سرمربی تیم فوتبال استقلال با گلایه از عضو هیات مدیره این باشگاه، گفت: کاش آقای زمانی مصاحبه نمی‌کرد چون تیم ما را به هم ریخت؛ از او می‌خواهم سه ماه سکوت کند.

به گزارش مهر، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی استقلال با سایپا در هفته بیست و چهارم لیگ برتر گفت: فردا سایپا میزبان است و بازی را به استادیوم آزادی منتقل کرده اند. قطعا این امر روی کیفیت بازی تاثیر مثبت می گذارد چون بازی در استادیوم آزادی متفاوت است.

وی افزود: بنده با تیم نفت دو سال در استادیوم تختی بازی کرده ام. اگر همان رسیدگی به استادیوم آزادی در ورزشگاه تختی باشد این ورزشگاه می تواند به یکی از بهترین استادیوم های تهران تبدیل شود.

سرمربی استقلال تاکید کرد: فردا بازی سختی با سایپا داریم. بازی با تیم هایی که خطر سقوط دارند یا برای سهمیه آسیایی می جنگند سخت است. سایپا کادر فنی قابل احترامی دارد برای همین می تواند بازی بسیار سختی برای استقلال باشد ولی از سایپا تشکر می کنم که این بازی را به استادیوم آزادی آوردند.

منصوریان در خصوص اعتصاب بازیکنان استقلال و صحبتهای حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه گفت: یک باشگاه تمام نیروهایش برای یک هدف می جنگند. از رئیس هیات مدیره گرفته تا مدیرعامل، سرمربی، تدارکات و بازیکنان. همه برای یک منفعت می جنگیم ولی کنار این منافع تیم های پرطرفدار و کم طرفدار تفاوت دارند. در واقع در تیم های پرطرفدار باید از حیثیت تماشاگران دفاع کرد مثل استقلال و پرسپولیس، تراکتورسازی و سایر تیم های دیگر.

وی ادامه داد: همه در استقلال عضو یک خانواده هستیم و باید با هر اتفاق ناهنجار و چالش مبارزه کنیم. من به زمانی هم گفتم و حتی پیغامم را سعی کردم از طریق رسانه ها بدهم که خیلی از مواقع سکوت بهترین کمک است. حتما نباید تحت هر شرایطی هر حرفی را زد. سکوت می تواند گاهی بهترین کمک باشد.

سرمربی استقلال یادآور شد: کمترین توقع ما یعنی کادر فنی و بازیکنان از آقای زمانی این بوده که سکوت کنند. در این مقطع هفت، هشت ماه گذشته نزدیک به ۱۱ بازیکن جابجا و چند مربی و اعضای کادر فنی اضافه شده اند. زمان و حوصله می تواند به تیم ما کمک کند. بعضا در این مقطع قابل کنترل نبود. به آقای افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال هم گفتم. پندار توفیقی دبیر هیات مدیره در این مدت مصاحبه نکرد و از ما حمایت داشت.

وی افزود: گلایه ام از زمانی این است که چرا همیشه مصاحبه می کند. ایشان درباره مسائل مالی و فنی و همه حوزه ها صحبت کرده است. سعی کردیم به جایگاه ایشان لطمه نخورد. ما خیلی از مصاحبه های زمانی را نشنیده گرفته ایم. افتخاری هم به من گفت لازم نیست حتما صحبتهای زمانی را بخوانید که من هم نمی خوانم. روز گذشته هم صحبتهای زمانی را نخواندم. فقط به محمد خرمگاه گفتم مرا در جریان صحبتهای زمانی قرار بدهد. به خرمگاه گفتم این مصاحبه به ما در روزهای آینده لطمه می زند.

منصوریان با بیان اینکه بازیکنان تیمش تا الان ۴۰ درصد قراردادشان را گرفته اند، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما یک ۱۰ درصد از قبل و ۲۰ درصد هم در دوره افتخاری گرفته اند. ۳۰ درصد پولهایی که باید بازیکنان می گرفتند در دوره افتخاری از بین رفت و سازمان مالیاتی برداشت. اسپانسر سال گذشته ما مبلغ هنگفتی کمک کرده بود ولی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کرده است. باید از حق هوادار دفاع کنیم. نمی شود از برند استقلال استفاده کنند و موقع رفتن هم از ما پول بگیرند.

سرمربی استقلال تاکید کرد: در دوره مدیریت افتخاری ۴ میلیارد هم روی بازیکنان خارجی و بدهی آنها رفت. افتخاری می توانست مرز پرداخت پول ما را به استاندارد ۷۰ درصد برساند ولی ۴۰ درصد گرفته ایم. من از قرارداد بازیکنان اطلاعات کافی دارم. به باشگاه هم گفتم هیچ بازیکنی حق ندارد با رایزنی پول اضافه بگیرد. از تدارکات تا سرمربی و بازیکن باید همه به یک اندازه بگیرند.

افتخاری تاکید کرد: یک صحبتی با بازیکنان استقلال داشتم و نیم فصل گفتم پولی نداریم و هر کسی می خواهد می تواند برود. در نیم فصل بازیکنان دلاوری و مردانگی کردند. حتی یک نفر هم تا بازی با التعاون عربستان حرفی از پول نزد و نگفت ما پول نگرفته ایم. در بازی با التعاون بازیکنان به من گفتند از افتخاری درخواست کنید که پولمان را بدهد. وقتی آمدیم تهران قرار بود پول بازیکنان را بدهند که متاسفانه این پرداخت صورت نگرفت. ما سه اسپانسر داریم که امیدواریم به ما کمک کنند. ما و پرسپولیس به خاطر حضور در آسیا شرایط سختی داریم.

وی یادآور شد: حق طبیعی بازیکنانی مثل بهنام برزای است که وقتی امسال ۴۰ درصد قراردادش را گرفته و از سال گذشته ۷۰ درصد و از دو سال پیش ۹۰ درصد طلب دارد، صحبت کنند. هوادار باید بداند بازیکنان ما چقدر تحت فشار هستند. امروز می دانستم که تمرین را شروع می کنیم ولی وقتی سر تمرین رفتیم دیدم بچه ها به زمانی اعتراض دارند. آنها معترض بودند که چرا زمانی گفته بازیکن ۱۰۰ میلیونی ۹۰۰ میلیون گرفته است. آقای زمانی کاش این حرف را نمی زدی چون تیم ما را به هم ریختی. قرار نیست بازیکن ۱۰۰ میلیونی همیشه ۱۰۰ میلیون بگیرد. ما از صفر شروع کردیم و به اینجا رسیدیم. بازیکنان از حرف زمانی ناراحت بودند و گفتند این توهین به همبازی ما بوده است.

سرمربی استقلال یادآور شد: از زمانی خواهش می کنم سه ماه سکوت کند. تیم ما دارد به هم می خورد. ما در بدترین شرایط هستیم. تیم ما یکسری جوان دارد. ممکن است با یک حرکت تمرکزمان به هم بخورد. حضرت محمد (ص) به سه دلیل روزه را واجب دانسته، زبان، چشم و همچنین خوراکی. از زمانی می‌خواهم ۳ ماه روزه زبانی بگیرند.

منصوریان در خصوص اینکه زمانی گفته بود با عوامل تحریم تمرین برخورد می کنیم، تاکید کرد: عواملی وجود ندارد. ما استقلال هستیم؛ کادر فنی و اعضای باشگاه. تمام کنفرانس ما به جای بحث فنی به آقای زمانی و حرفهایش برگشت.

منصوریان درباره بازی با سایپا هم گفت: ما هیچ تمرینی انجام نداده ایم و باید کار روحی و روانی کنیم.

وی در خصوص حرکت دروازه بان تیم نفت مقابل پرسپولیس و اتهام تبانی به این دروازه بان، گفت: خواهش می کنم از این فضاها بیرون بیایید. حتی اگر چیزی را می دانید، به کسی نگویید. یک رقابتی بین هوادار ما و پرسپولیس وجود دارد. وجدانا بازی پرسپولیس را ندیدم. با تیم نفت بازی کرده بودیم و نیازی نبود که بازی آنها را ببینم. از شما هم می خواهم وارد این فضاها نشوید.

سرمربی استقلال در خصوص صحبتهای باران چشمه مبنی بر اینکه تراکتورسازی تیم نظامی است و قانون هم تغییر نمی کند، گفت: تغییر نکند ولی از حق و حقوق تیم ما هم باید دفاع شود. خود من عضو ارتشها بوده ام و نایب قهرمان جهان هم شده ام.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا