عضویت ایران در این قرارداد که روابط ما را با دنیا تسهیل می‌کند، با توجه به قوانینی که در گذشته در مجلس درباره پولشویی وضع کرده و قانون کنونی مجلس، مشکل نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر انقلاب اسلامی، از وضع شرایط جدید درباره پیوستن ایران به FATF خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از تابناک؛ کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر انقلاب اسلامی، درباره پیوستن ایران به قرارداد "FATF" اظهار داشت: عضویت ایران در این قرارداد ـ که روابط ما را با دنیا تسهیل می‌کند ـ با توجه به قوانینی که در گذشته در مجلس درباره پولشویی وضع کرده و قانون کنونی، مشکل نیست.

وی با اشاره به توصیه‌ای به مسئولان دست‌اندرکار گفت: در عین حال، مسئولان این حوزه باید مترصد باشند که طرف مقابل، از نوع نگارش قراردادهایی که بین ایران و آنها تنظیم می‌شود، سوءاستفاده نکند.


رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی، به این مسأله رسیدگی و شرایط جدیدی وضع کرده که انشا‌ءالله حقوق ملت ایران تأمین خواهد شد.

خرازی به تسنیم گفت: در جلسه قبلی شورای عالی امنیت ملی، درباره پیوستن ایران به "FATF" شرایطی جدیدی گذاشته و بحث‌هایی شد.
 
گفتنی است، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، سه روز پیش در همین زمینه خبر داده بود که جمع‌بندی در خصوص FATF در شورای عالی امنیت ملی انجام شده، ولی این جمع‌بندی زمانی اجرایی می‌شود که به تأیید رهبری برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا