یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان"هرمزگان" از کشف 87 درصدی جرائم رایانه ای در شش ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"قرائی پور" بیان داشت: در شش ماهه اول سال جاری در حوزه استان، تعداد 14 عنوان جرم رایانه ای ثبت شده است،بالاترین جرائم برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی می باشد که 50 درصد جرائم را شامل می شود.

 

وی با اشاره به کشف 87 درصدی جرائم رایانه ای در شش ماه اول سار جاری، اذعان داشت: پلیس فتا با ارائه برنامه هایی از جمله آگاه سازی و اطلاع رسانی به جامعه هدف به خصوص در مدارس و مساجد و ...، در راستای پیش گیری از وقوع جرم تلاش می کند.

 

سرهنگ "قرایی پور" با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده در حوزه استان را 75 درصد مردان و 25 درصد زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: در اکثر موارد علل وقوع جرم ناشی از بی دقتی و عدم توجه به استفاده از فضای مجازی می باشد و از علل دیگر می توان به اطمینان بی مورد برخی بزه دیدگان به اطرافیان و قرار دادن اطلاعات شخصی در فضای مجازی اشاره نمود.

رئیس پلیس فتا استان"هرمزگان" تصریح کرد:این پلیس اقدام به تهیه برنامه های آموزشی و موثر در راستای آگاه سازی آحاد جامعه نموده و موارد آموزشی با موضوعات اینترنت و خانواده ،ایمیل های جعلی،آموزش خود پرداز و ...را برای آگاهی هم میهانمانمان در سطح استان ارائه می نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا