یزدفردا"سامسونگ الکترونیکس موفق به دریافت هشت جایزه در جشنواره بین‌المللی «کلیو» (Clio Awards) سال ۲۰۱۵ شد.

به گزارش اخبار خودرو ، سامسونگ الکترونیکس موفق به دریافت هشت جایزه در جشنواره بین‌المللی «کلیو» (Clio Awards) سال ۲۰۱۵ شد. در این جشنواره که هرسال، ایده‌های خلاقانه در تبلیغات، طراحی و ارتباطات را انتخاب می‌کند، دو جایزه طلا، چهار نقره و دو برنز به فعالیت‌های نوآورانه و تأثیرگذار سامسونگ اعطا شد. کمپین‌های «کامیون ایمن»  (Safety Truck)و «به من نگاه کن» (Look at me) سامسونگ موفق شدند درمجموع هشت جایزه را از آن خود کنند.

  • کمپین «کامیون ایمن» (Safety Truck)

کمپین «کامیون ایمن» سامسونگ در این جشنواره، موفق به دریافت دو جایزه طلا و سه نقره شد. این کمپین نخستین بار به‌عنوان راهکاری برای پیش‌گیری از تصادفات جاده‌ای در آرژانتین طراحی و اجرا شده بود. آرژانتین یکی از کشورهایی است که بالاترین نرخ تصادفات جاده‌ای در آن گزارش شده است؛ چراکه بیشتر بزرگراه‌های این کشور، دارای دو باند هستند و بسیاری از تصادفات و سوانح به دلیل سبقت‌های نابهنگام در جاده‌های دوطرفه رخ می‌دهد.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107278.jpeg به این منظور، سامسونگ در هر یک از «کامیون‌های ایمن» خود، یک دوربین در جلو و چهار نمایشگر بزرگ در پشت کامیون نصب کرده که پخش زنده‌ای از جاده‌ پیش رو را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب، رانندگان دید مناسبی از وضعیت جاده خواهند داشت و سبقت گرفتن از کامیون نیز بسیار راحت می‌شود. پیش از این نیز در جشنواره شیرهای کن (Cannes Lions)، سه جایزه طلا، سه نقره و یک برنز به «کامیون ایمن» اهدا شده بود.

http://yazdfarda.com/media/news_img/image_111895.jpeg

  • اپلیکیشن «به من نگاه کن» (Look at me)

در این جشنواره، اپلیکیشن «به من نگاه کن» (Look at me) سامسونگ که برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است نیز برنده یک جایزه نقره و دو برنز شد. این اپلیکیشن، یک برنامه آموزشی است که به‌منظور تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه شده است.

کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند به کمک این اپلیکیشن و دوربین تلفن‌های هوشمند، ارتباط چشمی و همچنین نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود دهند و درنهایت، ارتباطی بهتر با اطرافیان خود برقرار کنند.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107279.jpeg

دکتر وون پیو هونگ، مدیر ارشد بخش بازاریابی شرکت سامسونگ، در این باره گفت: «شعار و اولویت اصلی ما در سامسونگ، بهبود کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان است که این باور نیز به‌خوبی در دستاوردهای ما در جشنواره‌های مختلفی مانند «کلیو» و «شیرهای کن» تجلی یافته است. سامسونگ همچون همیشه به فعالیت‌های نوآورانه ادامه می‌دهد تا زندگی مصرف‌کنندگان خود را به‌راستی متحول و پربارتر کند.»

امسال پنجاه و ششمین سال برگزاری جشنواره بین‌المللی «کلیو» (Clio Awards) بود که در آن برترین و خلاقانه‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های پیشرو از سراسر جهان، معرفی شدند.


سامسونگ برترین شرکت فناوری در زمینه پتنت‌ خودرو
بیشتر پتنت های خودرویی سامسونگ شامل فناوری باتری می شوند و این شرکت همچنان سهام خود در رنو سامسونگ موتورز را نیز در اختیار دارد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از عصر ایران ،شایعات درباره پروژه مخفیانه خودرو اپل طی چند ماه گذشته روند رو به رشدی را دنبال کرده اند. با این وجود، گزارشی جدید نشان می دهد رقیب سرسخت اپل یعنی سامسونگ از پتنت های بسیار بیشتری درصنعت خودروسازی برخوردار است.http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107282.jpeg



بنابر جزئیات منتشر شده در گزارش اسمارت آپ لیگل، اپل در جایگاه چهارم فهرست غول های فناوری قرار دارد که بیشترین پتنت در صنعت خودروسازی را در اختیار دارند. اپل ۸۳ پتنت را در این زمینه ثبت کرده است. در مقام مقایسه، سامسونگ با ۵۱۰ پتنت و گوگل با اختلافی اندک و ۳۰۸ پتنت به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند. جایگاه سوم نیز با ۲۲۲ پتنت در اختیار مایکروسافت است.

بیشتر پتنت های خودرویی سامسونگ شامل فناوری باتری می شوند و این شرکت همچنان سهام خود در رنو سامسونگ موتورز را نیز در اختیار دارد. بخش SDI سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری در جهان است که به تولید باتری و ماژول برای آئودی، ب‌ام‌و، فورد و شرکت های مطرح دیگر خودروسازی مشغول است.

از سوی دیگر، پتنت های گوگل بیشتر بر ناوبری و فناوری خودروهای خودران متمرکز هستند که البته جای شگفتی ندارد. غول جستجوی اینترنتی جهان با چنان سرعتی در زمینه پتنت های مرتبط با صنعت خودروسازی در حال رشد است که انتظار می رود طی چند سال آینده جایگاه سامسونگ را از آن خود کند.

تعداد پتنت های ناوبری اپل چندان زیاد نیست و این شرکت بیشتر بر رابط های کاربری متمرکز است. این گونه به نظر می رسد که اپل استراتژی سنتی خود شامل ثبت تعداد زیادی پتنت و سپس ورود و فعالیت در یک بخش را کنار گذاشته و بیشتر تمایل دارد با شرکت های خودروسازی همکاری کند.

احتمالا تمام شرکت های مطرح آماده تعامل با بازار خودروهای بدون راننده خواهند شد و در این میان یا به طور کامل یک خودرو را تولید خواهند کرد یا تامین و پشتیبانی از قطعات فنی آنها را بر عهده خواهند گرفت.


تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
 
همکاری ال‌جی و سامسونگ با آئودی
شرکت آئودی قصد دارد با همکاری شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ یک سری باتری‌ ظرفیت بالا برای اتومبیل‌های الکترونیکی تولید کند.

به گزارش اخبار خودرو ،به تدریج اطلاعات بیشتری در مورد اتومبیل کانسپت تمام الکتریکی که آئودی ماه آینده در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد، منتشر می‌شود.
http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107280.jpeg

ظاهراً شرکت خودروسازی آئودی که متعلق به شرکت فولکس‌واگن است، تأیید کرده که اتومبیل شاسی‌بلندی که معرفی خواهد کرد، با یک‌بار شارژ باتری محدود مسافتی بیش از ۳۱۰ مایل را طی می‌کند. این محدوده مسافت چشمگیر به لطف پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در فناوری باتری است. طبق آمار اولیه، اتومبیل تسلا مدل ایکس (Tesla Model X) که به زودی رونمایی می‌شود و یکی از رقبای سرسخت شاسی‌بلند آئودی است، در بهترین حالت محدوده مسافتی حدود ۲۷۰ مایل خواهد داشت.

باتری این شاسی‌بلند کانسپت توسط آئودی طراحی شده؛ اما با استفاده از قطعات باتری تولید شده در بخش شیمیایی ال‌جی (LG Chem) و بخش اس‌دی‌آی سامسونگ (Samsung SDI) ساخته خواهد شد. دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در کارخانه‌های اروپایی خود این قطعات را ساخته و بعد آن‌ها را مستقیماً به آئودی ارسال خواهند کرد تا مونتاژ نهایی انجام شود.

بایستی چند هفته دیگر برای اطلاع از جزئیات فنی بیشتر منتظر بمانیم؛ اما طبق یک گزارش، این اتومبیل کانسپت که به طور آزمایشی کیو ۶ ای-ترون (Q6 e-tron) نامیده شده، از یک رانشگر چشمگیر که با استفاده از بخش‌های آر ۸ ای-ترون (R8) ساخته شده، بهره خواهد برد. این اتومبیل حدود ۵۰۰ اسب بخار دارد و از سیستم دیفرانسیل تمام چرخ برخوردار است.

اگر به تصاویر کامپیوتری که به صورت غیررسمی توسط مجله آلمانی Auto, Motor, Und Sport منتشر شده، اعتماد کنیم، این شاسی‌بلند شکلی همانند یک مدل کانسپت نزدیک به نسخه تولیدی دارد که از یک ستون دی بهره می‌برد. بیشتر مواد به‌کاررفته در ساخت این اتومبیل، سبک مانند آلومینیوم خواهد بود تا وزن اضافی باتری خنثی شود.

احتمالاً این اتومبیل کانسپت چند روز مانده به نمایشگاه فرانکفورت به صورت آنلاین رونمایی می‌شود. از آنجا که این شرکت با شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ برای ساخت باتری این اتومبیل همکاری داشته، احتمالاً در آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع:فوت وفن

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

فناوری جالب برای کامیون ها
سامسونگ با طرح جدید خود امنیت را به جاده ها هدیه می کند.
فناوری جالب برای کامیون ها

شرکت کره ای سامسونگ طرح جدیدی با نام «کامیون امن» ارائه کرده که به کاهش خطرات هنگام سبقت گرفتن از کامیون ها کمک می کند.
این طرح بسیار ساده است و تنها با کمک یک دوربین بی سیم تصاویر جلوی کامیون را به مانیتوری در عقب تریلر منتقل می کند تا رانندگان دیگر بتوانند از دید کافی برای سبقت گرفتن از کامیون برخوردار شوند.
علت اصلی پرورش این طرح میزان بالای تصادفات و تلفات جاده ای در آرژانتین بوده است. به عقیده سامسونگ ۸۰ درصد تصادفات در جاده ها به دلیل تلاش دیگر رانندگان برای سبقت گرفتن از کامیون ها است.
تنها تفاوت این کامیون با دیگر کامیون ها در این است که به جای محدود کردن دید دیگر خودروها به رانندگان اجازه می دهد از اتفاقات جلوی کامیون با خبر باشند.
دوربین نصب شده در جلوی کامیون تصاویر واقعی و دقیق را به عقب تریلر ارسال می کند به امید اینکه میزان تصادفات در جهان را کاهش دهد.
سامسونگ برای اجرای این طرح از شرکت تبلیغاتی «لئو برنت» آرژانتین نیز کمک گرفته است.

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۴



کشته های جاده مازندران به ۹ نفر رسید
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از وقوع ۹ کشته در تصادفات جاده‌ای مازندران خبر داد و گفت: ۱۰۰ خودروی امدادی در محورهای استان مستقر هستند.



«احمدآفرین محمدزاده» پیش از ظهر امروز چهارم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: پیش فروش بلیت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از دهم اسفندماه آغاز شده است.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز شاهد پیک سفر در مازندران هستیم، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تهیه‌ی ناوگان مطلوب برای هم‌وطنان از سوی این اداره‌کل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: مازندران با ۱۵۹ شرکت حمل و نقلی مسافر با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها آمادگی لازم برای جابجایی مسافر را دارد.

وی افزود: ۱۱ پایانه‌ی مسافربری شرکت‌ها آمادگی برگشت برای حمل و نقل مسافران نوروزی را دارند.

محمدزاده اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز(دوشنبه سوم فروردین‌ماه) ۵۸۸ هزار و ۶۱ خودرو وارد مازندران و ۴۲۴ هزار و ۳۹۲ خودرو از استان خارج شدند.

وی با بیان این‌که ۱۰.۳ درصد تردد در کل کشور در مازندران انجام شده است، گفت: مازندران رتبه‌ی سوم میزان تردد را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، محورهای «بابلسر – محمودآباد»، «ساری – قائم‌شهر» و «محمودآباد – نور» را به‌ترتیب پرترددترین محورهای مازندران برشمرد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت مسایل ایمنی افزود: متأسفانه از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۹ کشته در تصادفات جاده‌ای استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۶ کشته کاهش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با بیان این‌که دیروز ۴ کشته در محدوده‌های استان اتفاق افتاده است، گفت: ۲ کشته در محدوده‌ی پلیس راه کیاسر، یک کشته در محدوده‌ی پلیس راه نور و یک کشته در محدوده‌ی پلیس راه بابل به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: ۴۴ دوربین نظارت تصویربرداری، ۸ دوربین ثبت تخلف پلاک خوان و ۷۳ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای استان فعال است که آمارهای ورود و خروج و ترددهای محورهای استان را ثبت می‌کنند.

محمدزاده اظهار کرد: ۴۴ جرثقیل به‌صورت کشیک و بیش از ۱۰۰ خودروی امدادی در محورهای مازندران مستقر و آماده ارایه خدمت به هم‌وطنان هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در طول طرح نوروزی در استان بیش از ۲ میلیون تردد در استان انجام شود.

 

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳


 
 
 

همکاری سامسونگ و لامبورگینی +فیلم

هدست‌های واقعیت‌ مجازی طرفداران بی‌شماری پیدا کرده‌اند، چراکه این فناوری امکانات جالب توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در همین راستا لامبورگینی با همکاری سامسونگ درصدد انتقال تجربه‌ی رانندگی با اوراکان از طریق هدست واقعیت مجازی Gear VR است.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_107281.jpeg

در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، لامبورگینی سوپراسپورت جدید خود، اوراکان را به نمایش گذاشته بود، اما تفاوت اوراکان با سایر خودروهای موجود، در استفاده از فناوری واقعیت مجازی بود. بازدیدکنندگان می‌توانستند با استفاده از هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر و قرارگرفتن درون اوراکان، تجربه‌ی رانندگی با این خودرو را به دست بیاورند.

ویدئوی نمایش داده شده در جاده‌های شهر Amalfi تهیه شده بود که کاربران در طول نمایش آن رانندگی در یک جاده‌ی کوهستانی را تجربه می‌کنند. همچنین بخشی از ویدئو نیز به رانندگی در پیست ایمولا تهیه شده که حس رانندگی حرفه‌ای را به کاربران القا می‌کند.

Video Player
 
 
 
 

 

دانلود ویدیو 

 

 

منبع : zomit

 

 

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

 

آپشن جدید BMW ،تبلت های سامسونگ و کنترل ژست حرکتی+فیلم

بی‌ام‌دبلیو در نمایشگاه CES امسال از چندین فناوری جدید که قرار است به زودی در اتومبیل‌های آینده‌ی این شرکت قرار گیرد پرده‌برداری کرده و از همکاری خود با سامسونگ خبر می‌دهد.

bmw-m4-concept-iconi-27_800x0w

سیستم رفاهی آینده‌ی اتومبیل‌های BMW از طریق یک تبلت سامسونگ کنترل خواهد شد. سرنشینان عقب به وسیله‌ی تبلتی که بر روی کنسول پشتی این اتومبیل قرار می‌گیرد می‌توانند حالت صندلی‌ها، دمای هوا و ایستگاه رادیویی را تغییر دهند، در واقع تبلت سامسونگ نقش کنترل از راه دور را برای سیستم‌های الکترونیکی اتومبیل ایفا خواهد کرد. نکته‌ی جالب این است که تبلت مورد استفاده از نرم‌افزاری اختصاصی برای بی‌ام‌دبلیو بهره خواهد برد. با زدن دکمه‌ی خانه مانند بقیه‌ی تبلت‌ها کاربر به صفحه‌ی اصلی منتقل نمی‌شود بلکه به صفحه‌ی اصلی فرمان‌های لمسی منتقل می‌شود و اگر کاربر بخواهد مانند تبلت‌های عادی از این دستگاه استفاده کند باید از منوی باز شده بر روی گزینه‌ی برنامه‌ها کلیک کند. هنوز مدل خاصی از تبلت‌های سامسونگ برای این کار در نظر گرفته نشده است.

BMW

BMW

اما امکان جالب iDrive که بی‌ام‌دبلیو برای اتومبیل‌هایش در نظر گرفته سیستم کنترل با ژست حرکتی به همراه نمایشگر لمسی برای راننده است. بسیاری از اتومبیل‌های جدید به نمایشگرهای لمسی مجهز شده‌اند اما BMW با قرار دادن یک دوربین کوچک در سقف اتومبیل حرکات دست راست راننده را اسکن می‌کند. با برنامه ریزی که بر روی این سیستم انجام خواهد شد هر حرکت فرمان خاصی را به اتومبیل منتقل خواهد کرد به عنوان نمونه چرخاندن دست در جهت ساعت صدای سیستم صوتی را زیاد خواهد کرد و بالعکس، یا کشیدن انگشت به سمت دیگر تماس تلفنی را قطع خواهد کرد. قبل از این فولکس واگن نیز برای گلف جدید از سیستمی شبیه به این رونمایی کرده بود. در ادامه نگاه وب‌سایت ورج به این سیستم را مشاهده خواهید کرد.

Video Player
 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا