وارده به یزدفردا "به موجب تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه که از طرف دولت به مجلس ارائه شده است با تصویب لایحه مذکور جفای بسیار زیادی در حق کلیه کارمندان و کارگرانی که در آینده بازنشسته می‌شوند صورت می‌پذیرد که علاوه بر افزایش سن بازنشستگی و حذف دائمی بازنشستگی پیش از موعد، بر اساس بند 8 تبصره 24 لایحه مذکور حقوق بازنشستگی به جای میانگین حقوق دو سال آخر که هم اکنون اجرا می گردد، میانگین 5 سال آخر محاسبه می‌گردد که این به معنی کاهش شدید حقوق بازنشستگی افرادی خواهد بود که بعد از تصویب این قانون بازنشسته می‌گردند. لازم است با تماس با نمایندگان محترم خواهان حذف بندهای 1 و 2 و 8 تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه شوند. جهت توضیح بیشتر بندهای مذکور به شرح زیر است:

تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه

1- افزایش تدریجی سن و سابقه خدمت لازم برای مشمولین تمام صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی از سال اول برنامه هر سال به میزان 6 ماه، به حداقل سن و سابقه خدمت جهت احراز بازنشستگی

2- از تاریخ تصویب این قانون، بازنشستگی پیش از موعد مشترکین تمامی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی، ممنوع خواهد بود.

8- در تمامی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی میزان حقوق بازنشستگی براساس میانگین حقوق 5 سال آخر خدمت به قیمت روز (با احتساب ضرایب حقوق سنوات مربوطه مصوب هیئت وزیران) محاسبه می‌گردد.

 متاسفانه استفاده نابجا از اصلاح حقوق های نجومی در کشور گریبان کارمندان ضعیف را گرفت تا دولت به این وسیله بتواند پیشنهاد تقلیل حقوق بازنشستگی ( تغییر محاسبه حقوق از دو سال به پنج سال) و پاداش پایان خدمت کارمندان دولت ( از یکماه در سال به دهروز در سال) را در برنامه ششم عملیاتی نماید و با گنجاندن این موضوع در برنامه ششم توسعه و کسب رای اعتماد مجلس به اهداف مورد نظر برسد .مثال بازنشسته ای که الان بازنشست شود برابر ۳۰ سال یعنی ۳۰ حقوق پاداش بازنشستگی میگیرد اما طبق قانون جدید ازسال ۹۶ تنها ده حقوق پاداش داده میشود و نه ۳۰ حقوق. نکته جالبتر اینکه پیشنهاد دهندگان این طرح چون هیات علمی دانشگاهها میباشند در پستهای مهم کشور منصوب هستند و اعضا هیات علمی و قضات را از این موضوع مستثنی کرده اند.

از نمایندگان محترم حامی مردم مستضعف تقاضا میشود جلوی این اقدام ناشایست را بگیرند چرا که از 17 سال پیش پاداش بازنشستگی یکماه در سال بوده و حقوق بازنشستگی سالهای متمادی است معدل دوسال اخر است. .لذا از آنها میخواهیم اجازه تصویب این طرح داده نشود.


لذا کارمندان محترم درخواست میشود ضمن اطلاع رسانی به  کارمندان تلاش خود برای در جهت عدم تصویب این  این طرح  که تضعیف کننده قشر کم درآمد فرهنگی و کارمند می باشد جلوگیری کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا