کشته شدن ۳۴ عضو طالبان در «فراه»، آغاز حملات دوباره طالبان به «هلمند»،‌ استعفای والی «ننگرهار»،‌کشته شدن 63 عضو طالبان در مناطق مختلف مهمترین رویدادهای امنیتی۱۱ مهر افغانستان است.

 

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، 11 کشته در  انفجاری در «هلمند»،‌  کشته شدن 34 عضو طالبان در «فراه»، آغاز حملات دوباره طالبان به «هلمند»،‌ استعفای والی «ننگرهار»،‌ کشته شدن 63 عضو طالبان در مناطق مختلف،، دستگیری یک تروریست در «سمنگان»،‌ کشته شدن یک معلم در حمله طالبان به «لوگر»،‌کشته شدن 4 پلیس در «نیمروز»، تسلط طالبان بر نیمی از مدارس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان، مهمترین رویدادهای امنیتی 11 مهر افغانستان است.

 11 کشته طی انفجاری در «هلمند»

به گزارش فارس، منابع محلی ولایت هلمند اعلام کردند که به دلیل انفجار مین کنار جاده‌ای در شهر «لشکرگاه»، مرکز این ولایت دست‌کم 7 غیرنظامی کشته شدند.

«عمر زواک»، سخنگوی والی هلمند گفت: انفجار قبل از ظهر امروز (دهم مهر) در منطقه‌ «بولان» رخ داده که 4 کودک، 2 زن و یک مرد کشته شدند.

آغاز حملات دوباره طالبان به  «هلمند»

به گزارش فارس،‌ بار دیگر آتش جنگ در مرکز هلمند در جنوب افغانستان بین نیروهای امنیتی و طالبان شعله‌ور شده است.

درگیری‌ها به مرکز ولایت هلمند رسیده است و از سه روز گذشته طالبان حوزه سوم امنیتی شهر لشکرگاه را هدف حملات خود قرار داده‌‌اند.

حوزه سوم امنیتی در منطقه «بولان» در 5 کیلومتری مرکز شهر لشکرگاه قرار دارد.

والی «ننگرهار» از سمت خود استعفا داد

سخنگوی والی ننگرهار اعلام کرد: صبح امروز «سلیم کندوزی» والی ننگرهار رسماً از سمت خود استعفا داده است.

«عطالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اعلام کرد: صبح امروز (یکشنبه)، «سلیم کندوزی» والی ننگرهار از سمت خود استعفا داده است.

وی در مورد دلیل استعفای والی ننگرهار چیزی نگفت و تأکید کرد: تاکنون به صورت دقیق مشخص نیست که چرا کندوزی از سمت خود استعفا داده است.

کشته شدن 63 عضو طالبان در عملیات نیروهای امنیتی

به گزارش فارس، وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد 63 نفر از اعضای گروه طالبان در عملیاتی در مناطق مختلف این کشور کشته شدند.

وزارت دفاع ملی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد 63 نفر از شبه نظامیان طالبان از جمله یک فرمانده آنها به نام «مسیح الله» در عملیات مشترک نیروهای نظامی و پلیس این کشور در ولایت‌های «ننگرهار»، «لغمان»، «غزنی»، «پکتیا»، «میدان وردک»، «لوگر»، «قندهار»، «ارزگان»، «هرات»، «غور»، «فراه»، «قندوز»، «بغلان»،« سرپل»، «جوزجان» و «هلمند»کشته شدند.

 کشته شدن 34 عضو طالبان در «فراه» 

به گزارش فارس، مقام‌های محلی ولایت فراه در غرب افغانستان اعلام کردند: در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در روستای «کنسک» شهرستان «بالابلکو» این ولایت، 19 شبه‌نظامی طالبان کشته و 15 تن دیگر زخمی شده‌اند.

دستگیری یک تروریست در «سمنگان»

به گزارش فارس، نیروهای امنیتی سمنگان از بازداشت یک تروریست در این ولایت خبر دادند.

«ژنرال محمد باقر مسعود» فرمانده پلیس سمنگان اعلام کرد که یک تروریست بنام «عبدالقادر» از اهالی شهرستان «دره صوف پایان » این ولایت با یک حلقه مین کنترل از راه دور با تلاش پاسگاه امنیتی پلیس ملی بازداشت شد.

کشته شدن یک معلم در حمله طالبان به «لوگر»

به گزارش فارس در حمله طالبان به ولایت لوگر، یک معلم و یک کارمند اداره آموزش و پرورش کشته شدند.

کشته شدن 4 پلیس در «نیمروز»

به گزارش فارس، منابع امنیتی در ولایت نیمروز اعلام کردند: بر اثر انفجار بمب در شهرستان «خاشرود» این ولایت 4 پلیس کشته و یک پلیس دیگر زخمی شده است.

گفته می‌شود در این انفجار یک تانک نیز تخریب شده است.این منبع امنیتى افزود که فرد زخمی به بیمارستان زرنج انتقال یافته است.

طالبان نیمی از مدارس ولایت قندوز را اداره می‌کند

به گزارش فارس، شورای ولایتی قندوز در شمال افغانستان اعلام کرد که بیش از نیمی از کتب درسی مدارس قندوز توسط طالبان انتخاب و تدریس می‌شود.

برخی از اعضای شورای ولایتی قندوز می‌گویند که برخی از دانش‌آموزان مدارس قندوز نیز به صفوف طالبان پیوسته‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا