رئیس پلیس فتا هرمزگان از كشف 102 درصدی جرایم  فضای مجازی در این استان طی  7 ماهه سال جاری خبر داد.

 

،سرهنگ"علی اکبر قرائی پور" ضمن تشریح عملکرد پلیس فتا هرمزگان بیان کرد: در 7 ماهه سال 1393 تعداد 5 نوع از جرائم رایانه ای سابقه وقوع در این استان داشته است که به ترتیب "برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، دسترسی غیر مجاز به داده ها و ..." بیشترین وقوع را به خود اختصاص داده اند.

وی علل بالارفتن وقوع اینگونه جرائم رایانه ای را افزایش کاربران و استفاده کننده گان از خدمات الکترونیکی در بهره گیری از فضای مجازی دانست و افزود: با گسترش علم و فناوری، در عصر امروز افراد جهت انجام بسیاری از امور خود چه در حوزه اقتصادی، مالی و سایر حوزه ها از فضای مجازی استفاده می کنند و این افزایش تقاضا زمینه ایجاد برخی سوء استفاده ها و ارتکاب جرائم را توسط مجرمان در این بستر به همراه دارد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان در ادامه تصریح کرد: عدم دانش کافی و ناآگاهی در استفاده برخی از بسترهای جدید فضای مجازی سبب می شود افراد فرصت طلب از این امر سوء استفاده نمایند و با گمراه کردن کاربران ضمن به سرقت بردن اطلاعات شخصی مشکلات عدیده ای را برای کاربران ایجاد نمایند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: در این مدت با پیگیری ها، اقدامات پیشگیرانه و فعالیت های گسترده ای از جانب پلیس انجام شده، که نتیجه حاصله کشف 102 درصد جرائم واقع شده در 7 ماهه اول امسال بوده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا