یزدفردا"چکیده: هنگام شروع کسب‌وکار مطمئنا نصایح زیاد و متفاوتی را می‌شنوید که اکثر آنها از سوی افرادی است که حتی مسائل اولیه درباره مدیریت یک شرکت موفق را نمی‌دانند.

با مراجعه به اینترنت هم با مقالات بسیار و فهرست‌های طولانی درباره این موضوع یعنی راه‌اندازی کسب و کار مواجه می‌شوید اما دچار اشتباه نشوید و بیش از حد ذهن خود را درگیر این موضوع نکنید و مسائل را تحلیل نکنید. در این مقاله به چند راه حل ساده و نکات اصولی اشاره شده که با عمل به آنها، شروع کسب‌وکار در مسیر صحیح و موفقیت قرار می‌گیرد.

۱. با یک برنامه‌ریزی دقیق شروع کنید

داشتن برنامه بسیار ضروری و مهم است. سعی کنید برنامه کاملی در نظر بگیرید و به وضوح، جزئیات دقیق چگونگی رویارویی با چالش‌ها را از پیش مورد بررسی قرار دهید. این برنامه باید شامل فرصت‌هایی باشد که تشخیص داده‌اید. قصد و هدف خود را به‌طور روشن بیان کرده و توضیح دهید، اهداف مشخص داشته باشید و برای هر مرحله مهم در طی کار، مهلت مقرر در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید علاوه‌بر داشتن یک برنامه مدون، انعطاف لازم برای داشتن تمرکز در زمان مورد نیاز هم حیاتی و مهم است.

۲. فعال باشید و از شبکه‌ها استفاده کنید

امروزه راه‌اندازی کسب‌وکار بدون کمک گرفتن از شبکه‌های ارتباطی حرفه‌ای نمی‌توانست در موقعیت فعلی خود باشد. در حال حاضر همچنان بر استفاده از شبکه تاکید می‌شود. تبلیغ دهان به دهان یکی از روش‌هایی است که در مسیر تاسیس یک کسب و کار نباید از آن غافل ماند. مبلغ نام تجاری خود باشید و مزایای کسب و کار خود را در همه جا مطرح کنید و نشان دهید که به چه دلیل مردم باید به شما یک فرصت دهند. کار خود را آغاز کنید. رویدادها، نمایشگاه‌های تجاری و شبکه‌های بی‌شماری باعث می‌شود شما با افراد حرفه‌ای دیگر در ارتباط باشید. این ارتباطات سبب می‌شود که چشم‌انداز و شناخت مناسبی از الگو‌ها و شرکای استراتژیک خود و همچنین نقشه راهی از مسیر موفقیت در کسب‌وکار آینده داشته باشید که این امر به پیشرفت در تجارت، کمک شایانی می‌کند.

۳. با افراد مناسب در ارتباط باشید

الگوها و پیشروان مناسب و شرکای استراتژیک تنها افرادی نیستند که نیاز دارید با آنها در یک ردیف قرار بگیرید. ارتباط با یک تیم عالی هم به همان اندازه مهم است. کارکنان خود را از افراد باهوش، با استعداد و کارمندانی انتخاب کنید که هم‌فکر شما هستند. آنها نه تنها کسب و کار شما را متحول می‌کنند بلکه پیشرفت آن را تسریع می‌بخشند. استخدام افراد مثبت و کارمندان فعال کمک می‌کند تا با ایجاد فرهنگ مناسب مشوق کار گروهی هم باشید. محیطی را فراهم کنید که تمام افراد در آن سهیم شوند بنابراین می‌توانید دسته جمعی موفقیت‌های شرکت را جشن بگیرید.

۴. برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات اقداماتی انجام دهید

برای موفقیت نباید فقط روی برنامه‌های روزانه خود تمرکز کنید. آینده شغلی را متصور شوید که اتفاقات مهمی در صنعت شما اتفاق خواهد افتاد، اگر اتفاقات بزرگ آینده را پیش‌بینی نکنید مطمئنا پیشرفتی در کسب و کار نخواهید داشت و عقب می‌مانید. صاحبان کسب و کارهای موفق با مطالعه روند کار، می‌توانند اتفاقات آینده را پیش‌بینی کنند و این امکان برایشان فراهم می‌شود تا با زیرکی خود را تطبیق داده و تکامل پیدا کنند. اطلاعات شخصی را در زمینه حرفه‌ای خود از طریق خواندن نشریات اقتصادی و وب‌سایت‌ها به روز نگاه دارید. از هر گونه تغییرات ایجاد شده با اطلاع باشید تا بتوانید خواسته‌های مشتریان و همچنین مسیر رقابت را پیش‌بینی کنید.

۵. تعادل سالمی بین کار و زندگی بیابید

راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق نیاز به صرف زمان و انرژی بیش از اندازه دارد. ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی بهترین روش است حتی اگر لازم شود برای انجام این کار دست به چالش بزنید. هرگز اجازه ندهید کار به زندگی شما تسلط پیدا کند زیرا در غیر این‌صورت ممکن است مهم‌ترین افراد زندگی‌تان را هم از دست بدهید. همچنین مراقب سلامت و آسایش خود باشید. کسب‌وکار بدون شما امکان‌پذیر نیست. برای زرنگ بودن و کسب موفقیت به شتاب دائمی نیاز دارید. اما اگر برای خود زمانی اختصاص ندهید، سرعت در کار شما را نابود و همچنین داشته‌هایتان را محدود خواهد کرد. روش‌هایی بیابید تا تمرکز خود را بر اهدافتان حفظ و روابط سالمی را در خارج از محل کار داشته باشید. زمانی برای فعالیت بدنی خود در نظر بگیرید تا با روحیه شاد بتوانید ساعاتی را با دوستان و خانواده خود سپری کنید و نهایت لذت را از کنار هم بودن ببرید. آنها الهام‌بخش هستند و به شما کمک خواهند کرد تا با حفظ روحیه مثبت و با کمال استقامت به رویاهای بزرگ‌تر و غیرقابل باور دست پیدا کنید.

 
 

منبع دنیای اقتصاد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا