با افزایش نگرانی‌ها در مورد مقاومت آنتی‌بیوتیکی بسیاری از افراد به دنبال جایگزین‌هایی برای درمان بیماری‌های ناشی از باکتری‌ها از جمله عفونت گوش هستند.

 

 سایت مدیکال دیلی در مطلبی جدید در این باره نوشت: تاکنون بررسی‌هایی در مورد چندین نوع روغن گیاهی و اسانس طبیعی انجام گرفته که حاکی از مناسب بودن جایگزینیِ برخی از آنها به جای آنتی بیوتیک‌ها است.
 
به گزارش اعتدال به نقل از ایسنا، برخی از این روغن‌ها و اسانس‌های مفید عبارتند از:
 
روغن گیاه اسطوخودوس: اسانس این گیاه به طور معمول به عنوان خواب‌آور استفاده می‌شود. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد این اسانس در از بین بردن E.coli موثر است. گزارش‌ها حاکیست زمانی که اسانس اسطوخودوس با آنتی‌بیوتیک "پیپراسیلین" ترکیب شود، این اسانس مقاومت باکتری E.coli به دارو را از بین می‌برد.
 
گیاه اسطوخودوس علاوه بر خاصیت ضد التهابی می‌تواند در کنار طب فشاری برای کمک به رفع عفونت گوش مورد استفاده قرار گیرد.
 
روغن دارچین: بررسی‌ها نشان می‌دهد دارچین یک آنتی بیوتیک قوی طبیعی است و مانع از رشد باکتریایی می‌شود.
 
روغن میخک و آویشن: مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ در ایتالیا روی بیش از ۴۰۰ بیمار نشان داد میخک و آویشن به رفع عفونت باکتریایی و عفونت قارچی واژن کمک می‌کنند.
 
روغن درخت چای: این گیاه به طور معمول برای عفونت‌هایی همچون آکنه مورد استفاده است و می‌تواند مشابه آنتی بیوتیکی طبیعی برای درمان زخم‌ها و خراش‌های پوستی عمل کند. همچنین برخی افراد اغلب از آن برای درمان سرماخوردگی و کمک به رفع علائمی همچون احتقان و سرفه استفاده می‌کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا