوین در بخش صادرات بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: همچنین تعداد ۱۰ هزار زوج جوان از تسهیلات وام ۱۰ میلیونی استفاده کرده‌اند و در حوزه مسکن محرومان نیز 3 هزار و 300 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی کلید خورد.
 
استاندار قزوین با اشاره به معضل اعتیاد در استان خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی در جامعه است که باید نسبت به آن توجه جدی‌تری صورت بگیرد.
 
همتی در پایان تصریح کرد: امروز دشمنان در تلاش برای نفوذ در بدنه انقلاب و به ثمر رساندن توطئه‌های خود هستند، ازاین‌رو نیاز است روحانیت معزز به کمک مسئولان آمده تا در سال جدید با برنامه‌های بهتر بتوانیم از بحران عبور کنیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا