شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا عده ای برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا عده ای برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از فارس، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در بیست و دومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که صبح امروز برگزار شد، گفت: منطق قرآن ایستادگی در برابر کفار است، امروز جبهه استکبار در مقابل جبهه توحیدی قرار گرفته و آمریکا مصداق آن است.

وی افزود: عقلانیت ابزاری یکی از آموزه‌های تجدد است که لازمه آن مصرف و اسراف است اما منطق قرآن چیز دیگری است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مشکل جبهه استکبار فقط لشکرکشی به عراق و افغانستان و حمایت از رژیم صهیونیستی کودک کش و آل سعود که یمن را مورد تجاوز قرار داده نیست بلکه مشکلش فضای تجدد و مدرنیزه است که در آن متولد شده و نفس می کشد.

وی افزود: غرب سه قرن است در این فضا قرار دارد و فرقی نمی کند در کشوری مانند امریکا، جمهوری خواهان سرکار باشند یا دموکرات ها.

آملی لاریجانی گفت: همین اوباما 8 سال پیش ادعا می کرد زندان گوانتاناما را تعطیل یا نیروها را از عراق و افغانستان خارج می کند اما امروز هیچ خبری نیست.

وی افزود: آنها تصویب کردند 38 میلیارد دلار به رژیم صهیونستی کمک مالی کنند حالا چه جمهوری خواهان سرکار باشند یا دموکراتها فرقی نمی کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: در اروپا هم به همین شکل است، ‌علت آن است که آنان در فضای مدرنیته سیر می کنند که  لازمه اش همین است.

وی با اشاره به آموزه های مدرنیته افزود: ترویج فردگرایی لیبرالی که در آن انسان خودش ارزش ها را خلق می کند یکی از آموزش های مدرنیته است.

رئیس دستگاه قضا گفت: در کشور ما در جراید و کتابها، بعضا چنین تفکراتی ترویج می شود و اکنون نیز راه برای آنها باز شده است.

وی افزود: یکی دیگر از آموزه های تجدد، عقلانیت ابزاری است که لازمه آن مصرف و اسراف است اما منطق قرآن چیز دیگری است.

آملی لاریجانی گفت: در مقابل منطق قرآن، طاغوت است که مصداق آن آمریکاست که در افغانستان به بیمارستان حمله می کند و در یمن کودکان و زنان و مردان را به خاک و خون می کشد، عربستان نیز مردم یمن را قتل عام می کند امریکا به آن سلاح می فروشد اینها مصداق طاغوت هستند که ما باید از آنها اجتناب بورزیم. ما موظفیم به مصداق منطق قرآنی به طواغیت زمان نه بگوییم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: تبعیت نکردن از استکبار این نیست که با آنها مراوده نداشته باشیم بلکه هنگامیکه نماینده جمهوری اسلامی پای میزه مذاکره می نشیند باید حواسش جمع باشد و هویت دینی و قرآنی را در نظر بگیرد.

وی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی،‌ فرماندهان سپاه و همه مردم باید به قرآن باور داشته باشند و به آن عمل کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: عده ای کلید گره‌های اقتصادی را نزد طاغوت می بینند، با آنکه مقام معظم رهبری بارها تاکید می کنند که به منابع داخلی تکیه کنید.

وی افزود: ایشان مذاکره را ممنوع ندانستند اما به مسئولان توصیه کردند نگاهتان به توان داخلی باشد اما آیا مسئولان اینگونه می اندیشند؟

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مشکل، رجوع نکردن به قرآن است، گفت: ما در این کشور کسانی را داریم که علنا حکومت دینی را نفی می کنند اما در انتخابات نیز ثبت نام می کنند اینها قانون اساسی را قبول ندارند زیرا در قانون اساسی بر اصول توحید، عدل و امامت تاکید شده است.

وی افزود: شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا عده ای برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند.

رییس قوه قضائیه در ادامه با توجه به شرایط فرهنگی کشور گفت: اگر مسئولان فرهنگی کشور به منطق قرآن توجه داشتند اینطور درها به روی فرهنگ بیگانه باز نمی شد.

وی افزود: در کشور ما کتابهایی چاپ می شود که در آن به صراحت آمده که اگر به پیش از اسلام برگردیم وضع ما بهتر است آیا این با منطق قرآنی سازگار است؟ آیا این کتابها با نظارت وزارت ارشاد چاپ  می شود؟

آملی لاریجانی گفت: یکی از آثار نگاه توحیدی عبارت است از اقتدار، قدرت، تزاید قدرت که در قرآن چند بار بر آن تاکید شده است.

وی افزود: ما در مبارزه با جبهه استکبار باید معانی توحیدی را بشناسیم که خود سبب اقتدار ماست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مسئولان، دستگاه ها و همچنین سپاه پاسداران در قبال ارزشهای انقلاب مسئولند و نخستین ارزش که همان نگاه توحیدی است باید حفظ شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا