فردی كه با فریب خانمی جوان در اینترنت مبلغ 20 میلیون ریالی از وی كلاهبرداری كرده بود با تلاش كارشناسان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

،سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت : در پی شكایت خانمی جوان مبنی بر اینكه فردی ناشناس با فریب وی در یكی از شبكه های اجتماعی اینترنت مبلغ 20 میلیون ریال كلاهبرداری كرده است موضوع در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاكی در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با پسری جوان آشنا شده و بعد از مدتی از وی خواستگاری و اعتمادش را جلب كرده و پس از مدتی به بهانه ای تقاضای 20میلیون ریال وجه كرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: این خانم جوان هم كه شیفته فرد ناشناس شده بود مبلغ درخواستی را به حساب وی واریز می كند اما بعد از چند روز متوجه تغییر رفتار او شده و این شخص دیگر به پیام های او پاسخگو نبوده است.

وی افزود:با اظهارات مالباخته بلافاصله پرونده تشكیل و تحقیقات تخصصی كارشناسان در محیط سایبری انجام و مدارك و ادله دیجیتالی لازم جمع اوری و هویت متهم اصلی این پرونده كه ساكن یكی از استان های كشور بود به دست آمد.

این مقام مسئول بیان داشت: با شناسایی محل سكونت متهم ماموران با نیابت قضایی به محل مذكور اعزام و وی را در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه كلاهبرداران در شبكه های اجتماعی مجازی برای كاربران دام پهن كرده اند خاطر نشان كرد: توصیه ما به شهروندان این است كه هرگز به افراد ناشناس در شبكه های اجتماعی اینترنت معرفی می كنند و با آنها ارتباط برقرار نكنید و در ورود به این شبكه ها بسیار محتاطانه عمل كنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا