به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، طی مراسمی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر سازمان تعاون روستایی، جمعی از مسئولین بخش کشاورزی و اعضای هیات مدیره اتحادیه دامداران استان یزد از زحمات محمد احمدی قدردانی شد و امیر ثقفی به عنوان مدیر عامل جدید اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد معرفی گردید.

 در این مراسم مدیرعامل سابق اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد گزارشی از وضعیت و عملکرد اتحادیه ارائه نمود. محمد احمدی با اشاره به نقش آفرینی تعاونی های دامداران در بخش کشاورزی به خصوص در زمینه تولید محصولات دامی، اتحادیه دامداران را ابزار بسیار مهمی دانست که با حذف موازی کاری ها و ارایه خدمات مناسب تر به تعاونی ها در جهت افزایش تولیدات نقش بسزایی دارد. وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت های بالای اتحادیه دامداران استان یزد اظهار داشت: روزانه بالغ بر 500 تن شیر توسط اتحادیه دامداران استان یزد تولید می شود که از این مقدار تنها 150تن در استان مصرف می شود. مهندس احمدی در ادامه افزود: در شرایط کنونی مهمترین چالش پیش روی دامداران استان بازار رسانی محصولات تولیدی مازاد بر مصرف استان می باشد. وی برای رفع این چالش پیشنهاد تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی توسط اتحادیه ها و عرضه محصولات تولیدی در بازارچه های عرضه مسقیم محصولات را مطرح نمود.

 در ادامه این مراسم مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن قدردانی از مهندس احمدی به منظور تعامل مناسب با دامداران استان و رضایت نسبی دامداران از خدمات ارائه شده توسط اتحادیه اظهار داشت: با توجه به سیاستهای دولت در واگذاری وظایف تصدی گری به بخش غیردولتی، لازم است تا اتحادیه دامداران نیز تلاش نماید تا ضمن تقویت پتانسیل‏های موجود، بستر مناسب جهت تنظیم بازار محصولات لبنی را فراهم و این مهم را بر عهده گیرد. مهندس جهازی در ادامه با اشاره به سوابق ارزنده مدیر عامل جدید، برای وی آرزوی توفیق نمود.

 همچنین در این مراسم مهندس سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از نقاط قوت بخش کشاورزی استان یزد را امور دام عنوان نمود و با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، ورود اتحادیه دامداران در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی را ضروری دانست.

  شایان ذکر است اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد در سال 1375 تاسیس گردیده است و این اتحادیه هم اکنون با تحت پوشش داشتن 8 شرکت تعاونی کشاورزی دامداری در سطح شهرستان های یزد،تفت،ابرکوه،اردکان،میبد،مهریز،بافق،هرات و 12 هزار و 760 نفر عضو از دامداران منطقه و سرمایه ای قریب 7 میلیارد ریال مطابق با موارد تعیین شده در اساسنامه در جهت خدمت رسانی به اعضاء فعالیت دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا