جعفر دهقان از طرح کوچک سازی سازمان صداوسیما و همچنین ادغام شبکه‌های تلویزیون استقبال می‌کند و می‌گوید: هر دو اقدام می‌تواند مثبت باشد؛ ای کاش زودتر از این‌ها، این اتفاق می‌افتاد.

 این بازیگر درباره‌ی کوچک‌سازی سازمان صداوسیما که با هدف چابک‌سازی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: صداوسیما بیشتر از اینکه کارمند داشته باشد، مدیر دارد که فکر نمی‌کنم چندان تاثیری بر روی کارها داشته باشد و به نظرم این اقدام که از سیاست‌های آقای سرافراز است، می‌تواند نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

وی همچنین درباره‌ی ادغام شبکه‌های تلویزیونی گفت: به نظرم ادغام شبکه‌های تلویزیونی هم کار درستی است و از همان اول هم نباید اقدامی در زمینه تعدد شبکه‌ها انجام می‌شد. ما در حال حاضر بیش از 20 شبکه تلویزیونی در اختیار داریم اما چه فایده‌ای دارد که هنوز نتوانستیم برنامه‌سازی کنیم و مخاطبانمان را تغذیه کنیم. تعدد شبکه‌ها نه تنها هیچ کمکی به جذب مخاطب نمی‌کند، بلکه موازی‌کاری هم صورت می‌گیرد. ما اگر سه شبکه تلویزیونی داشته باشیم که برایش برنامه‌ریزی درستی کنیم، قطعا مخاطبان بیشتری جذب خواهیم کرد؛ به عنوان مثال من هنرمند از میان 22 شبکه‌، حتی تا به حال نام چند شبکه را اصلا نشنیده‌ام. درکل از میان شبکه‌های تازه تاسیس، بیشتر نام «نسیم‌»، «نمایش‌» و «تماشا» را شنیده‌ام و با بقیه اصلا آشنایی ندارم.

این بازیگر در ادامه تصریح کرد: ای کاش ادغام شبکه‌ها زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد؛ چراکه قطعا راه‌اندازی هر یک از شبکه‌ها هزینه‌های زیادی را به همراه داشته که ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد.

دهقان سپس به واگذاری آگهی‌های تلویزیون به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در یکی از روزنامه‌ها خواندم که قرار است آگهی‌های تلویزیونی را به بخش خصوصی واگذار کنند که به نظرم اصلا کار صحیحی نیست و اگر آگهی‌ها دست خود تلویزیون بماند و خودش صاحب آگهی‌ها باشد، قطعا بهتر است.

بازیگر سریال‌های «مختارنامه»، «یوسف پیامبر(ع)»، «مریم مقدس» و... در ادامه اظهار امیدواری کرد، به‌زودی با تصمیمات جدید سازمان صداوسیما کمی از بدهی‌هایی که صدا‌و سیما به هنرمندان دارد حل و وضع تلویزیون بهتر شود.

جعفر دهقان در پایان درباره‌ی جدیدترین کارهایش در حوزه سینما و تلویزیون اعلام کرد: اخیرا بازی‌ام در سریال «معمای شاه» به پایان رسیده است. سریال «گذر از رنج‌ها» هم که در آن ایفای نقش داشتم، در حال پخش است. همچنین در سریال‌ «حانیه» (سریال دهه‌ی فجر شبکه دو) هم ایفای نقش داشتم. در فیلم سینمایی «یتیم خانه» هم بازی کردم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا