فرارو- حسن شایانفر مشاور فرهنگی روزنامه کیهان درگذشت.

حاج حسن شایانفر پس از یک دوره طولانی و سخت بیماری درگذشت.

مرحوم حسن شایانفر از چهره‌های مشاور فرهنگی و یار دیرینه حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان محسوب می‌شد.

شایانفر از سال 1372 به جمع نویسندگان روزنامه کیهان پیوست و به عنوان مدیر دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان تا‌کنون مسئولیت‌های مختلفی از جمله انتشار پاورقی و کتاب‌های نیمه پنهان را برعهده داشته است.

او ظهر روز 1 آذر 1389 در پی بروز علائم یک بیماری سخت ابتدا به اورژانس بیمارستان بقیه‌الله (عج) انتقال یافت و در نهایت با تشخیص پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

‌پس از 83 روز با پایان روند معالجات پزشکی بیمارستانی و مصادف با سالگرد پیروزی انقلای اسلامی (22 بهمن 1389)، مشاور مدیرمسئول کیهان از بیمارستان ترخیص و به منزل آمد. با انتقال شایانفر به منزل، دور جدیدی از معالجات پزشکی برای بهبود وی آغاز شد.

وی اخیرا نیز در ادامه بیماری گوارشی که داشت، به منظور بررسی وضعیت خود به بیمارستان مراجعه کرد که پزشکان تشخیص دادند او برای مدتی بستری شود.

مجموعه کتاب‌های "نیمه پنهان " از تولیدات دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان است که از سال 1376 تاکنون بیش از  35 جلد از آن منتشر شده است. این آثار، تا 5 سال آینده و جلد شصت، ادامه پیدا خواهد کرد؛ کتاب‌هایی مانند "شوالیه‌های ناتوی فرهنگی "، "حزب خلق مسلمان "، "نیمه پنهان مصدق "، "سایه روشن بهائیت " و "سایه شوم " از جمله آن‌هاست.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا