تصمیمات اخیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری بدون مشورت با اعضای این جبهه از جمله موتلفه اسلامی اعلام شده است.

 

تصمیمات اخیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری بدون مشورت با اعضای این جبهه از جمله موتلفه اسلامی اعلام شده است.
کاندیدای حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیمات اخیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری بدون مشورت با اعضای این جبهه از جمله موتلفه اسلامی اعلام شده است. 
 
به گزارش «اعتدال»، مصطفی میرسلیم در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعلام حمایت جبهه پیروان ار نامزد نهایی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»، موتلفه نیز از این نامزد نهایی حمایت خواهد کرد؟ اظهار کرد: «این کار را دبیرکل جبهه پیروان انجام داده است که بهتر بود با هماهنگی اعضا این کار صورت می‌پذیرفت. برخی اعضای جبهه پیروان اعلام کرده‌اند که با آنها مشورت نشده است. با موتلفه هم مشورتی نشده است.» 
 
 نامزد پیشنهادی حزب موتلفه برای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین تاکید کرد: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی ابتدا باید مراحل قانونی تاسیس خود را طی کرده و رسمی و قانونی فعالیت کند.» 
 
به نوشته ایسنا، این فعال سیاسی همچنین درباره استراتژی اصولگرایان برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: «تا زمان مناظره‌های انتخاباتی، نامزدهای اصولگرایان در صحنه می‌مانند و بعد از اینکه در مناظره‌ها این افراد به مردم شناسانده شدند، گفت و گو برای ائتلاف باید صورت بگیرد.» 
 
البته وی همچنین از حضور تعداد زیاد نامزدهای اصولگرایان استقبال می‌کند و می گوید: «من اصلاً با اینکه یک نفر باقی بماند حرف دارم. چرا باید به این قائل شویم که حتماً یک نفر از هر جناح در انتخابات باقی بماند تا فضا دوقطبی شود؟» وی معتقد است که در این شرایط انتخابات به دور دوم خواهد رفت و اصولگرایان می‌توانند با اجماع بر یک نفر ، روحانی را شکست دهند. اتفاقی که در انتخابات 84 رخ داد و اصولگرایان در مرحله دوم پیروز شدند ولی تعداد زیاد نامزدهای اصولگرا در انتخابات 92 موجب شکسته شدن آرای خود آنها و در نهایت پیروزی حسن روحانی شد. به نظر می‌رسد تنها امید اصولگرایان کشاندن انتخابات به مرحله دوم باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا