یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه از حساب بانكی یكی از دوستان خود مبلغ 20 میلیون ریال سرقت كرده بود، توسط پلیس فتا استان خوزستان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ"سعید شعبان" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : در پی شكایت یکی از شهروندان مبنی بر اینكه مبلغ  20 میلیون ریال از حساب وی سرقت شده است ، بررسی موضوع در دستور كار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، فردی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمز دوم ، مبالغی را طی چندین مرحله در قالب خرید شارژ تلفن همراه و پرداخت های اینترنتی از حساب بانکی شاکی برداشت کرده است، که با اقدامات و روش های فنی، موفق به شناسایی متهم شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی سارق اینترنتی را دستگیر کردند.

در ادامه، متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود، اظهار داشت: با شاکی رفت و آمد خانوادگی داشتم و طی چندین دفعه كه از وی درخواست شارژ کرده بودم ،که از این طریق به صورت مخفیانه شماره كارت و رمز دوم او را یادداشت کردم و بعد از آن اقدام به خرید اینترنتی و شارژ کردم.

رئیس پلیس فتای استان خوزستان در پایان ضمن اشاره به اینکه متهم تحویل مرجع قضائی شد از شهروندان خواست، هشدارهای ذیل را همیشه مدنظر داشته و آنها را رعایت کنند:

- لو رفتن رمز دوم کارت شاید ناخواسته در امورات روزمره و به خصوص خریدهای اینترنتی و خرید شارژ و غیره اتفاق بیافتد، به این دلیل باید به صورت هفتگی افرادی که دائم با رمز دوم کارت سر وکار دارند نسبت به عوض کردن رمز اقدام کنند.

– سرقت های اینترنتی که در نهایت به دوستان و آشنایان ختم می شود می طلبد تا استفاده کنندگان از کارت های عابر بانک و سیستم های دیجیتالی مراقبت های بیشتری ار رمزها و خریدهای اینترنتی داشته باشند و ضمن تغییر رمزهای کارت عابر بانک و سیستم های رایانه ای در افشای رمزها و امین دانستن آشنایان دقت بیشتری کنند، چرا که شیطان همیشه در کمین است و سرقت های اینترنتی توسط افراد سوء استفاده گر (دوستان، فامیل و دیگران) صورت می گیرد .

- همگان را محرم رازهای خود و اطلاعات شخصیتان ندانید؛ مراقبت فیزیکی از کارت های عابر بانک را داشته باشید و هیچگاه رمز را به دلیل فراموشی یا به هر دلیل دیگری با کارت نگهداری نکنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا